Evo ja sam skoro menjao diskove pozadi, auto presao pravih 180k, znaci saranio je bar 2 seta plocica.ljubitelj napisao: 24 Dec 2022, 17:04 Ja ne vidim problem u tome što je lagan pozadi (ili težak pozadi) bilo koji auto.
Sila kočenja je valjda upravo prilagodjena toj karakteristici, pa lagan auto ima i lagane kočnice, i obrnuto.
Da lagan auto ima jake kočnice pozadi bio bi nebezbedan, teško bi se kontrolisao pri jačem kočenju i imao tendenciju da napravi piruetu kada je podloga iole lošija. Zato i postoji taj (ili na drugi način) korektor za pozadi koji smanjuje silu kočenja, prigušuje. oslabljuje kočnice.
I to je tako kod svakog auta, prosto zakoni fizike diktiraju proizvodjačima vozila da kočnice dimenzioniraju na odredjeni način.
Pozadi kočnice bilo doboši bilo disk sistem po mom iskustvu pozadi traju od 150-250,000km zavisno od auta i načina korišćenja vozila. Desilo se i da potraju 300,000+ kilometara fabričke doboš obloge.
AKo nešto bitno kraće traje uvek prvo pomislim da je neka neispravnost sa kočnicama, najčešće da blokiraju tj. ne vraćaju se.
Znam da ima auta gde se stvarno jedu kočnice, takvi fabrički. Poddimenzionisane.
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24767
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ili očitaju dovoljnu silu kočenja ali to nije prema nekom naknadno izmišljenom pravilu.
Ne mogu da verujem da je Fiat prvo napravio a onda i prodavao u Italiji pa zatim prodavao i širom EU taj model auta koji je bio sa neispravnim kočnicama (po našem) jer su sa tim istim kočnicama Puntići bez problema prolazili švedske, nemačke, švajcarske i ine tehničke preglede.
I to su milioni raznih Fiata pravljeni i prodati sa takvim rešenjem zadnjih kočnica.
Kako onda očitavaju na još laganijim autima poput 126p (peglice) ili Fićka 750 ili Smarta ili Golfa 1 i 2 ili Renoa 4 Renoa 5, Citroena Visa, AX, BX itd...sve laganini auti sa 600-900kg ukupno.
Ne mogu da verujem da je Fiat prvo napravio a onda i prodavao u Italiji pa zatim prodavao i širom EU taj model auta koji je bio sa neispravnim kočnicama (po našem) jer su sa tim istim kočnicama Puntići bez problema prolazili švedske, nemačke, švajcarske i ine tehničke preglede.
I to su milioni raznih Fiata pravljeni i prodati sa takvim rešenjem zadnjih kočnica.
Kako onda očitavaju na još laganijim autima poput 126p (peglice) ili Fićka 750 ili Smarta ili Golfa 1 i 2 ili Renoa 4 Renoa 5, Citroena Visa, AX, BX itd...sve laganini auti sa 600-900kg ukupno.

- Saša
- Postovi: 14352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sa mojim Puntom nikad nisam imao takve probleme. No nešto tu (kod nekih primeraka ili na nekim tehničkim pregledima) očigledno ne štima.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa kažem vam svoje iskustvo. Oba točka blokiraju, a ovi kažu nije dovoljno. A kako bi mogao da koči jače? Više na taj tehnički nisam ni išao niti mi je neko prigovarao kasnije.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10696
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2757
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Možda su i to neki debili koji su hteli da iskamče čast. Ima i kod mene u komšiluku jedan takav, uvek nađe neku manu zbog čega kao ne bi smeo da te pusti, a došao mu s ispravnim autom. Kod drugih bez problema.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nema iskakanja sa valjaka kod nožne kočnice jer prednji točkovi drže auto da se ne pomeri.Sloba napisao: 24 Dec 2022, 21:51 Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32397
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na temu dostupnosti derlova. Moj auto je 2001. godište. Letos sam još uvek uspešno poručio originalno zadnje svetlo preko Delte. Sada to više nije moguće jer Honda više ne isporučuje za to godište. Koliko znam neka obaveza je 10 godina, a eto u mom slučaju i 20 godina je Honda obezbeđivala delove. Sada sam već prinuđen da tražim polovne ukoliko se ne proizvodi zamenski deo.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja cu ipak da nakupujem te sitnice, odlucio sam....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24767
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Za te sitnice ce biti najmanji problem. Vise ce biti ovo sto je Trojanac rekao, neki tako deo stop svetlo, far, limarija.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Rano je još da se prave zalihe, delova ima svuda na tone. Originalnih ima naravno uglavnom samo kod ovlašćenih (i preskupi su, nažalost) a zamenskih svuda i to da se bira po 5-6 brendova. Polovnih isto na tone. Nije to ipak u pitanju auto poput recimo Fiće za kojeg su novi pa i polovni delovi već zaista postali retki već auto kojeg ovde kod nas ima verovatno na stotine hiljada. I voziće se još najmanje 20 godina. Pa samo Classica/Z10 su prodali ovde preko 40.000 novih.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10696
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na ručnu mislim, ali na isto se svodi. Imao sam Punta 2 i uvek su lažirali rezultat oslanjanjem na prag gepeka da bi se prikazala minimalna vrednost. U vožnji nikad problem.Dare4x4 napisao:Nema iskakanja sa valjaka kod nožne kočnice jer prednji točkovi drže auto da se ne pomeri.Sloba napisao: 24 Dec 2022, 21:51Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moze neko da okaci sliku da se vidi gde se sipa ulje za menjac i gde se ispusta? Koji kljuc ide i kojom silom se zateze?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na NGK svecice na Z10 ne treba mast koliko znam ali vidim ovde stavlja i u kabl
Jel stavlja neko?
Jel stavlja neko?