DesertRose napisao: 22 Avg 2023, 07:50
Cao, meni nesto nije jasno.
Audi A3 2007 1.9 TDI dizel ima DPF majstor mi je sipao na servisu Castrol W5-30, imala sam situaciju sa curenjem ulja ( ispostavilo se da je gumica dzeka dizne, za sad je sanirano ), ali sam morala da dodam taj 1L koji je iscurio i na pumpi uzmem W5-40 jer na njemu pise DPF, pa tek posle videh u servisnoj knjizici da je W5-30.
I ako je je problem saniran ja bih jednu flasu u gepek za svaki slucaj. Ako moze da mi se pomogne da shvatim ovo
Kako sad W5-30 ako na W5-40 pise DPF?
15W-40, 10W-40, 5W-40, 0W-40, 0W-30, 5W-30, .... - su oznake za gradaciju tj. viskozitet/tečljivost/debljinu ulja (neki to nazivaju gustinom, ali nemojte fizičaru reći da su viskozitet i gustina isto jer vas nakon toga čeka ozbiljno predavanje).
Najčešće/najzgodnije korišćena ulja za motore raznih proizvođača u poslednjih dvadesetak godina su ona u gradacijama npr. 5W-30 i npr, 5W-40 (kao i npr. 0W-30 i npr. 0W-40).
Ulja za motore koji imaju DPF - moraju imati (tj. imaju) smanji sadržaj određenih materija koja zbirno ostavljaju manje nesagoreog ostatka, jer se taj ostatak može nakupljati u DPF čime ga lagano zapušava.
Takva ulja, dakle sa smanjenim sadržajem materija koja zapušuju dpf su najčešće obeležena kao Low SAPS (low je eng. skraćenice od nisko, SAPS je engl. skraćenica od sulfatni pepeo, fosfor i sumpor), da bi se razlikovala od ulja za motore koji nemaju dpf pa mogu koristiti ranije koncipirana ulja koja imaju više tih materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak, a koja obično zovemo Full SAPS (mada to retko piše na takvim uljima)
Dakle, gradacija tj. viskozitet je jedno - a hemijski sastav tj. veći ili manji sadržaj pomenutih materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak, sasvim drugo.
U obe gradacije (viskoziteta), dakle i u 5W-30 gradaciji i 5W-40 gradaciji - postije ulja koja su low/mid SAPS, kao i ona koja su full SAPS.
To što je na servisu sipano 5W-30 ulje, ne znači da je ono sigurno Full SAPS - nego je sva verovatnoća da je Low SAPS, tj. za motore sa DPF. Čak šta više, velika većina ulja gradacije 5W-30 su Low SAPS, osim nekih ulja namenjenih za npr. neke Volvo, Land Rover... koja su Full SAPS.
Stvar nije binarna - tipa ili je nula ili je jedan, nego se radi o tome da je određeni standard propisao da Full SAPS ulja mogu ostaviti sulfatnog pepela maksimalno npr. 1.2 % od mase ulja, dok ona obeležena Low SAPS mogu ostaviti maksimalno 0.8 % pepela. (U vezi pomenutih cifri i termina Low, {Mid (srednje)} i Full postoje detalji ali neću zbog toga da komplikujem priču namenjenu nekome kome treba jednostavno objašnjenje.).
Suštinski - cela gornja priča vam i ne treba (tj. nije trebala), jer su proizvođači automobila tj. njihovih motora, u poslednjih oko dvadesetak godina propisali svoje norme za ulja koja trebaju da budu u njihovim otorima. Za taj motor je predviđeno/propisano ulje po normi VW 504/507 (Audi je deo VW grupe) i to je sve što treba da znate.
Dakle, ne tražite ulje za (bilo koji) motor koji ima DPF, jer DPF imaju i motori od Pežoa, Forda, Renoa i mnogi drugi, a ulja za njihove motore se razlikuju po sastavu (a mogu i po viskozitetu) od audijevog tj. folksvagenovog motora sa DPF - nego tražite isključivo ulje koje ima odobrenje (ili zadovoljava specifikacije) norme VW 504/507.
Na kraju ovog pisanija je i link do zvanične VW liste sa uljima po normi 504/507 - i za vaš motor birajte, po mogućstvu, samo/jedino ulja sa te liste.
Po nemogućstvu, neće biti greška, tj. biće uglavnom ok, da birate i ulja koja nisu na listi, a stoji im na ambalaži da (između ostalih) zadovoljavaju i specifikacije VW 504/507.
Srećno.
***
Inače, pošto je reč o izboru ulja za VW 1,9 dizel motor (iz godišta npr. 2004-2010) nekog bi mogla da zanima i sledeća tema. Ključna je slika/šema u krajnjem postu
viewtopic.php?f=31&t=6070
***
Koga zanima aktuelna zvanična VW lista ulja sa odobrenjem po normi 504/507 - link dole. Btw, na listi mi je i omiljen optimin Eco Plus 5W-30.
https://erwin.volkswagen.de/erwin/downl ... _50700.pdf