Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od ljubitelj »

carov2 napisao: 13 Mar 2025, 20:25
Kupi motor ili ugovori motor i ugradnju pa kada ti dodju majstori ti im kaži da uopšte nemaš struju tu, neka ti oni dovedu, pa ćeš videti njihov odgovor.

Koje opcije nema Hormann u odnosu na ostale?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jesi li čuo da postoji ključ u ruke sistem ugovaranja nekog posla?
Naravno da znam odgovor i kada nema uopšte struje, a znam i cenu majstora i njegovog (njihovih) radova koji su potrebni za svaku situaciju ugradnje.
Od renovacije ili zamene postojećeg sistema do prazne poljane i svega novog.

Da li znaš da ima motora i rešenja kojima nije ni potreban stalni dovod struje do kapije?
Ja to primenjujem kada je situacija tipa nema struje ili je veoma daleko i time skupo da se dovede.

Jel ima Hormann automatsko (promenljivog trajanja zavisno od stanja spoljne vidljivosti) paljenje noćnog osvetljenja kapije- staze gde prolazi auto kroz kapiju?
Jel ima Hormann sekvencijalno aktiviranje klizne kapije pa potom garažnih vrata na 1 klik daljincem iz 1 elektronike?
Jel ima Hormann aktivaciju i kolske i pešačke kapije iz iste elektronike sa višekanalnim daljincem?
Jel im Hormann programabilnu brzinu i korak softstarta motora pri otvaranju i pri zatvaranju sa nezavisnim parametrima podešavanja?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24619
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao: 14 Mar 2025, 09:39
dragvorl napisao: 13 Mar 2025, 20:09 Hvala lepo na ponudi, prezivecu bez 200 eura.
Pa kada su kod tebe takve cene ugradnje zašto ne bi pomogao drugima, i meni i mojim kolegama, kojima je nedostižno da za par sati rada kako si naveo uzmu 600 eura.
Takva satnica je san snova...
Radim posao gde mi satnica odgovara, a nisam u Srbiji bas cesto, tako da na zalost ne mogu da pomognem. Takodje, nisam nabavljao za firme, nego za sebe. Ne kupujem na vele.
Ali usput, siguran sam da bi imao prodju sa ovim cenama u NS tad. Ja bih prvi platio da nemam tehnicke sposobnosti da resim ovakve probleme.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao: 13 Mar 2025, 20:09
A posto si nepoverljiv, evo ti linka, sto ti kazes uputstvo, pa pogledaj sam, do 3,5 metra jednokrilna. Nisu valjda u fabrici izmisljali da bas tebe nadmudre.

https://www.proteco.net/en/swing-gate/leader-ti-new
NIsam nepoverljiv nego znam iz prakse šta znači 3,5metra jednog krila iz kovanog gvoždja sa ukrasima.
A to je i do 400-600kg kada je iz punog kovanog gvoždja.

Kada pročitaš taj link što si postavio tu piše
LEADER 5 TI 230V-115V irreversible, leaf up to 3.5 m 250 Kg.

Zato sam i napisao da je igračka motor, za mala krila... da prodaš to nekome, ugradiš na 3,5metra i daš garanciju baš treba da budeš hrabar ili lud.

Takvo motorče može da prodje za krilo pešačke kapije, za takve potrebe se uglavnom i koriste takvi motori- kitovi a ne za kolske velike kapije gde su po pravilu dvokrilne i širine 4+ metra. Krilo 2metra je oko 300kg.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24619
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od dragvorl »

Jel si ti video ista sem kovane kapije? :think: Ja imam kapiju celicni ram alu ispuna. Kao sto ne ides na put od 600 km biciklom, tako ne ugradjujes 5x jaci motor gde nema potrebe. Stvarno ne razumem s kim se ti macujes.
A na Bledu da se pojede jos krempita od 10+ eura i resena prica. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od ljubitelj »

Retko, veoma retko.
Kovane kapije su pravilo, rekao bih 90%.
Ostatak su kapije sa ramom i punom ispunom lima, neprovidne a to je opet prilična težina i još gore velikog opterećenja od vetra.

Poslednji motor koji sam servisirao pre 15tak dana je set od 2 NICE motora za krilnu kapiju od po 1,75m +1,75m.
Visina krila oko 2,5metra.
Svaki motor je za 800kg. Krilo je od kovanog, svako oko 600kg dakle kapija 1,200kg.

