Auto zvučnici
- vitezkoja
- Postovi: 604
- Pridružio se: 16 Nov 2012, 21:17
- Garaža: w202 C200 KOMPRESSOR
- Lokacija: Osipaonica
Re: Auto zvučnici
Nisam nikad cackao oko toga, ali probacu sutra, U principu ne bi trebalo da je komplikovano, slikacu sta i kako
Re: Auto zvučnici
I utiske o zvucnicima javi
- vitezkoja
- Postovi: 604
- Pridružio se: 16 Nov 2012, 21:17
- Garaža: w202 C200 KOMPRESSOR
- Lokacija: Osipaonica
Re: Auto zvučnici
Ovo sam bukvalno sad radio i nikad više, previše zajebancije. Nisam uspeo da provučem kabal za tviter pa sam to ostavio za neki drygi put, namestio sam samo levu stranu napred i zadovoljan sam. Možda uradim kasnije i resto
Sent from my G8141 using Tapatalk
Sent from my G8141 using Tapatalk
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Auto zvučnici
daj fotke. Menjaš stari tviter ili nije ni bio montiran?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- vitezkoja
- Postovi: 604
- Pridružio se: 16 Nov 2012, 21:17
- Garaža: w202 C200 KOMPRESSOR
- Lokacija: Osipaonica
Re: Auto zvučnici
Novi tviter ide preko skretnice koju sam zakačio vezicom unutra vrati ali to ću da prepravim i zalepim 3m trakom kad budem ponovo rasturao tu stranu. Nisam uspeo danas da provučem kabal odatle do table, usput nisam lepo vratio sajlu za kvaku unutra pa nece lepo da se vraća, dokrajčio ručku i polomio poklopac za tviter . Pritom taj poklopac mora da se prepravlja jer su ovi tviteri nešto veći pa cu da nabavim par komada da imam rezervu ako ponovo polomim nešto. Zvučnike sam ušrafio za fabričke držače, bar to nisam morao da prepravljam mnogo. Videćemo kako će biti za zadnja vrata. Nisam ništa slikao danas, ali i sa ovim jednim zamenjenim zvučnikom se čuje razlika. Jedva čekam sutra da zamenim i ostale
Sent from my G8141 using Tapatalk
Sent from my G8141 using Tapatalk
- vitezkoja
- Postovi: 604
- Pridružio se: 16 Nov 2012, 21:17
- Garaža: w202 C200 KOMPRESSOR
- Lokacija: Osipaonica
Re: Auto zvučnici
Mislio sam da će pozadi da bude mnogo lakše alii i nije bilo, nisam sekao vrata kao napred ali sam morao poprilično da iseckam fabrički distancer da bi stao novi zvučnik.
Sent from my G8141 using Tapatalk- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Auto zvučnici
mogao si da kupiš adaptere za tu veličinu zvučnika
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- vitezkoja
- Postovi: 604
- Pridružio se: 16 Nov 2012, 21:17
- Garaža: w202 C200 KOMPRESSOR
- Lokacija: Osipaonica
Re: Auto zvučnici
Gde ima kod nas? Trazio sam ali nisam mogao da nadjem
Re: Auto zvučnici
Ispitaj, uradi dijagnostiku barem je to lako pošto imaš radio na raspolaganju i drugi zvučnik.
Ili pogledaj u uputstvo po oznakama boja.
Ili pogledaj u uputstvo po oznakama boja.
Re: Auto zvučnici
Razume li se neko, kolege, u auto zvucnike. Zanima me zamena zvucnika u kolima bez ugradnje dodatnog pojačala. Jer kontam da ce i oni biti mnogo bolji od fabrickih. U pitanju je audi a4 b8. Pustite i pp ako hocete. Pozdrav
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Re: Auto zvučnici
Audi ima dobro is projektovan zvuk, verovatno ima fabricko pojačalo. Zašto hoćeš da menjaš zvučnike?
Re: Auto zvučnici
Pa nekako mislim da bi moglo bolje sto se tice basa i srednjih tonova. Da dobijem malo jaci i puniji zvuk.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Re: Auto zvučnici
To uglavnom ne zavisi od zvučnika kao takvog već rezonantne kutije u koju je smešten. Ako je limuzina, i dobro je akustički zaptiven gepek onda 6x9 inča ovali su sasvim dovoljni za to što ti treba.
Nikakvo dodatno pojačalo ti ne treba, za njihvo pogon je potrebno oko 4-10W RMS snage a to zadnjih 30tak godina daje gotovo svaki radio pa i fabrički.
AKo je karavan, treba ili da postoji izdvojena fabrička rezonantna kutija za bas/srednjotonac ili da se napravi nova, uz 160200mm zvučnik. Što se pojačala tiče to sad zavisi od radija. AKo ima izlaz za tu namenu samo se poveže i proramira/aktivira (tada daje snagu 2 kanala zbirno i šalje na taj 1 zvučnik) ili da se doda pojačalo reda 20tak W RMS.
