Ma kod mene su samo za maglu, rade kad se uključeNexT napisao: Skode imaju posebne sijalice za osvetljavanje krivine, a posebne za maglenke. Ili je samo DRL odvojeno, a maglenka se pali kad se smota volan.
1000 zašto - 1000 zato!
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
- Uroš S.
- Postovi: 11014
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Imaš Filips originalne aftermarket DRLNexT napisao:Skode imaju posebne sijalice za osvetljavanje krivine, a posebne za maglenke. Ili je samo DRL odvojeno, a maglenka se pali kad se smota volan. Na w211 je koliko sam video ista sijalica zaduzena za obe radnje.Heinz napisao:Meni su nudili za Fabiu, u ovlašćenom servisu u SM. Kod tebe su neke složene maglenke, pa to možda smeta?
Videcu, raspitacu se, svakako mi deluje kao bolja opcija od budzenja nekog kineskog LED-a.
- TheWickerMan
- Postovi: 11382
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Kako sam negde čitao, ne živi više u Srbiji.Grujic napisao:Ne radi više koliko znam, ima tome već dostaDelija napisao:Kad ga pomenu, sta se desilo sa tim covekom?
sent from LG 4X HD frižider using TapaTalk2
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Pretpostavljam da je vrlo jednostavno ako u tim maglenkama ne postoji neki pametni ECU sa softverom koji pali sijalicu ili nesto slicno.NexT napisao:Da li je moguce nekako namestiti maglenke da se pale kao DRL, pri paljenju auta? A da to ne bude budzevina?
Pretpostavljam da ne moze, ali ono... Koliko bi bilo komplikovano da se ipak namesti?
.
Ne vidim svrhu, DRL ionako moras imati na vozilu upaljena bez obzira na status maglenki a dodatno maglenke su zabranjene za upotrebu u uslovima bez magle.
Ja bih voleo kada bi kod nas policija mnogo ozbiljnije kaznjavala novcano a potom i iskljucivanjem iz saobracaja vozila sa neispravnim svetlima a to podrazumeva i upaljenje maglenke kada je dobra vidljivost. A takodje i da tehnicki pregledi urade svoj posao kako treba i proglase takva vozila neispravnim.
Postoje sasvim realni razlozi zasto postoje razlicite vrste osvetljenja vozila prema razlicitim funkcijama i zasto pogresna upotreba svetala ometa ostale ucesnike u saobracaju uz pogorsavanje bezbednosti.
Ako pretpostavljas da bi zamena sadasnjih sijalica za dnevna svetal sa LEDovima nesto vidljivo uticala na potrosnju goriva sasvim sam siguran da taj motiv nije opravdan pogotovu kod kola gde je motor 2000+ kubika i ne oseca opterecenje od priblizno 100W.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Da vozis pravi auto, VW/SEAT
mogao bi da namestis preko dijagnostike...
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Zar nisu samo zadnje maglenke zabranjene kad je dobra vidljivost ?
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Meni i na Golfu, i na Altei kao DRL rade maglenke sa 60% inteziteta. Ta opcija se aktivira preko dijagnostike. Ima dosta kola kod kojih su tako resena DRL svetla...
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Svetla za maglu obuhvatatju i one napred i one pozadi, i zabranjene su pri dobroj vidljivosti jer ometaju vozace. Nije to pitanje estetike vec utice na bezbednost. Svetla za maglu su namerno pravljena da imaju pojacanu prodornost svetla drugacijim fokusiranjem snopa. Ja kroz dugogodisnje vozacko iskustvo sam se uverio da tehnjicki propisi na papiru nisu napisani tek reda radi, imaju zaista opravdanje u praksi.stefanan napisao:Zar nisu samo zadnje maglenke zabranjene kad je dobra vidljivost ?
Ima varijanti da se bitno priguse svetla za maglu tako da im se obori napon pa onda skilje kao zamenu za DRL, teznja da se ustedi mada nema smisla jer DRL treba da stoje visoko a maglenke nisko u smislu rasporeda po visini. Onda obicnp kao i svaki kompromis gde je glavno usteda niti jedno niti drugo svetlo ne vrsi funkciju optimalno kao kada je razdvojeno.
Druga varijanta je da se oboreno svetlo prigusi na isti nacin cime se dobija efekat DRL mada je to opet kompromis jer oboreno svetlo nije na samim coskovima vozila kao sto je pozicijal pravog DRL.
Videti i biti vidjen je dosta vazno u saobracaju i sa time se nije igrati van precizno odredjenih pravila.
