Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od methane.master »

Floyd napisao:Moguce, nisam bas detaljno upucen u tu tematiku, samo sam cuo da na ulici nesmes da servisiras auto i ponavljam, osim mene par puta, nisam nikog video da mu boolja viri iz haube :)

Znam recimo kad zidas kucu, ne mozes kao kod nas da zapocnes pa zavrsis kad se skupi para (istina, svajcarci i nisu megalomani kao srbi pa da zapocnu nesto cemu nisu dorasli). U gradjevinskoj dozvoli dobijes i datum do kad sve treba da bude gotovo, materijal nesme da bude na ulici, jasno treba da stoji istaknuta tabla sa podacima o izvodjacu i datumom zavrsetka radova a onaj ko prekoraci datum je blago reci nahebo.
Svojevremeno naleteh na podatak da izgled objekta mora malte ne da bude tipski i da se uklapa sa okolnim.

Eh da je para pa da odem tamo, ni tečnost za stakla ne bih sipao na ulici, a kamo li pumpao gumu ili menjao sijalice. :djavo:

Tamo negde 1990, mlađani ja sam otišao u UK na mesec dana da učim jezik i upoznam lika iz Švice, stariji par godina od mene, taman završio prava, pripravnik. I počnemo o kolima... čovek mi ispriča da kancelarija u kojoj radi, za neki firmu sređuje papire koji su potrebni da bi se dobile dozvole za izvoz polovnih automobila u SFRJ, uz komentar "You know, those cars... they are dangerous to drive" :o . Čovek nije mogao da veruje da to neko kupuje, jer su automobili bili stari 7-8 godina i verovatno sa njihove tačke gledišta neisplativi za popravku, a verovatno i za registraciju i prodavani su banbadava.

Sorry za off. ;)

EDIT by mod: ne citirati post neposredno iznad!
Širim haos!
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

methane.master napisao:Svojevremeno naleteh na podatak da izgled objekta mora malte ne da bude tipski i da se uklapa sa okolnim.
Apsolutno ispravno i logicno...
Zamisli da nije tako pa zemo kupi plac i vodjen balkanskom ekonomskom logikom krene da zida tipicnu balkansku kucu sa dva lokala u prizemlju (pecenjara i auto limarska radnja), prvi sprat za njega i zenu, drugi za sina i snajku, treci za cerku i zeta i potkrovlje za susenje mesa :D
Kako bi onda izgledali svajcarski gradovi? :D

Recimo da automobila starijiih od 10 godina nema puno u saobracaju (ne racunam egzotiku) a i u tim sto ima najverovatnije ces za volanom videti Tamilca ili Afrikanca koji kao korisnik socijalne pomoci nema ni pravo da vozi skuplji auto.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Ni ovde zakonom ne mogu da se legalizuju takvi objekti,a ni u Svici u selu nije planska gradnja...
Korupcija je drugo...
Ali imam drugara koji zivi u Svici vec 20 godina,maltene ceo zivot,jer ima 24 godine i oni su zidali kucu,imali su vezu,te su istu zidali 3 puta duze nego sto je bilo dozvoljeno...
I ovde popiju kazne izvodjaci koji blokiraju ulice,a nisu dobili dozvole za to,koji nemaju zastitu od prljanja ulice,da se ne rasipa gradjevinski materijal(obicno su to veliki najloni po skelama),ogromne kazne se placaju za nepostovanje svega toga...
Druga stvar je sto ovde policajac ima godisnju platu kao Svajcarac dvomesecnu,pa je izvodjacu lakse da ako naleti isti,njega casti sa 500e i da ga pokriva tokom cele izgradnje,nego da placa dozvole za sve to daleko vise,a pandur ,posto mu je to vise od mesecnog primanja,rado to prihvati...
Na ulici takodje ne sme nista da se radi,da se pere auto,da se popravlja i bilo sta slicno,nego ljudi nemaju svest prema tome,a i imaju razumevanja prema finansijskoj situaciji svojih komsija,pa i ne prijavljuju takve stvari...
U sustini,sve smes da radis i tamo i ovde,sve dok ne ometas ljude oko sebe i dok ne prljas trotoar ili parking...
Ili po vasoj prici treba da zoves slep sluzbu da te slepaju, ako ti neko probusi gumu,a rezervni tocak si platio za ukras...
Dakle,zakoni nisu ovde uopste mnogo slabiji,nego je sprovodjenje losije,sto je sasvim logicno,posmatrajuci ekonomsko stanje nase drzave i Svajcarske...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od dragan »

