Onda sam pomesao nesto za warning, mislio sam da Airbus ima indikator neki na onom centralnom ekranu ako ne uvuces tockove. Znaci onda ili nisu uradile after take off checklist ili jesu ali su nekim cudom konstantovali da je gear up. Stvarno mi je i daje neverovatno kako su izvele ovo. Nadam se da im nece dozvoliti da lete vise, ocigledno nisu za to.zuzazu napisao: 31 Okt 2018, 08:35 Sto je najgore, znaci da nisu nisu radile ni check listu. Hawk, nema warninga za gear up, ali postoji ''after take off check list'' gde je uvek jedna od stvari ''gear up''. Cinjenica je da im sa ispustenim tockovima svetle tri zelena svetla koja ne bi trebalo da svetle u tom momentu, ali je warning vizuelni (zuto ili crveno svetlo) i/ili zvucni (sirena).
Za sve ostalo si u pravu. Izuzev sto im je ispred nosa, na centralnom panelu, stilizovana rucica stajnog trapa (koja im je ostala na dole, gde joj mesto nije), tu su jos: podrhtavanje konstrukcije aviona (koje sa povecanjem brzine zna da bude vrlo neprijatno), i visoka potrosnja goriva usled otpora (a trap je najveci otpor na avionu). Normalno, smanjenje performansi u letu, Nisu ni shvatile zasto avion ne moze da penje i ubrza, mislile su da je kvar na motorima (to mi rece drugar koji radi u Indiji), pa su zbog toga krenule na sletanje, a kada su pred sletanje htele da istresu tockove - shvatile su da ih nisu ni uvukle.
Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
To je onaj za koji je raspisan tender
I svi cute, i niko da bekne...

I svi cute, i niko da bekne...
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
Povraca mi se dok ih gledam 

Re: Vazduhoplovi
Ne ćute, ali ni kada je reč o mnogo važnijim stvarima, kritike i javne diskusije više ne mogu da dopru do medija. Što reče pilot i ministar avijacije Herman Gering pre nekih 75 godina (parafraziram): "Mi (Nemačka nacional-socijalistička partija) smo iskoristili demokratiju i ravnopravno zastupanje u medijima da dođemo na vlast, ali nikada nismo imali nameru da to pravo onda pružimo drugima".
Inače, aviončić nije loš, samo je trebalo kupiti nov, a ne polovan, star 13 godina. Takođe, ne znam koja je ovo verzija (LR ili ER), ali dolet nije mnogo velik. Dobar je samo za letove po Evropi, a ni do naših "arapskih prijatelja" ne može da dobaci bez tehničkog sletanja.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
U par domacih elektronskih medija, moze se pronaci da je vlada kupila nov avion.
Nigde nisam pronasao da je avion kupljen preko tendera (koliko znam, tako bi trebalo da bude). Cudi me da niko ne pise o ovome. One prethodne bi razvukli na cereke da su ovako nesto uradili.
Kompletno cutanje o tome gde su najavljeni NEO? Evo kraj godine, nema ni jednog od obecanih 10 A320 NEO.
Septembar je bio krajnji rok da se objavi ugovor sa Vansijem. Nista...
I svi cute k'o ovce.
Mala dopuna: JAT je napustio zgradu Letacke Operative (to je recimo, Hjuston za letove) na aerodromu. Zgrada desno od tornja, za one koji nisu upoznati.
Preko 2000 kvm je uslo u otpis duga prema aerodromu. Etihadu su trebale nove, lepse, sjajnije prostorije od zgrade koja se raspada pa je preuredjen prostor u zgradi starog terminala. O ovome je, takodje, pisala sva stampa.
Od pre neku nedelju, Er Srbija se vratila iz zgrade terminala, u staru zgradu.
Sad im je dobra?
O ovome, isto, necete nigde naci ni rec.
A sta onda sa dugom prema aerodromu?
Puj pike - ne vazi?
Nigde nisam pronasao da je avion kupljen preko tendera (koliko znam, tako bi trebalo da bude). Cudi me da niko ne pise o ovome. One prethodne bi razvukli na cereke da su ovako nesto uradili.
Kompletno cutanje o tome gde su najavljeni NEO? Evo kraj godine, nema ni jednog od obecanih 10 A320 NEO.
Septembar je bio krajnji rok da se objavi ugovor sa Vansijem. Nista...
I svi cute k'o ovce.
Mala dopuna: JAT je napustio zgradu Letacke Operative (to je recimo, Hjuston za letove) na aerodromu. Zgrada desno od tornja, za one koji nisu upoznati.
Preko 2000 kvm je uslo u otpis duga prema aerodromu. Etihadu su trebale nove, lepse, sjajnije prostorije od zgrade koja se raspada pa je preuredjen prostor u zgradi starog terminala. O ovome je, takodje, pisala sva stampa.
Od pre neku nedelju, Er Srbija se vratila iz zgrade terminala, u staru zgradu.
Sad im je dobra?
O ovome, isto, necete nigde naci ni rec.
A sta onda sa dugom prema aerodromu?
Puj pike - ne vazi?
Poslednja izmena od zuzazu u 01 Nov 2018, 09:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vazduhoplovi
Kažu da dosta toga na beg.aero nije uknjiženo, i da zato sve kasni.
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
Avion je 2004 godiste mislim , pusti sta pisu mediji odavno ovde nema ni N od novinara
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Kiša I grad uticali na let
Dok je motor u punoj snazi,može da se izbori sa količinom vode I grada u motorima. Medjutim, sa smanjenjem na 35% snage,motor nije mogao da se izbori sa velikom količinom vode
Dok je motor u punoj snazi,može da se izbori sa količinom vode I grada u motorima. Medjutim, sa smanjenjem na 35% snage,motor nije mogao da se izbori sa velikom količinom vode
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Lepo je kad se prinudna sletanja završe ovako dobro.
Nego, otkud tri čoveka u kokpitu? B737 ne bi trebalo ni da ima treće sedište? Tu je obično na avionima sa više motora (B727, DC-10) sedeo flajt inženjer, a stariji dugolinijski su iza imali i dva bočna sedišta, za navigatora i radistu (B707, Il-62).