Srecem situaciju u saobracaju da mi nailazi vozilo otpozadi i odjednom je cela kabina osvetljena a retrovizori postaju potpuno neupotrebljivi, jer je neko umislio da je konstruktor vozila pa je prepravio svetla i napravio daleko losiju vidljivost time sto emituje rasprsenu a pojacanu svetlost i time zaslepljuje sve oko sebe.
Ja takvo vozilo koje nekontrolisano sija vise ne mogu da pratim jer ga bukvalno ne vidim u retrovizroima usled zaslepljenosti, cak i kada bi dao zmigavac kao najavu namere da promeni putanju to ne bi bilo vidljivo jer se gubi u opstoj zaslepljenosti.
Kod nas uopste nikoga od nadleznih ne interesuje pitanje zloupotrebe ili lose podesenih svetala pa se problem sa svetlima i ne pojavljuje kao uzrocnim saobracajnih nezgoda kada neko nije video nesto sto bi inace u normalnim okolonostim video, kao skretanje u suprotnu traku puta ili naletanje na pesaka a zbog toga sto je vozac bio zaslepljen.
Kako ti uzroci postoje u Engleskoj, Nemackoj ili Svedskoj nemoguce je da kod nas ne postoji pa je kod nas brzina prakticno jedini uzrok u izvestajima svih mogucih nesreca.
Isto se odnosi i na zloupotrebu svetala vozila pod pratnjom u odredjenim okolnostima na putu.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Koliko svetla za maglu smeju max. da osvetljavaju put ispred auta?
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7939
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Ljubitelju, koliko si siguran da su svetla za maglu zabranjena? Meni je u podsvesti da se novim zakonom to promenilo, ali ne mogu to i da tvrdim.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15305
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Meni je nesto u secanju ostalo da je po novom zabranjena samo zadnja maglenka, a da prednje maglenke nisu zabranjene ali se i ne kaze da su dozvoljene. 
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Prednje nisu zabranjene, zadnje jesu osim kad je magla.
Mislim da nije obavezno da DRL bude na ćoškovima. Primer je Clio 4 kome su baš uvučena.ljubitelj napisao:Druga varijanta je da se oboreno svetlo prigusi na isti nacin cime se dobija efekat DRL mada je to opet kompromis jer oboreno svetlo nije na samim coskovima vozila kao sto je pozicijal pravog DRL.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Sve si omasio, od pocetka do kraja posta.ljubitelj napisao:Pretpostavljam da je vrlo jednostavno ako u tim maglenkama ne postoji neki pametni ECU sa softverom koji pali sijalicu ili nesto slicno.NexT napisao:Da li je moguce nekako namestiti maglenke da se pale kao DRL, pri paljenju auta? A da to ne bude budzevina?
Pretpostavljam da ne moze, ali ono... Koliko bi bilo komplikovano da se ipak namesti?
.
Ne vidim svrhu, DRL ionako moras imati na vozilu upaljena bez obzira na status maglenki a dodatno maglenke su zabranjene za upotrebu u uslovima bez magle.
Ja bih voleo kada bi kod nas policija mnogo ozbiljnije kaznjavala novcano a potom i iskljucivanjem iz saobracaja vozila sa neispravnim svetlima a to podrazumeva i upaljenje maglenke kada je dobra vidljivost. A takodje i da tehnicki pregledi urade svoj posao kako treba i proglase takva vozila neispravnim.
Postoje sasvim realni razlozi zasto postoje razlicite vrste osvetljenja vozila prema razlicitim funkcijama i zasto pogresna upotreba svetala ometa ostale ucesnike u saobracaju uz pogorsavanje bezbednosti.
Ako pretpostavljas da bi zamena sadasnjih sijalica za dnevna svetal sa LEDovima nesto vidljivo uticala na potrosnju goriva sasvim sam siguran da taj motiv nije opravdan pogotovu kod kola gde je motor 2000+ kubika i ne oseca opterecenje od priblizno 100W.
1. ja sam skroz po zakonu, maglenke nisu zabranjene. U prilog tome govori da vozim sa maglenkama kao DRL od donosenja novog zakona i da me nikada niko nije nista pitao za to.
2. Iako postoji druga sijalica, na Skodi recimo maglenke sluze kao DRL, ma E klasi w212 koja nema LED itd...
3. Nema veze sa potrosnjom goriva nego jednostavno ne vidim razlog da rade fabricki xenoni, da se dr*aju X puta dnevno, pale gase, stalno rade autonivelaciju itd, a pritom jos i kad su upaljena svetla pali maglenku kao corner light.
Dakle, jednostavno hocu tako da uradim...
idem ovih dana na redovan servis, pa taman da smislim sta cu s tim.