Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pogledao sam sad dokumentaciju za sva 3 proizvodjaca za Punto svecicu, svi kazu up to 30k miles, tako da sto se tice tog modela to je to....
Bosch, Denso i NGK.
https://www.densoproducts.com/denso-317 ... spark-plug
Fiat dao preporuku na 40k km, malo konzervativnije. Ja cu menjati na 30k, usled smesne cene Densa i Boscha.
Ima i cetvrta opcija to je iridijumska, pre bu nju uzeo nego NGK, ako bih davao vise para.
One su set oko 40e, i mogu se teraju 50k milja, oko 80.000km.
https://www.ngk.com/ngk-6046-dcpr7eix-i ... spark-plug
Bosch, Denso i NGK.
https://www.densoproducts.com/denso-317 ... spark-plug
Fiat dao preporuku na 40k km, malo konzervativnije. Ja cu menjati na 30k, usled smesne cene Densa i Boscha.
Ima i cetvrta opcija to je iridijumska, pre bu nju uzeo nego NGK, ako bih davao vise para.
One su set oko 40e, i mogu se teraju 50k milja, oko 80.000km.
https://www.ngk.com/ngk-6046-dcpr7eix-i ... spark-plug
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam uvek imao strah da se nešto fizički ne očene - a kod svećica se događa, retko, ali se dešava - i napravi oštećenja. Zato gledam da ih promenim malo češće.
Uostalom, i ja sam odabrao povoljan auto koji mogu da održavam kvalitetnim delovima i na vreme...
Uostalom, i ja sam odabrao povoljan auto koji mogu da održavam kvalitetnim delovima i na vreme...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jel moze Tutela Matryx umesto Technyx?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
30k miles, iliti 50,000km (tačnije 48,000) interval, to su obične bakarne sa oblogom od nikla (ili kako neki zovu niklovane), klasične kakve se koriste zadnjih šta znam 50-60-70 godina.
Za njih je 35,000-50,000km taman ok interval, to je garantovani minimum kada zadržavaju još početne vrednosti.
Naravno da mogu i duže tipa 70,000 ili 80,000km ali tada je već primetna erozija, elektroda je zaobljena umesto oštra i primetan je pad perfomansi motora.
Nije ista svaka svećica, nije isti ni svaki motor tj obliko komore sagorevanje (koji dosta utiče na perfomanse svećica).
Kod glava sa 4(5) ventila po cilindru svećice su locirane u sredini komore sagorevanja dok su kod glava sa 2 venitla bočno pod uglom.
Kod tih 8V motora više su osetljivi na (kvalitet i model) svećice nego 16V motori.
Sa druge strane bakar je jedan od najboljih električnih provodnika a i termički je veoma dobar/ odličan kao materijal uz to veoma žilav.
Ali i podložan eroziji kada je izložen pritisku tj lako se sabija.
Recimo za motor koji je konvertovan na TNG vrlo se preporučuje da se koriste bakarne (klasične) svećice a izbegavaju itrijumske, iridijumske i slične kao i svećice sa 4 bočne elektrode.
Bakarne najbolje/ najlakše zapale gorivu smesu.
Za njih je 35,000-50,000km taman ok interval, to je garantovani minimum kada zadržavaju još početne vrednosti.
Naravno da mogu i duže tipa 70,000 ili 80,000km ali tada je već primetna erozija, elektroda je zaobljena umesto oštra i primetan je pad perfomansi motora.
Nije ista svaka svećica, nije isti ni svaki motor tj obliko komore sagorevanje (koji dosta utiče na perfomanse svećica).
Kod glava sa 4(5) ventila po cilindru svećice su locirane u sredini komore sagorevanja dok su kod glava sa 2 venitla bočno pod uglom.
Kod tih 8V motora više su osetljivi na (kvalitet i model) svećice nego 16V motori.
Sa druge strane bakar je jedan od najboljih električnih provodnika a i termički je veoma dobar/ odličan kao materijal uz to veoma žilav.
