Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24769
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao: 24 Dec 2022, 17:04 Ja ne vidim problem u tome što je lagan pozadi (ili težak pozadi) bilo koji auto.
Sila kočenja je valjda upravo prilagodjena toj karakteristici, pa lagan auto ima i lagane kočnice, i obrnuto.

Da lagan auto ima jake kočnice pozadi bio bi nebezbedan, teško bi se kontrolisao pri jačem kočenju i imao tendenciju da napravi piruetu kada je podloga iole lošija. Zato i postoji taj (ili na drugi način) korektor za pozadi koji smanjuje silu kočenja, prigušuje. oslabljuje kočnice.

I to je tako kod svakog auta, prosto zakoni fizike diktiraju proizvodjačima vozila da kočnice dimenzioniraju na odredjeni način.

Pozadi kočnice bilo doboši bilo disk sistem po mom iskustvu pozadi traju od 150-250,000km zavisno od auta i načina korišćenja vozila. Desilo se i da potraju 300,000+ kilometara fabričke doboš obloge.


AKo nešto bitno kraće traje uvek prvo pomislim da je neka neispravnost sa kočnicama, najčešće da blokiraju tj. ne vraćaju se.
Znam da ima auta gde se stvarno jedu kočnice, takvi fabrički. Poddimenzionisane.
Evo ja sam skoro menjao diskove pozadi, auto presao pravih 180k, znaci saranio je bar 2 seta plocica.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Ili očitaju dovoljnu silu kočenja ali to nije prema nekom naknadno izmišljenom pravilu.

Ne mogu da verujem da je Fiat prvo napravio a onda i prodavao u Italiji pa zatim prodavao i širom EU taj model auta koji je bio sa neispravnim kočnicama (po našem) jer su sa tim istim kočnicama Puntići bez problema prolazili švedske, nemačke, švajcarske i ine tehničke preglede.
I to su milioni raznih Fiata pravljeni i prodati sa takvim rešenjem zadnjih kočnica.

Kako onda očitavaju na još laganijim autima poput 126p (peglice) ili Fićka 750 ili Smarta ili Golfa 1 i 2 ili Renoa 4 Renoa 5, Citroena Visa, AX, BX itd...sve laganini auti sa 600-900kg ukupno. :zbunjen:
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Ja sa mojim Puntom nikad nisam imao takve probleme. No nešto tu (kod nekih primeraka ili na nekim tehničkim pregledima) očigledno ne štima.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3844
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 »

Pa kažem vam svoje iskustvo. Oba točka blokiraju, a ovi kažu nije dovoljno. A kako bi mogao da koči jače? Više na taj tehnički nisam ni išao niti mi je neko prigovarao kasnije.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10696
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Sloba »

Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Gazu
Reactions:
Postovi: 2757
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Gazu »

Možda su i to neki debili koji su hteli da iskamče čast. Ima i kod mene u komšiluku jedan takav, uvek nađe neku manu zbog čega kao ne bi smeo da te pusti, a došao mu s ispravnim autom. Kod drugih bez problema.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3844
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 »

Sloba napisao: 24 Dec 2022, 21:51 Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
Nema iskakanja sa valjaka kod nožne kočnice jer prednji točkovi drže auto da se ne pomeri.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32397
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od trojanac »

Na temu dostupnosti derlova. Moj auto je 2001. godište. Letos sam još uvek uspešno poručio originalno zadnje svetlo preko Delte. Sada to više nije moguće jer Honda više ne isporučuje za to godište. Koliko znam neka obaveza je 10 godina, a eto u mom slučaju i 20 godina je Honda obezbeđivala delove. Sada sam već prinuđen da tražim polovne ukoliko se ne proizvodi zamenski deo.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12218
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ja cu ipak da nakupujem te sitnice, odlucio sam....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24769
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl »

Za te sitnice ce biti najmanji problem. Vise ce biti ovo sto je Trojanac rekao, neki tako deo stop svetlo, far, limarija.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Rano je još da se prave zalihe, delova ima svuda na tone. Originalnih ima naravno uglavnom samo kod ovlašćenih (i preskupi su, nažalost) a zamenskih svuda i to da se bira po 5-6 brendova. Polovnih isto na tone. Nije to ipak u pitanju auto poput recimo Fiće za kojeg su novi pa i polovni delovi već zaista postali retki već auto kojeg ovde kod nas ima verovatno na stotine hiljada. I voziće se još najmanje 20 godina. Pa samo Classica/Z10 su prodali ovde preko 40.000 novih.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10696
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Sloba »

Dare4x4 napisao:
Sloba napisao: 24 Dec 2022, 21:51Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
Nema iskakanja sa valjaka kod nožne kočnice jer prednji točkovi drže auto da se ne pomeri.
Na ručnu mislim, ali na isto se svodi. Imao sam Punta 2 i uvek su lažirali rezultat oslanjanjem na prag gepeka da bi se prikazala minimalna vrednost. U vožnji nikad problem.

Sent from my MI 9 using Tapatalk




eveca
Reactions:
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca »

Moze neko da okaci sliku da se vidi gde se sipa ulje za menjac i gde se ispusta? Koji kljuc ide i kojom silom se zateze?
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48363
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza »

Slika

Slika

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
eveca
Reactions:
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca »

Na NGK svecice na Z10 ne treba mast koliko znam ali vidim ovde stavlja i u kabl

Jel stavlja neko?
Odgovori