Floyd napisao: Zamisli da nije tako pa zemo kupi plac i vodjen balkanskom ekonomskom logikom krene da zida tipicnu balkansku kucu sa dva lokala u prizemlju (pecenjara i auto limarska radnja), prvi sprat za njega i zenu, drugi za sina i snajku, treci za cerku i zeta i potkrovlje za susenje mesa :D
:rofl: :rofl: :rofl:

ja zamislio :rofl: :rofl: :rofl:
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od methane.master »

Xepoj87 napisao:Ni ovde zakonom ne mogu da se legalizuju takvi objekti,a ni u Svici u selu nije planska gradnja...
Bogami jeste i tamo. Čak i za selo i plac u zabiti moraš da radiš uz jako velika ograničenja po pitanju spoljnog izgleda. Ali ajde na ne offtopičimo sa građevinskim dozvolama. ;)
Širim haos!
ftj
Reactions:
Postovi: 13926
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od ftj »

Ma šta ti je kad su švajcarci pravili sela po nekom planu.
moimoi
Reactions:
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od moimoi »

Xepoj87 napisao:Evo,reci mi koliko je kostala ova Alfa,sa svom ovom dodatnom opremom,s obzirom da je klot cena kod nas 30.000e?
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... bi_200_ks/
A ovaj mucenik ce dobiti 16.000e za nju i da peva,preko toga moze samo da sanja.
Ko zna, kod Stojanova ovakva po cenovniku kosta 30.000 evra. Ali mislim da je prestala proizvodnja pa pitanje je od kada je cenovnik. Ali kako je slično opremljena Alfa 159 sa navigacijom u Nemačkoj početkom 2009. godine po cenovniku koštala oko 33.000, ne verujem da je ovaj u Srbiji sa popustom platio više od 27-28.000 evra. A ako je kupio kad je Delta pre godinu i po ili 2 prodavala sa lagera 2009. godište onda je platio oko 24-25.000 evra.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

Heroj, isti zakoni vaze bez obzira da li gradis u selu ili gradu. Zapravo u gradu ne mozes ni da gradis ako nisi multimilioner (preskupi placevi koji se uglavnom kupuju za gradnju zgrada sa vise stanova) te vecina normalnih ljudi gradi po selima ili kupi stan u gradu. Legalizacija ne postoji jer ni nemozes da gradis nelegalno a prica da preko veze u Svici mozes da razvlacis gradnju ne pije vodu...bar ne u mom kantonu ali sumnjam i za ostale. Kad sam rekao da ce nahebati onaj ko promasi rokove, nisam mislio da ce ga streljati nego da ce se naplacati debelih kazni (ako nema da plati, ode kuca na dobos). Koliko sam primetio od kad sam ovde svaka zapoceta kuca/zgrada se i zavrsi do datuma koji je naznacen na tabli...bar spolja, unutra verovatno mozes da razvlacis (to ne znam).

Sto se Alfe tice, ne znam zasto mislis da on treba da se raduje ako dobije max 16.000e?
Mozda ti ne bi dao vise ali je bih pre uzeo ovu Alfu za 19.000e nego tvog Mercedesa za 17-18.000e (koliko se secam, platio si ga 24ke i kazes da si izgubio 6-7ke).
Sto ljudi, sto cudi :pardon:
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

26k sam ga platio,ali realna prodajna vrednost tada u Srbiji mu je bila dosta oko 35k...
Ali racunao sam na cenu od 18-20k sada,jer je to realna cena,jer kao moju ,samo klotare prodaju za 15,16k...

Treba da se raduje,zato sto je to njena sadasnja maximalna realna cena,ne znam zbog cega,ali je tako.
Zato sto niko nece dati za nju 19k,kada tih Alfi ima za 6,7k...
Ti realno ne bi dao ni za ovu Alfu 19k,ali ne bi niko...
Svi pricaju kako je dobra,kao ovo,kako ono,kako vredi toliko,ali je niko ne kupuje.

@moimoi,ja sam video da je cena klot takve Alfe 30.000e... Ova nije ni blizu klota,to jest nije ispod 35.000e sigurno kostala...
Mene je 1.9 dizel sa 150ks izlazio preko 40.000e kada sam isao u salon sa drugarom da gleda Fiat Bravo pre 4 godine...
Fiat Bravo sa istim tim motorom i finom opremom je kostao 25.000e,tako da me 40.000e za ALfu 159 nije iznenadilo...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Laki021 »

Nastavis li jos malo brzo ces doci do 50 000e za tu alfu :)

