Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Što se tiče koliko ko može da izdrži G silu, u prednosti su niži ljudi.
Što se tiče životinja-kokoška može da izdrži G sile preko 11-12g bez problema.
Ja sam lično bio na 5,5g(i preživeo, nisam se onesvestio), ne mogu da vam opišem taj osećaj. Puls mi je recimo bio 180-190.
Za borbene avione, piloti mogu da budu opterećeni do 8,5-9g.
Što se tiče životinja-kokoška može da izdrži G sile preko 11-12g bez problema.
Ja sam lično bio na 5,5g(i preživeo, nisam se onesvestio), ne mogu da vam opišem taj osećaj. Puls mi je recimo bio 180-190.
Za borbene avione, piloti mogu da budu opterećeni do 8,5-9g.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Vazduhoplovi
speedy stikis napisao: 03 Nov 2018, 23:09 Ne znam sta bih rekao za germanskog smrada... Najbolje nista
Ali i dalje mi je bucko sa slike sumnjivNe kazem da ne bi mogao da izdrzi 5G u nekom kracem manevru ali opet na njegovu tezinu mi je malo smesno kada zamislim njegovu facu na toj sili
( to su neke moje predrasude i masta
)
Nažalost, to nisu najgore stvari koje je radio Mengele. Neću ovde pisati detaljnije pošto nije tema, ali možeš naći u knjigama i na Internetu.
Ma kakvih 5g, mislim da se u turističkim letovima ne dolazi ni približno do toga. Možeš videti na onom video snimku (doduše to je neki drugi let, ne onaj sa "buckom", ali ne verujem da se previše razlikuju) da se ne prave mnogo oštriji zaokreti nego npr. u putničkom avionu. Ubrzanje ima dve komponente - tangencijalnu (u smeru kretanja) i normalnu (centrifugalnu), koja nastaje samo u zaokretima i koja je u stvari problematična. U pravolinijskom kretanju, postoji samo ubrzanje koje potiče od motora, a ono ni kod aviona sa najvećim odnosom potisak/težina nije tako veliko da ga svako ne bi mogao izdržati.
Ne brini za debeljka,

Od pravolinijskih ubrzanja, tu je još slobodan pad - što je 1g (ubrzanje Zemljine teže g se i uzima kao jedinica mere). Zašto ovo navodim - npr. SR-71 je imao limit od 0.8g i nije smeo "padati" sa ugašenim motorima. To Amerikanci navode kao razlog zbog koga ovaj avion nije pokušao da obori visinski rekord MiG-a 25 od 37.6 (po nekima 37.8) km visine, sa, takođe rekordnom brzinom penjanja od 4 min 11 s do 35 km. Prilikom obaranja ovakvih rekorda, avion potroši skoro celokupno gorivo na penjanje, zatim se motori sami ugase zbog nedostatka kiseonika, on se penje još neko vreme po inerciji i na kraju stane i počne slobodno da pada. Pilot tek na par km visine startuje motore i obavi sletanje.
Ђенерал Јанковић
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
Bucko mi je hit svakako 
Auuu do koje visine odu i za koje vreme
ruska skola je to.Koji je to bolji avion od ruskog? 

Auuu do koje visine odu i za koje vreme


- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24667
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Na ovom LH letu je bas bio kapetan Poljak, ne znam kopilot sta je bio ali isto nije bio Nemac.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Mislim da niste u pravu kada spominjete max G koji moze da izdrzi avion,snork napisao: 04 Nov 2018, 00:51 Wikipedia kaže da je apsolutni limit za MiG-25 4.5g (2.2g kad nosi eksterne rezervoare), pa pilot sigurno ne bi prilazio blizu tom ubrzanju i rizikovao da ošteti avion.
Moji drugari su radili 9G u letu, na F16. I jedini limit je bio sam pilot, koji sa anti G odelom nije mogao da podnese vecu silu.. Prema tome, sam avion moze da izdrzi mnogo mnogo vece opterecenje.
https://www.quora.com/At-what-g-force-d ... jets-break
Mislim da postoje snimci na YT, sa akrobatskim pilotima, koji rade manevre i sa vise od 9G. Normalno, rec je o treniranim ljudima i kratkom vremenu trajanja evolucije.
Re: Vazduhoplovi
Verujem da je tako, ali MiG-25 i pogotovo SR-71 su veliki i teški avioni vrlo specijalne konstrukcije i namene. Ja se ne razumem previše u materiju, ali koliko sam shvatio, podaci sa Wikipedije su limiti koje je postavio proizvođač. Zašto - nemam pojma. I meni je čudno da avion koji je ceo napravljen od čelika može da izdrži samo 4.5g. Možda uopšte nema veze sa mehaničkom konstrukcijom? Možda će elektronika početi da se raspada, jer je cela bazirana na elektronskim cevima?
U istom članku piše i da je jedan izdržao 11.5g posle čega se je bio za otpis. Evo članka: https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-25

