Desulfatiziranje akumulatora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
matematicar
Reactions:
Postovi: 190
Pridružio se: 31 Maj 2022, 23:21

Desulfatiziranje akumulatora

Post od matematicar »

Ima li iskustava kako sacuvati vek akumulatora koji stoje duze vreme van vozila? Znam da ima punjaca sa ovim modom, koliko je to pouzdano, moze i link do nekih dokazanih modela punjaca? Mozes rucno sa vremena na vreme da zakacis neki potrosac, ispraznis pa napunis, opet bolje nego da samo stoji. Kako vi resavate ovo?
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od Bax »

Ctek uzmes, fora je da nadjes neki koji nastavlja da puni ako eventualno nestane struje pa se vrati.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32337
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od trojanac »

Uzmi nešto provereno.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od Saša »

To je neka mačka u džaku, ko zna da li i kako radi. Bolje je da kupiš Lidlov “Ultimate Speed” od 10A, radi desulfatizaciju a može i da nastavi punjenje posle nestanka struje onako kako je podešen pre toga. Nije ni skup, za oko 4.000 din su ga prodavali ovde (ja ga kupio u Italiji u Lidlu za 35€).
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od ljubitelj »

Zašto mačka u džaku kada je sve lepo prikazano, pa i shema iz koje se vidi da radi predvidjeni posao a i kako radi.
Nije ništa novo, uobičajeni impulsni rad koji se koristi pri pokušajima desulfatizacije (koja nije dugo vremena trajala) olovnog koji nije presušio pa usled toga problem sa pločama.

Cena je možda nešto veća od očekivane ali s obzirom da je sklopljeno kao gotov modul ok je.

Po meni korisno da svako ima u kući.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Desulfatiziranje akumulatora

Post od Saša »

Pa dobro Ljubitelju moraš li baš uvek da nešto pišeš čisto da kontriraš?

Šta će da radi čovek sa ovom štampanom pločicom i dve štipaljke? Gde je kabal za napajanje, gde je neko kućište u koje sve to treba da ide upakovano? Gde je neki znak standarda po kome je napravljeno, neki certifikat? Bilo šta? I ti bi se usudio da ovo prikačiš na akumulator ili neki noviji auto?

Da li si realan kad savetuješ nekom da ovo kupi i koristi?

Treba to svako da ima u kući?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od ljubitelj »

Odvališ tek tako prvo a onda pitaš zašto si u kontri :)
To je neka mačka u džaku, ko zna da li i kako radi.
u prvom postu si pitao, shodno tome je i komentarisano da ne unosi zabunu dalje.

Šta će ti kabl za napajanje, i kakvo napajanje ti još treba??
Znaš li uopšte o čemu pišeš...
Ne kači se ovo na auto uopšte, i ne sme !

I nije bio dovoljan prvi post nego još i ova pitanja. :kuku:

Pa ajde da crtamo, ima 2 (dve) štipaljke različite boje.
Jedna štipaljka i to crvena ide na plus + pol baterije a druga crna ide na - pol baterije koju desulfatišeš. To je "kabl za napajanje", odatle se napaja multivibrator sa boost-om koji je dat na shemi.
Podrazumeva se da baterija nije potpuno mrtva jer tada ni ovaj a nijedan ne pomaže.
Dovoljno je da aku ima više od nekih 7-8V i biće ok za napajanje.
Inače standardna, uobičajena dobro poznata priimena 555 timer ICa.
Nema ko ne zna za 555 ako se iole bavi elektronikom, makar u prolazu.
To je najprodavaniji IC svih vremena, najpoznatiji, sa bukvalno milion primena.
Uči se na samom početku, jedna od prvih lekcija primene analognih IC.
I knjiga na srpsko hrvatskom napisana o tom 555 ICu.

Toliko o tom 555 koji je osnova sheme....kakav crni sertifikat ili standard potreban.
Pa ovo prave deca u školi koliko je popularno kolo 555.
Kitova sa 555 pa i sličnim ovome i kod nas u prodavnici na desetine raznih sličnih. (vidi ponudu na Kelco npr).
Šta će nekakav sertifikat, kome treba i zašto bi se iko time zamlaćivao???

Kućište nema a ako baš insistiraš možeš da kupiš namenski pravljeno, možeš u kutiju sapuna, možeš u kesicu neku da staviš ako ti jeste to tako važan element.
Cena kućišta od plastike je skoro kao cena celog ovog uredjaja, barem kod nas po prodavnicama. Sasvim je ok za ovu cenu da ide bez kućišta.

Takodje bez ikakvih sertifikata, standarda i sličnog.

I šta bi trebao da predstavlja nekakav standard u nekoj konstrukciji sa 555, kada svako ima svoju varijaciju primene?