Ali i podložan eroziji kada je izložen pritisku tj lako se sabija.
Recimo za motor koji je konvertovan na TNG vrlo se preporučuje da se koriste bakarne (klasične) svećice a izbegavaju itrijumske, iridijumske i slične kao i svećice sa 4 bočne elektrode.
Bakarne najbolje/ najlakše zapale gorivu smesu.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moj Puntić ide na plin od prvog kilometra i koristim te obične/preporučene NGK svećice, dakle ne trebaju nikakve posebne za plin, menjam ih redovno i sve funkcioniše besprekorno već 220.000 km. 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
@eveca
Zamena je bila na 81000 km. Staro ulje je naravno bilo zaprljano, ali ne mnogo. Nivo je bio skoro na max (zamena nije ni predviđena, samo dolivanje, ako treba). Za razliku od Engleza, nisam primetio nikakve metalne opiljke (ko zna kako su oni vozili taj Grande Punto
). Sve u svemu - ne škodi zameniti ulje, ali nisam ništa ni poboljšao. Menjač se ponaša isto kao i ranije.
Izvini zbog malo kasnijeg odgovora. Ja sam proletos, bez neke naročite potrebe, promenio ulje u menjaču. Prvo sam krenuo da čitam baš ovo Haynes uputstvo koje je Geza poslao. Ali ima na internetu engleskih sajtova sa slikama u boji, na kojima se bolje vidi, pa probaj da pogledaš još negde pre ispuštanja. Šraf je prilično dugačak i moment sile kojom je zategnut uopšte nije velik (iz dosadašnjeg skromnog iskustva sa majstorisanjem, procenjujem na oko 20-30 Nm).eveca napisao: 25 Dec 2022, 19:18 Moze neko da okaci sliku da se vidi gde se sipa ulje za menjac i gde se ispusta? Koji kljuc ide i kojom silom se zateze?
Pre zamene sam dosta čitao po sajtovima i nisam našao definitivni odgovor. Matryx je malo skuplje i propisano je za neke jače modele. Inače je crvene boje, dok je Technyx svetlo žuto - providno. Na papiru u karakteristikama nema nikakvih razlika. Gledao sam neki engleski sajt gde su u Punto (doduše Grande) sa 1.2 8v sipali to ulje. Ne znam da li se njegov menjač razlikuje od onog u Classic-u. Na internetu ima dosta opštih komentara da menjači starije-"primitivnije" konstrukcije ne rade dobro sa niskofrikcionim uljima koja su namenjena modernijim menjačima. Iako su ova dva ulja na papiru ista, Matryx se lakše nalazi i baš sam hteo da probam da li će biti razlike. Ali ipak se nisam usudio, pa sam sipao isto koje je bilo fabrički - Technyx.
Zamena je bila na 81000 km. Staro ulje je naravno bilo zaprljano, ali ne mnogo. Nivo je bio skoro na max (zamena nije ni predviđena, samo dolivanje, ako treba). Za razliku od Engleza, nisam primetio nikakve metalne opiljke (ko zna kako su oni vozili taj Grande Punto

Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala na odgovoru. Zamenio sam ulje iako mozda nije moralo ali izgleda da nikada nije dosipano jer je iscurilo oko 1.5l. Isto nije bilo mnogo zaprljano ali trosak je zanemarljiv. Inace tek kada sam dosao kuci video sam da su mi dali skuplji Matryx i to po ceni Technyx i zato sam morao da pitam. Utisak posle zamene je da vise klizi kod promena, kao da je sada glatko nekako.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pre par strana, ovde u temi je pominjan majstor Ninković. Međutim, ne uspevam da nađem kontakt podatke (vidim da ima Facebook stranu, ali nemam Facebook nalog, pa ne mogu da vidim detalje). Da li bi neko mogao da napiše telefon ili email? Može i na pp.