Okaćiću sliku pa sam proceni situaciju da li bi stavio taj ponudjeni motor Proteco za do 3,5metra krilo jer je upola maximalne širine.

x motora sam popravljao upravo zato što je neko ugradjivao motor koji je preslab za potrebni zadatak ne razumevajući pravilno proračun motora u zavisnosti od situacije na terenu u smislu same kapije i da ne važi to prosto merenje dužine kapije kao kriterijum odabira.
I pregori elektronika usled preopterećenjaž motora.

I šta znači to DO neke širine i težine krila je pojašnjeno u uputstvu za ugradnju na strani 6 sa koeficijentima za korekciju.


Kako ne razumeš da je 300 eura za ugradnju tog jednog motorića nerealna bila i 2021. godine (kada su bile niže cene svih radova i svih usluga nego danas) i da ta tvoja situacija sa 3 ponude te vrednosti nije adekvatna?

Ne znam više kako da ti objasnim da ne može jeftin motor u inostranstvu da bude reper za stanje ponude i cena kod nas u Srbiji. Prosto drugačije su cene ovde, platio sam 42,000 dinara set motor za kliznu kapiju 600kg u januaru ove godine, sa dilerskim rabatom dakle po VP ceni.
I to je još bilo jeftino u odnosu na druge ponude sličnih motora.

Cena od 500-600 evra motor sa ugradnjom je korektna po onome što ja znam, i teško da ima za manje.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24619
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od dragvorl »

Ne razumem uopste sta ti pokusavas i kome da objasnjavas. Ne kupujem ni auto ni motor za kapiju radi poziranja, nego po potrebi. Ja imam resenje koje funkcionise bez problema za moje potrebe. Ne moras nista da me ubedjujes, nisam ni musterija niti me interesuje saradnja. Gubis vreme, bolje da si za ovo vreme ugradjivao motore, imao bi sigurno vise koristi, mada bi mogao margine malo da podignes.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4821
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od carov2 »

ljubitelj napisao:
carov2 napisao: 13 Mar 2025, 20:25
Kupi motor ili ugovori motor i ugradnju pa kada ti dodju majstori ti im kaži da uopšte nemaš struju tu, neka ti oni dovedu, pa ćeš videti njihov odgovor.

Koje opcije nema Hormann u odnosu na ostale?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jesi li čuo da postoji ključ u ruke sistem ugovaranja nekog posla?
Naravno da znam odgovor i kada nema uopšte struje, a znam i cenu majstora i njegovog (njihovih) radova koji su potrebni za svaku situaciju ugradnje.
Od renovacije ili zamene postojećeg sistema do prazne poljane i svega novog.

Da li znaš da ima motora i rešenja kojima nije ni potreban stalni dovod struje do kapije?
Ja to primenjujem kada je situacija tipa nema struje ili je veoma daleko i time skupo da se dovede.

Jel ima Hormann automatsko (promenljivog trajanja zavisno od stanja spoljne vidljivosti) paljenje noćnog osvetljenja kapije- staze gde prolazi auto kroz kapiju?
Jel ima Hormann sekvencijalno aktiviranje klizne kapije pa potom garažnih vrata na 1 klik daljincem iz 1 elektronike?
Jel ima Hormann aktivaciju i kolske i pešačke kapije iz iste elektronike sa višekanalnim daljincem?
Jel im Hormann programabilnu brzinu i korak softstarta motora pri otvaranju i pri zatvaranju sa nezavisnim parametrima podešavanja?
Ne postoji ovde ključ u ruke sistem, već te pitaju kakve su karakteristike kabla/kakvu si struju doveo.
Neće da dolaze da štemuju beton i da kopaju kanal i da sve to naplate 150e i sve da završe za par sati.

Ovde ne pišemo o sistemima sa baterijom i panelom.

Hormann ima sve navedeno, nisi dobro pročitao korisničko uputstvo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8215
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od Ji 4Tze »

Nudi mi električar izmenu starog el.brojila na banderu van kuće koju treba da srušidu, i da ima priključak za majstore pod ključem, 320€. Kabl u tu staru kuću ulazi na krov, bandera preko puta. Je l ok ta cena ili...?
Boringly average, but also perfect for school run mums
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od ljubitelj »

carov2 napisao: 14 Mar 2025, 11:29
ljubitelj napisao:
carov2 napisao: 13 Mar 2025, 20:25

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jel ima Hormann automatsko (promenljivog trajanja zavisno od stanja spoljne vidljivosti) paljenje noćnog osvetljenja kapije- staze gde prolazi auto kroz kapiju?
Jel ima Hormann sekvencijalno aktiviranje klizne kapije pa potom garažnih vrata na 1 klik daljincem iz 1 elektronike?
Jel ima Hormann aktivaciju i kolske i pešačke kapije iz iste elektronike sa višekanalnim daljincem?
Jel im Hormann programabilnu brzinu i korak softstarta motora pri otvaranju i pri zatvaranju sa nezavisnim parametrima podešavanja?
Hormann ima sve navedeno, nisi dobro pročitao korisničko uputstvo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
OK, nisam dobro pročitao.
https://www.thegaragedoorcentre.co.uk/u ... rators.pdf
Evo uputstva instalateru za Lineamatic. U njemu nema sve navedeno, barem ja ne nalazim.
Koje je to korisničko uputstvo gde si ti dobro pročitao, neki link ili oznaku centrale?