Savetujem išto što i sebi, prvi razmišljam da li da kupim (i čekam više nedelja) ili sednem i za sat vremena napravim sam. A da treba skoro svakome ko se iole bavi akubaterijama, pogotovu olovnim treba.
Zar i u tome vidiš nešto nejasno...pa kolega koji je postavio verovatno je zbog rešavanja svoje potrebe to pronašao i pitao za smsleni komentar što tvoj baš i nije :)

Onaj što imam sam napravio sam pre 25 godina već je star i nije ovako efikasno rešen tako da bi ovaj rado posedovao. Bude toliko mali da se može i u džepu nositi ili negde čušnuti u kasetu auta i ostaviti da se nadje kada zatreba, pošto je već toliko jeftina alatka.

Čudno mi je da povremeno napišeš kako godinama se baviš akumulatorima a nemaš ovakav ili sličan samostalan desulfatizotor, prosto neverovatno.
ps. pišeš paušalno, kritikuješ proizvod a čini se i da nemaš pojma o shemi -jer komentar mačka u džaku teško da napiše neko ko razume šta komentariše.

Da je bez sheme pa i ajde da se nagadja šta se dobija a ovako kristalno jasno nacrtano ccc.

Lidlov nijedan punjač nema desulfatizator ni približno na ovom nivou efikasnosti , ako ne veruješ pogledaj oscilogram šta daje na izlazu.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Desulfatiziranje akumulatora

Post od Saša »

Da li je iko ovde uopšte razumeo čemu to služi i kako radi (sem tebe izgleda)? I da li nešto uopšte radi? Jel to gotov/kompletan i proveren proizvod?
Daj, molim te… Budi koristan pa preporuči makar jednom nešto korisno i što radi posao, za promenu. Taj Lidlov punjač će završiti posao svakom od nas u 9 od 10 slučajeva.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1857
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od milosg »

Ja pretpostavljam da je matematičar razumeo, čim je čovek okačio link ka kitu. Naravno da kupovina takvog kita nije za svakoga. :)
Umeju da budu skroz OK te varijante sa aliexpressa, ako neko ima vremena i volje da sklopi, doduše, nemam pojma za ovu konkretno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od ljubitelj »

Upravo tako, kome treba funkcija desulfatizacije povremene primene skoro pa savrešen uredjaj za malo para.
@ matamatičar Iskustvo sa olovnim je da retko tipa 2/10 puta uspeva desulafatizacija i vraćanje aku u funkciju da se stvarno može koristiti.
U 8/10 slučajeva sulflazicaija je konačan proces i aku je za otpad na kilo.
Aku olovni ima konačan broj ciklusa pražnjenja i punjenja i ne postoji magija tu osobinu poništava, prosto sulfatizacija je stalni proces koji malo po malo sakuplja sve više "grozdove" na pločama koji se ne mogu otopiti ponovo u tečnost.

Ako je aku neke sporedne funkcije i sa manje od 0,05CA opterećenja pri pražnjenju onda desulfatizacija ima nekog smisla po mom iskustvu, inače zaboraviti ako treba pouzdan aku pogotovu za startovanje motora.


Saša, sve piše u opisu na datom linku, i šta radi i kako radi i čemu služi i kako se koristi. Ne , nije punjač niti služi u te svrhe :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od Saša »

ljubitelj napisao: 12 Nov 2024, 08:42Iskustvo sa olovnim je da retko tipa 2/10 puta uspeva desulafatizacija i vraćanje aku u funkciju da se stvarno može koristiti.
U 8/10 slučajeva sulflazicaija je konačan proces i aku je za otpad na kilo.
Zato sam ja pre za redovnu upotrebu punjača koji ima u programu rada i deo vremena kada radi desulfatizaciju. Evo pogledajte recimo za pomenuti Ultimate Speed ULGD 10 A1:

Slika

Slika

Dakle, on je sposoban da pulsnom strujom (1.5 A, 2 - 11 V) do 10 minuta radi desulfatizaciju i ako se posle tog vremena napon akumulatora ne podigne na neku normalnu vrednost - izbaci "Err" (da je akumualtor oštećen). Ako se redovno koristi moguće da čak može i da spreči (ili bar uspori) sulfatizaciju u nekoj meri.

Takođe, ovaj punjač kreće sa radom čak i ako akumualtor pokaže samo 2 V, dok onaj slabiji od 5A (ULGD 5.0 A1) neće da radi ako napon akumulatora padne ispod 7.5 V (i sposoban je da nastavi tamo gde je stao i kada nestane pa opet dođe struja).