Ovde je citiran kao stručnjak koji pedantno radi zamenu kvačila, a upravo mi je za to i potreban.
Ovaj put sam kupio i zamajac - polovan, iz prve ugradnje. Pisao sam ranije svoje muke i mislim da je suština u njemu. Naravno, moraće i zamena seta kvačila.
Ovde je citiran kao stručnjak koji pedantno radi zamenu kvačila, a upravo mi je za to i potreban.
Ovaj put sam kupio i zamajac - polovan, iz prve ugradnje. Pisao sam ranije svoje muke i mislim da je suština u njemu. Naravno, moraće i zamena seta kvačila.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa napravi FB nalog i kontaktiraj ga. Na profilu nema podatke tipa telefon itd, al je baš nahvaljen lik a na njegovom profilu ima baš dosta snimaka, edukativnog karaktera u vezi problema i kvarova puntića, između ostalog i sa menjačima.
https://www.facebook.com/dragance.bg.1?mibextid=ZbWKwL
Sent from my 2203129G using Tapatalk
https://www.facebook.com/dragance.bg.1?mibextid=ZbWKwL
Sent from my 2203129G using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
MA ja sam ga i pitao za telefon i nije mi dao, drugo on je moderatorFB stranice za Punta, pa nije ni cudo da je nahvajen.
Uglavnom tip se folira, mudruje i krije znanje, i pravi famu oko sebe, klasika.
Uglavnom skoro sve poruke su u svrhu samoreklame.
Mozda je majstor i vrhunski, to ne znam, nisam ni dobio telefon na kraju, tako da ko voli nek izvoli....
Uglavnom tip se folira, mudruje i krije znanje, i pravi famu oko sebe, klasika.
Uglavnom skoro sve poruke su u svrhu samoreklame.
Mozda je majstor i vrhunski, to ne znam, nisam ni dobio telefon na kraju, tako da ko voli nek izvoli....
Poslednja izmena od Bax u 06 Jan 2023, 12:03, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Vrlo moguće
Sent from my 2203129G using Tapatalk
Sent from my 2203129G using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Eee, sad sam se razočarao. Razumem da postoje profesionalci koji vole da se hvale i ne zameram im ako je to hvaljenje opravdano (mada više volim one skromnije). Ali da ti ne da telefon... pa koja je onda svrha poslovanja, ako mušterije ne mogu da ga kontaktiraju? Jedino ako je neki entuzijasta koji radi "za svoju dušu", a ne strogo komercijalno, pa bira s kim će da komunicira.
Ali meni samo treba klasičan, dobar majstor - neka je i malo skuplji, ali da uradi posao korektno. U tom smislu, sve preporuke su dobrodošle.
Ali meni samo treba klasičan, dobar majstor - neka je i malo skuplji, ali da uradi posao korektno. U tom smislu, sve preporuke su dobrodošle.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
NEmoj da te ja odvracam, mozda cete zavrsiti posao OK.
NEmam nista protiv njega, ali prosipa pamet tamo na stranici gde je gazda.
Mozda radi na crno, otkud znam, ne vidim razlog zasto je to neka tajna informacija, mozda jednostavno nije video moju poruku, ali poslao mi je neke odgovore, ali ne i telefon....
NEmam nista protiv njega, ali prosipa pamet tamo na stranici gde je gazda.
Mozda radi na crno, otkud znam, ne vidim razlog zasto je to neka tajna informacija, mozda jednostavno nije video moju poruku, ali poslao mi je neke odgovore, ali ne i telefon....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa da je jedini na svetu pa da ne odes kod njega. Ne da covek broj telefona, mozes misliti.
Sent from my M2103K19G using Tapatalk
Sent from my M2103K19G using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da li ima nesto specificno za Z10 kod zamene zupcastog, spanera i vodene pumpe? Nesto posebno na sta obratiti paznju? Neki savet ko je vec menjao na puntu, i da li ima neko preciznije brojke za sile zatezanja?