Gde piše da ima te funkcije, molio bih konkretno mesto u uputstvu. Ovom ili nekom drugom koje se odnosi na kapije.
N_L
Reactions:
Postovi: 552
Pridružio se: 16 Mar 2016, 06:59

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od N_L »

Moze li preporuka (opstina Rakovica pa pozeljno neko blize da ne prelazi pola grada) za busenje 4 rupe u betonskom zidu, i eventualno da se "ucvrste" i stavi malo maltera, gipsa ili cega god jer srafovi koje sam dobio nisu predugacki a ovo ipak sluzi za sigurnost... ovo zelim da zakacim, samo su kod mene dosta manji srafovi
Slika

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8215
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od Ji 4Tze »

Ok su šrafovi, šta si dobio u paketu?
Trebalo bi da imaš četiri komada šrafova malo jačih, sa beton ankerima i kuglager da se ukuca da ne može da se odšrafi.
Boringly average, but also perfect for school run mums
N_L
Reactions:
Postovi: 552
Pridružio se: 16 Mar 2016, 06:59

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od N_L »

Ne valjaju, kratki tanki, ovo na slici je robusnije od mog samo je oblik slican, necu stavljati to. Trebalo bi mi neko od armature da napravi ili alku, polukrug ili kao kocku u pod ili zid, ne znam kojeg majstora da zovem za to, nista komplikovano evo kako je kolega bajker to odradio

Slika

Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Korisnikov avatar
zdushan
Reactions:
Postovi: 2060
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od zdushan »

Ovo je ubetonirano, nije naknadno stavljeno jer ne može ovako..
Tebi trebaju udarni ankeri za beton, m12 npr, ako ćeš ploču da fiksiras. Koja ti je rupa na toj ploči sto si dobio?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

N_L
Reactions:
Postovi: 552
Pridružio se: 16 Mar 2016, 06:59

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od N_L »

Narucio sam s neta bolje rjesenje da ne trazim sad majstore, imam prijatelja s hilti busilicom pa cemo napravit nekako vec :) hvala svakako

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1149
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja

Post od pegazbre »

Pozdrav,

Uskoro bi trebali da kupimo kucu (potpisuje se predugovor i zapocinje procudura dobijanja kredita) i vec se polako raspitujem koliko bi kostala odredjenja ulaganja.

Na prvom mestu je sredjivanje okapnice krova koja je od drvene lamperije. Sa juzne strane kuce je u veoma dobrom stanju, jedino je vidljiva korozija na vetar lajsni i tu bi menjali tu lajsnu. Severna strana je u losijem stanju, vetar duva sa te strane i letos je vetar tokom onog nevremena, otkinuo jednu opsivnu dasku a i drugu je naceo i sama lamperija je u dosta losijem stanju u odnosu na juznu stranu (ali nije katostrafalna, prosto losija je od juzne strane). Severna strana je uz komsiju i zato je losije odrzavana a stalno je na udaru kise i vetra. Tu bi radio metalnu okapnicu i isto menjao vetar lajsnu. Takodje bi sredio i opsivku na odzaku.

E sad par pitanja posto nisam toliko upucen u materiju:
1- jedan majstor mi je rekao da metalnu opsivku stavim preko drvene lamperije. Oni ce staviti daske koje su otkinute i ucvrstiti lamperiju i preko toga ide limena ospivka. Da li je ovo uobicajna praksa ili staru drvenu opsivku treba skinuti? Ako moze preko drvene, da li ospivku pre intervencije treba prefarbati (pored ucvrscivanja) pa onda prekoti limenom?
2- da li znate kolika je cena ovih intervencija (okolina Novog Sada tj Futog). Koliko sam procitao naplacuje se po metru e sad da li je to posebno za vetar lajsnu a posebno za opsivku ili se racuna zajedno.
3- cisto da proverim moje znanje, opsivka ide ispod i na bokove krova a vetar lajsna je odmah do crepa po samim coskovima tj ivici krova.
Odgovori