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Malopre nas je u polupraznom Ryanair avionu stujardesa sa sredine terala da predjemo pozadi, radi balansa na poletanju.
Re: Vazduhoplovi
Cist idiotizam.
Pogotovo ako je posada vec primila loadsheet i balancesheet, to ne bi trebali da rade jer je centraza aiona uradjena po vasem rasporedu sedenja kako je u karti.
Posle poletannja mozete da se premestite ali na poletanju morate sedeti kako je na karti, izuzev ako vas ne premesti pa onda radi centrazu sto se ne desava u 99.9% slucajeva.
Posle ce da se cude ako budu imali tail strike.
Pogotovo ako je posada vec primila loadsheet i balancesheet, to ne bi trebali da rade jer je centraza aiona uradjena po vasem rasporedu sedenja kako je u karti.
Posle poletannja mozete da se premestite ali na poletanju morate sedeti kako je na karti, izuzev ako vas ne premesti pa onda radi centrazu sto se ne desava u 99.9% slucajeva.
Posle ce da se cude ako budu imali tail strike.
Re: Vazduhoplovi
G sile?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
@snork
Nesumnjivo je da su u WW2 radjeni svakakvi eksperimenti, ali za g silu dosta dugujemo jednom coveku https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Stapp
By riding the decelerator sled himself, in his 29th and last ride at Holloman Air Force Base in New Mexico, Stapp demonstrated that a human can withstand at least 46.2 g (in the forward position, with adequate harnessing). This is the highest known acceleration voluntarily encountered by a human, set on December 10, 1954. Stapp reached a speed of 632 mph (1,017 km/h), which broke the land speed record and made him the fastest man on earth. Stapp believed that the tolerance of humans to acceleration had not yet been reached in tests. He believed it is much greater than thought possible. The experiment only went on a few seconds, but for an instant, his body had weighed over 7,700 pounds, according to NOVA.
Ima i video tog eksperimenta, al je malo gadan posto mu se faca deformise i iz ociju krece krv posto su mu popucali kapilari - oporavio se i nastavio s eksperimentima
Nesumnjivo je da su u WW2 radjeni svakakvi eksperimenti, ali za g silu dosta dugujemo jednom coveku https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Stapp
By riding the decelerator sled himself, in his 29th and last ride at Holloman Air Force Base in New Mexico, Stapp demonstrated that a human can withstand at least 46.2 g (in the forward position, with adequate harnessing). This is the highest known acceleration voluntarily encountered by a human, set on December 10, 1954. Stapp reached a speed of 632 mph (1,017 km/h), which broke the land speed record and made him the fastest man on earth. Stapp believed that the tolerance of humans to acceleration had not yet been reached in tests. He believed it is much greater than thought possible. The experiment only went on a few seconds, but for an instant, his body had weighed over 7,700 pounds, according to NOVA.
Ima i video tog eksperimenta, al je malo gadan posto mu se faca deformise i iz ociju krece krv posto su mu popucali kapilari - oporavio se i nastavio s eksperimentima
Re: Vazduhoplovi
Ovaj gore je prazan, nije mu velik G. Takodje mu nagib nije veliki. Verovatno mu Bus ne da preko 30 stepeni. BTW, u civilnom vazduhoplovstvu se svaki nagib preko 30 smatra kao “nepravilan polozaj” aviona.
Re: Vazduhoplovi
Zuzazu ko radi centrazu aviona?
Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
BRABUS, hvala, nisam znao za ovog čoveka! Svaka mu čast, tim pre što je eksperimente sprovodio na samom sebi.BRABUS napisao: 04 Nov 2018, 12:49 Nesumnjivo je da su u WW2 radjeni svakakvi eksperimenti, ali za g silu dosta dugujemo jednom coveku https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Stapp
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Centrazu radi licencirana osoba u zemaljskoj sluzbi prihvata i otpreme. Posto je mesto za priucene (nekad to nikako nije moglo tako), oni se oslanjaju na softver. Ubacuje podatke koje mu je pilot vec pripremio (da ne nabrajam sve). Loadsheet i balancesheet se mogu raditi i rucno, tako izgleda na onim papirima gore koje sam postovao, ali malo ko zna da to uradi korektno.swemir napisao: 04 Nov 2018, 14:30 Zuzazu ko radi centrazu aviona?
Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока
Normalno, pilot i ovo mora da zna (i postoje aerodromi gde se ovo radi tradicionalnom metodom), ali je veliki gubitak vremena.
Uglavnom, postoje limiti prednje i zadnje centraze van kojih se ne sme poleteti.
Suvise napred, i avion ce biti tezak na nos tokom rotacije ili suvise nazad, i bice ga lako prevuci.
Inace je dobro da ima zadnju centrazu jer se tako stedi gorivo (duga prica). Ali ne van limita!
Ovo nasumicno pomeranje putnika je pre svega nezakonito ako je vec uradjena centraza.
Re: Vazduhoplovi
Celo popodne iznova gledam ovih par minuta...
Ne znam ko je izmislio ovo takmicenje, i na ovaj nacin, i jos u gradu? Mada moram priznati da sam bar dva puta bio blizu da odem u BP na show.
U par navrata se vide instrumenti. Jasno se vidi da ne ide iznad 30m i ne ispod 15m, a brzina se ne vidi jasno mada kazaljka strahovito fluktuira.
Pri ovoj brzini, a maloj visini, i sa ovim opterecenjem, sekunda fali do nesrece.
Ne znam ko je izmislio ovo takmicenje, i na ovaj nacin, i jos u gradu? Mada moram priznati da sam bar dva puta bio blizu da odem u BP na show.
U par navrata se vide instrumenti. Jasno se vidi da ne ide iznad 30m i ne ispod 15m, a brzina se ne vidi jasno mada kazaljka strahovito fluktuira.
Pri ovoj brzini, a maloj visini, i sa ovim opterecenjem, sekunda fali do nesrece.