Ja bih se slozio da je ona placena oko 25 000e, bile su na akcijama. Opet gledas i poredis najskuplje moguce nove automobile i specijalno povoljno nadjene polovne. Kad tako gledas nema nikakve dileme da je bolje uzeti polovan.
Ako uzmemo obrnuto, pa gledamo osrednje procenjene polovne i ultra povoljne nove sa popustima, onda ce izaci povoljniji nov auto.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Nemam ja sta da dodjem,to je cena novih Alfi. Klot Giullieta 1.4 170ks kosta 21.000e... Koliko moze da kosta 159 1.8 200ks? Pa upravo tih 30.000e koje sam izvadio iz cenovnika,ne izmislio.
Klot 2.0 JTDM 170ks Giullieta je 26.000e. To je zamena za stari 1.9 od 150ks,pa se moze uzeti da je to taj motor. Sta mislis koliko ce da kosta klot 159 sa tim motorom?
Pa upravo oko pomenutih oko 30.000e i sa nesto opreme koju je ova u salonu imala,eto ti 40.000e.
Ova Alfa koju sam stavio za 19.000e je najskuplja na oglasima...
Namerno nisam stavljao one od 7,8k,ali izgleda da sam trebao,posto vama nije bitno,izvrcete pricu samo da vama odgovara i ako nije tacna...
Meni je fascinantno kako vi dolazite do toga da je nov auto sa dosta opreme placen 5.000e manje nego sto kosta klotara...
Toliki popust je bio na ML-a od 75.000e kada je izasao restilizovan model 2008-e,pa prodavali ove stare sa lagera,to jest nije bio toliki,bio je manji,oko 8.000e...
Sta ja znam,onda jedino ja i vecina ljudi koje znam, ne dobijam te vase magicne popuste od 30% u salonima kada idem da gledam kola...
Evo primer drugara sa svim tim popustima...
Elem,2008-e,Audi A3 1.9 TDI,nov bio 31.000e,on ga dobio za 26.000e sa lagera u Madjarskoj,sada za njega posle 4 godine i 70.000km,on ne moze da dobije vise od 13k...
Sta bi tek bilo da ga je narucivao kako je i predvidjeno,da sam sklapas svoj automobil,jer meni je licno to pola gusta kod kupovine novog automobila?

Evo ti najskuplji A3 u oglasima:
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... sportback/
Ako mi ne verujes,proveri sam:
http://www.polovniautomobili.com/putnic ... oldnew=all

Treba li da zanemarimo sto je taj auto pre svega 16.500km ovaj automobil placen 25.000e,sto je kupio jos jedan set felni i guma za jedno minimum 1.000e,original Audi,jos jedan set patosnica,sto je stavio zeder i OBD,sto je registrovan narednih godinu dana i sto je u garanciji jos 2 godine,a prodaje se za 30% manje para,usteda 8.000e na toj klasi automobila i jos jedno 2.000e za sve ovo gore nabrojano?
Eto,verovatno je i on dobio jedno 10.000e popusta,pa ga sada prodaje za vise nego sto ga je platio novog...

A cisto price radi,izvoli auto koji je kostao debelo preko 30k pre 45.000k:
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... 3_20_tfsi/

Izgleda sva kola koja se kod nas prodaju polovna,kupljena na akcijama od po 30% popusta?
Svi silni Citroeni,Renoi,Pezoi i ostali koji se prodaju za smesne pare kao polovni,u stvari se prodaju tako jeftino zato sto nisu placeni 20,30k,nego 10,15k sa magicnim popustima...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Laki021 »

Ja ti uopste ne sporim da se mogu naci primeri gde je bolje kupiti polovan auto, to zavisi od konkretnog modela, toga koliko kupac prelazi km, koje su akcije aktuelne, na kakav se polovnjak naleti.
Al ti samo teras po svom.


Xepoj87 napisao: Elem,2008-e,Audi A3 1.9 TDI,nov bio 31.000e,on ga dobio za 26.000e sa lagera u Madjarskoj,sada za njega posle 4 godine i 70.000km,on ne moze da dobije vise od 13k...