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Ima posmatracko sediste, za instruktora ili slicno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Ima cetiri sedista.
Jedno je iza kapetana i onaj ko sedi, jedva moze da zaglavi noge izmedju svog sedista i kapetanovog naslona za ledja i ima sediste na kakvom sedi ovaj clan posade.
Sediste je za safety pilot, ili check instructor, ili bilo kog drugog clana posade.
To se inace zove ''jumpseat''.
Jedno je iza kapetana i onaj ko sedi, jedva moze da zaglavi noge izmedju svog sedista i kapetanovog naslona za ledja i ima sediste na kakvom sedi ovaj clan posade.
Sediste je za safety pilot, ili check instructor, ili bilo kog drugog clana posade.
To se inace zove ''jumpseat''.
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
Ovo izgleda kako kad se dete igra sa aviom i zamislja da leti.
Ne volim svrhu vojnih aviona ali kada bi postojala neka luda sansa za takvim letom ne bih pitao sta kosta!
Mislim da nepostoji ni priblizno neko uzbudjenje kao kada krede da ga "lomi" i "rola"...
Eh blago njima
@zu
Kakvu su Suhoji putnicki?
Ne volim svrhu vojnih aviona ali kada bi postojala neka luda sansa za takvim letom ne bih pitao sta kosta!
Mislim da nepostoji ni priblizno neko uzbudjenje kao kada krede da ga "lomi" i "rola"...
Eh blago njima

@zu
Kakvu su Suhoji putnicki?
Re: Vazduhoplovi
Zu, hvala!zuzazu napisao: 01 Nov 2018, 20:04 Ima cetiri sedista.
Jedno je iza kapetana i onaj ko sedi, jedva moze da zaglavi noge izmedju svog sedista i kapetanovog naslona za ledja i ima sediste na kakvom sedi ovaj clan posade.
Sediste je za safety pilot, ili check instructor, ili bilo kog drugog clana posade.
To se inace zove ''jumpseat''.
Postoje u Rusiji turistički letovi te vrste, ali nisu uopšte jeftini. Kad sam gledao pre desetak godina, koštali su nekoliko hiljada evra, u zavisnosti od tipa aviona. Npr. mogao si da biraš MiG-21, 29, 25, a tim redosledom je išla i cena. Turisti su uglavnom bogatiji zapadnjaci, a na youtube možeš videti neke od snimaka tih letova. Nema akrobacija, a i ne verujem da bi "civili" mogli da ih podnesu. I prilikom običnog letenja na borbenim avionima, trpe se prilično velika ubrzanja i prethodno se mora proći medicinski pregled.speedy stikis napisao: 02 Nov 2018, 00:10 Ovo izgleda kako kad se dete igra sa aviom i zamislja da leti.
Ne volim svrhu vojnih aviona ali kada bi postojala neka luda sansa za takvim letom ne bih pitao sta kosta!
Mislim da nepostoji ni priblizno neko uzbudjenje kao kada krede da ga "lomi" i "rola"...
Eh blago njima![]()
Turistički letovi su bili povoljniji u prvoj deceniji posle raspada SSSR-a. Za vreme Jeljcina, sve u Rusiji je bilo na prodaju. Evo par slika koje sam skinuo s interneta u martu 2000. godine. Na slici se vidi turista i avion (MiG-25) na kome je leteo, kao i pogled sa visine od 20 km. Nisam zapamtio kako se tip zove, ali sam zapamtio ime pilota: Ural Sultanov.



Mene je posebno zanimao MiG-25 zbog brzine i visine leta. Sa "civilom" u avionu se nije išlo preko 2.4 M i 20 km, ali i to je više nego sa drugim tipovima aviona. Ovo je pogled sa visine od 28 km (isto MiG-25), ali nije sa turističkog leta:

Evo celog snimka jednog novijeg tursitičkog leta na MiG-25. U međuvremenu je ovaj tip aviona izbačen iz ponude.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
snork
speedy stikis, pojma nemam o SU putnickim avionima, video sam ga nedavno u Briselu, izgleda zanimljivo
https://www.danas.rs/svet/kopilot-uhaps ... pijanstva/
Kacutoši se ubio od alkohola. Treba biti moron pa se ovako olešiti pred let. Sem izvinjenja kompanije, ocekujem da Kacu i neko iz menadzmenta izvrse grupni sepuku.
U filmu "Flight" sa Denzel V., odlicno je obradjena ova tema, ako se izuzme ona glupost sa letom na ledjima.

speedy stikis, pojma nemam o SU putnickim avionima, video sam ga nedavno u Briselu, izgleda zanimljivo
https://www.danas.rs/svet/kopilot-uhaps ... pijanstva/
Kacutoši se ubio od alkohola. Treba biti moron pa se ovako olešiti pred let. Sem izvinjenja kompanije, ocekujem da Kacu i neko iz menadzmenta izvrse grupni sepuku.
U filmu "Flight" sa Denzel V., odlicno je obradjena ova tema, ako se izuzme ona glupost sa letom na ledjima.