@matematicar

Kupi jedan ovakav uređaj (ne mora baš ovaj - bilo koji "kršten" smart punjač), prikopčaj ga na akumulator i ostavi slobodno tako. Isto tako nije ti ni loša ideja sa početka da povremeno isprazniš akumulator i napuniš ga. Samo pazi da to ne uradiš do kraja (ako je običan/starter u pitanju) jer može i da crkne.
Poslednja izmena od Saša u 12 Nov 2024, 13:57, izmenjeno 1 put ukupno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od ljubitelj »

Saša, nije nikome korisno da prepisuješ iz uputstva ako ne kapiraš suštinu.
Ne radi se desulfatiziranje ni 10 minuta ni sa takvim "impulsima", to što si naveo je samo početna priprema potpuno ispravnog aku za punjenje jer taj glup Lidlov punjač ne ume da puni kada je napon aku ispod 9V.
Prosto ni ne započne punjenje već ispiše to error i na ispravnom akumulatoru ako nije napon preko tog nekog njegovog minimuma-

Mi pričamo o desulfatizaciji koja je oštećenje akumulatora.
Ovaj uredjaj na linku šalje impusle napona 30V (u okolini, zavisi od stanja aku) i to traje 3-4 nedelje, dakle 20-25 dana se vrši impulsna desulfatizacija.

Nikakvih 10 minuta poigravanja, niti sa malim naponom kao kod Lidlovog ne razbija kristalizaciju na pločama.

Drugi metod desulfatizacije je bez impulsa ali zahteva stalno praćenje korisnika i ne može tek tako da se ostavi bez nadzora aku. Malo je opasno ko ne zna dobro šta radi.

Punjač je jedan uredjaj, Lidlov je isti kao i drugih brendova, i radi taj posao na ispravnim akumulatorima koji su samo malo- delimično ispražnjeni.

Ako je ispravan akumulator potpuno prazan (manje od 20tak %) Lidlov punjač ispiše error i ne radi posao, ne valja za tu svrhu.

Ako je neispravan akumulator, sa sulfatiziranim kristalima na pločama Lidlov je potpuno neupotrebljiv, ničemu ne služi i ne radi to što si prepisao iz upustva o 10 minuta impulsa.

Ne valja nikako kao uredjaj za desulfatizaciju.

A tema iz naslova je upravo desulfatiziranje akumulatora, tu Lidlov i slični punjači nemaju šta da traže ni da se pominju a na linku je dat jedan prost uredjaj koji to može da radi (koliko efikasno je opet pitanje ali barem može da radi ono što se traži).

Svaki akumulator ima konačni broj ciklusa punjenja/ pražnjenja i ne postoji magija da to promeni ali svakako jeste korisna napomena da se povremeno olovni aku napuni do 100% nekim spoljnim punjačem.

Imam sve Lidlove punjače, imaju i drugi, jedan sam morao i da popravljam pa znam šta ima i kako je rešen unutra, ništa specijalno.....prosečnih mogućnosti i koristan za hobi povremenu primenu.
Ne može da radi desulfatizaciju. Provereno sa 3 aku, jedan od 60Ah, i 2 aku od 3Ah i 6Ah.
Dakle, ovi mali aku se zadovoljavaju i malim impulsima a ni njih Lidlvo ne može da oporavi.

Piše i na tarabi svašta kaže se...uostalom probaj da uradiš desulaftizaciju nekog starog neispravnog aku pre preporuka kako i čime to raditi.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od Saša »

Ako se vratimo na prvi post autora, pitanje je bilo u stvari kako održavati akumulator koji se ne koristi odnosno uopšte ne dozvoliti da dođe do sulfatizacije (usporiti njeno nastajanje). A to je najbolje i najjednostavnije upotrebom nekog od ovakvih uređaja (stalno priključenih na akumulator). Sve ostalo pisanije je gubljenje vremena.

Dodao sam gore za Ultimate Speed punjače: model od 5A ne može da radi ispod 7.5 V dok jači (10A) može od 2 V i više a sposoban je da nastavi i rad tamo gde je stao posle nestanka struje, odnosno puni dalje kada se struja opet vrati.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Desulfatiziranje akumulatora

Post od ljubitelj »

Saša napisao: 12 Nov 2024, 14:01 Ako se vratimo na prvi post autora, pitanje je bilo u stvari kako održavati akumulator koji se ne koristi odnosno uopšte ne dozvoliti da dođe do sulfatizacije (usporiti njeno nastajanje). A to je najbolje i najjednostavnije upotrebom nekog od ovakvih uređaja (stalno priključenih na akumulator).

Sve ostalo pisanije je gubljenje vremena.
Tako je. Stoga nisam ni komentarisao adekvatan post Bax-a sa predlogom za CTEK.

Zato i komentar "To je neka mačka u džaku, ko zna da li i kako radi." pa zatim ostalo što si pisao o tom uredjaju/kitu je pisanije koje nije ni trebalo da postoji.
Onda ne bi ni bilo adekvatnog mog komentara na takve postove.
Odgovori