Pa cek, kako sad, dobio je 5000e popusta na nov auto, skoro 20% pa kako sad to kad ovde uporno pricas kako ne mozes dobiti popust i cudis se kad pricamo o nekim znacajnim popustima na kupovinu novih vozila.
Prva stvar, auto koji je na lageru je uvek jeftiniji od istog takvog kakvog sam konfigurises. Druga stvar, ne kazem da treba da uletis u salon i kupis prvi auto na koji naidjes, znas i sam da za odredjene modele postoje odredjene akcije a za neke mozes vise da se cenkas nego za ostale, dakle nemoj da se pravis da je cena fisksna znas i sam da nije.
A za konkretne popuste, em sto kao i svaki indijanac mozes da udjes u salon i pregovaras, posetis vise ditributera i dobijes najbolju cenu, i u Srbiji a jos vise u inostranstvu odredjene firme imaju odredjene povlastice kod pojedinih dilera. Npr Opel mislim na svetskom nivou daje 12% popusta lekarima i jos nekim strukama, ukljucujuci i u Srbiji...
Xepoj87 napisao: Sta bi tek bilo da ga je narucivao kako je i predvidjeno,da sam sklapas svoj automobil,jer meni je licno to pola gusta kod kupovine novog automobila?
A kad kupujes polovan auto onda je to skroz u redu, tada to ne vredi ni prebijene pare...




I dakle da sumiramo, taj tvoj drug je za 4 godine i 70 000km izgubio 13 000e. U redu, koliko ce sledeceg vlasnika da kosta taj auto za naredne 4 godine i 70 000km? Pa uporedi to sa tim koliko bi kostalo da isto kupi novi takav auto, sa garancijom i motorom koji manje trosi...
Isto tako namerno zaboravljas da su vecina kola danas jeftinija nego pre 4-5 god.

E moram da idem, ali dacu ti primere za modele gde neces ni ti moci da pobijes da je nov auto povoljnija kupovina. A uporedicu ti to sa tvojom i mojom kupovinom gde smo mi jako dobro prosli, a dok je danas daleko teze tako proci, bar za meni interesantne modele.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Kako god da okrenes,kriza vise pogadja polovnjake,nego nove automobile...
Vise su pale cene polovnjaka,nego novih automobila...
Da,dobio je 5.000e preme besplatno,platio ga je samo 2.000 vise od klota...
A ti rece da je onaj auto koji normalno kosta minimum 35.000e,kostao 25.000e sa svom onom opremom,a cena klota je 30.000e...

Reci mi kako ovo nije finansijski gledano,isplativa kupovina:

http://citroensrbija.rs/cms/polovni-automobili/

http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... xcllisive/

http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... c6_27_hdi/

http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... c5_20_hdi/
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Piros
Reactions:
Postovi: 1027
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Piros »

Ma nema para ljudi, a cene da su pale jesu. Pazi sad ovaj paradoks, maltene ista cena za polovnjak i nov .
NOV http://www.suzuki-srbija.rs/CenovnikVoz ... ModelID=11
POLOVAN http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... x4_15_glx/ i drugi malo jeftiniji, ali i dosta stariji http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... uzuki_sx4/
Za 2000EUR razlike uvek bih uzeo nov, barem imam garanciju za ne daj boze
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

Xepoj87 napisao:26k sam ga platio,ali realna prodajna vrednost tada u Srbiji mu je bila dosta oko 35k...
E pa u tom grmu lezi zec...nisi ti malo izgubio, nego si ga ko zna iz kog razloga dobio 10000e ispod trzistne vrednosti.
U tom slulcaju je kupovina polovnjaka opasno isplatljiv biznis te bih i ja bez razmisljanja uzeo E250 cdi kupe star godinu dana za 25ke umesto 35.000 koliko se krece u DE.

Ne znam sta ti je cudno kod popusta...
Kriza je svuda, prodaja sve slabija te su prodavci spremni da svoj profit umanjauju ne bi li opstali.
Mnogi ljudi u DE pritisnuti krizom razmisljaju kao ti, pa gledaju kupujuci auto da ustede neki euro te radije umesto novog biraju godinu dana star, sto itekako igra ulogu u ceni polovnjaka.
Ja sam moj auto uzeo za 9.000chf manje nego da sam ga konfigurisao.
Ok, ti kazes da ne bi uzeo sa lagera...mozda ne bi ni ja da se nije pogodio jedan primerak koji se 95% poklapa sa onim sto sam ja pre toga konfigurisao.
Isti tako opremljen primerak (samo beli) je druga BMW garaza prodavala za 4000chf manje nego moj ali je test vozilo sa 11000km i registrovan vec 5 meseci.
Pre neki dan vidim da je i prodat jer ga nema vise u ponudi. I sad je taj sto je uzeo testnog polovljaka kog je vozio svako za 4000 manje nego sto sam ja platio nov, pametniji?

A Citroen s'kim pokusavas da dokazes neisplatljivost kupovine novog auta, nije dobra kupovina ni kao polovan.

I nisi mi objasnio kako izgleda S5 kabrio sa 15.000e opreme koji mozes da dobijes upola cene ako je star samo 2 godine.
Odgovori