I ima treća opcija, kupiš gotov komplet bas zvučnik , pojačalo, kutija -sve upakovano u celinu i samo postaviš negde u gepek i povežeš kablom.
Obratiti pažnju, ako su tzv kineski vati u pitanju, tj PMPO (vršna kratkotrajna hipotetička muzička snaga) onda brojke snage pojačala otprilike puta faktor 10.
Računaj da sa elektro instalacijom u vozilu, svako pojačalo (bez dodatnog invertera napajanja) postiže do 22W RMS uz 4 oma a realno oko 15W.
Ono što najčešće se nudi danas u radiju je izlaz 45W, što su zapravno 2 pojačala spregnuta da rade zajedno koa jedno, 1 kanal, da pogone 1 zvučnik.
I onda radio/multimedija ima unutra 8 pojačala, deklarisano kao 4x45W na nalepnici.
ŠTo je više nego dovoljno za pogon zvučnika i veoma glasan zvuk u malenoj kabini auta.
Rezime- za dubok i čist bas najvažniji faktor je kutija u kojoj je zvučnik, zatim njegova veličina membrane i sve ostalo sa 5 puta manjim značajem.
Ima i priča o skretnici, uparivanju po opsegu i fazi zvučnih jedinica i još ponešto ali to je za napredniji nivo i uz dosta više ulaganja što novca u materijal što vremena da se sve to lepo posloži i uštima. Za taj nivo je poterbna i obično obrada samog vozila, tj njegove akustike/ dampiranje/.
Sve napisano iz mnogo iskustva, barem 50tak raznih auta sam obradio i uvek su se potvrdila ista pravila što se tiče dobijenog zvuka.
Sve zavisi šta se podrazumeva pod malo jači i puniji zvuk, nekome je dovoljno 100dB a neki i sa 105dB ludila smatraju da im treba još.
Nikakvo dodatno pojačalo ti ne treba, za njihvo pogon je potrebno oko 4-10W RMS snage a to zadnjih 30tak godina daje gotovo svaki radio pa i fabrički.
AKo je karavan, treba ili da postoji izdvojena fabrička rezonantna kutija za bas/srednjotonac ili da se napravi nova, uz 160200mm zvučnik. Što se pojačala tiče to sad zavisi od radija. AKo ima izlaz za tu namenu samo se poveže i proramira/aktivira (tada daje snagu 2 kanala zbirno i šalje na taj 1 zvučnik) ili da se doda pojačalo reda 20tak W RMS.
I ima treća opcija, kupiš gotov komplet bas zvučnik , pojačalo, kutija -sve upakovano u celinu i samo postaviš negde u gepek i povežeš kablom.
Obratiti pažnju, ako su tzv kineski vati u pitanju, tj PMPO (vršna kratkotrajna hipotetička muzička snaga) onda brojke snage pojačala otprilike puta faktor 10.
Računaj da sa elektro instalacijom u vozilu, svako pojačalo (bez dodatnog invertera napajanja) postiže do 22W RMS uz 4 oma a realno oko 15W.
Ono što najčešće se nudi danas u radiju je izlaz 45W, što su zapravno 2 pojačala spregnuta da rade zajedno koa jedno, 1 kanal, da pogone 1 zvučnik.
I onda radio/multimedija ima unutra 8 pojačala, deklarisano kao 4x45W na nalepnici.
ŠTo je više nego dovoljno za pogon zvučnika i veoma glasan zvuk u malenoj kabini auta.
Rezime- za dubok i čist bas najvažniji faktor je kutija u kojoj je zvučnik, zatim njegova veličina membrane i sve ostalo sa 5 puta manjim značajem.
Ima i priča o skretnici, uparivanju po opsegu i fazi zvučnih jedinica i još ponešto ali to je za napredniji nivo i uz dosta više ulaganja što novca u materijal što vremena da se sve to lepo posloži i uštima. Za taj nivo je poterbna i obično obrada samog vozila, tj njegove akustike/ dampiranje/.
Sve napisano iz mnogo iskustva, barem 50tak raznih auta sam obradio i uvek su se potvrdila ista pravila što se tiče dobijenog zvuka.
Sve zavisi šta se podrazumeva pod malo jači i puniji zvuk, nekome je dovoljno 100dB a neki i sa 105dB ludila smatraju da im treba još.
Re: Auto zvučnici
Karavan je u pitanju. Onda ostaje da vidis uzivo i ocenis. Pa ako bude mogao neki napredak sa nekim ne prevelikim ulaganjem onda da radimo.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sent from my SM-G965F using Tapatalk