Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Ne znam koji deo Srbije, ovde 99% polovnih benzinaca ima katalizator i nikome ne pada na pamet da ga skida. Em skupo košta skidanje i reprogramiranje posledično softvera motora em se ništa ne dobija.

Nigde u Evropi tako divlje modifikovan auto ne bi prošao tehnički, svi su u Evropi "debili" što se tiče propisa.
Doći če i kod nas na tehnički da se meri u decibelima buka auta kao jedan od kriterijuma kontrole.

I sam si napisao da je auto u Italiji prepravljen da se vozi van puteva, za to i jeste namenjen takav izduv,
Na tom malecnom atmo motoru 1,2 može da dobije iz tog auspuha, pa možda 2KS na tih fabričkih 80KS i to ako su portovani usisi, sredjen razvod bregastih i još nekih izmena.
To da bolje vuče a da se primeti jednostavno nije moguće, volumetriju motora nije moguće tako jeftino zeznuti :)
Mislim ok, kupio je auto pravljen za trkanje na stazama i verovatno je solidno za to pripremljen. Nije mu mesto u javnom saobraćaju. Ako je hteo auto za vožnju pogrešan je kupio i nisu tu krivi propisi ni tehnički.
Na vašem mestu umesto igranja sa skidanjem neodgovarajučih delova radi varanja tehničkog ja bih jednom ugradio odgovarajuči deo i time trajno rešio problem a svaki put prošao tehnički bez primedbi.
Meni je to logično uraditi za jedan gradski auto.

ps. za 1,2 astmatičara je dovoljno i fi 35-40mm.
ps2. ako se poveća preko mere prečnik izduva i nema povratni pritisak koliko minimalno treba za rad atmo motora snaga opada i ne dostiže ni tih 80KS već je manja.
kod turbo motora je kontra priča, što širi izduv to bolje, granice skoro pa nema.
Izduv i njegov proračun je jedna povelika nauka, nije za igranje odokativno stavljanje ovih ili onih lonaca i cevi.

Motori za trke, i sve ostalo prateće gotovo da nemaju dodira sa fabričkim serijskim, fabrički atmo je mrtav za tjuning ako je iole u startu dobro napravljeno njegovo disanje. A 1,2 i 80KS pokazuju da je fabrički odlično disanje već.
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od A170T »

Ja sam ga savetovao da vrati sve na neki default i da ne rastura auto 2x godisnje samo zbog tehnickog, ali dzaba :) Ne voli da gleda auto u fabrickom izdanju, tada je kao i svaki Punto na ulici.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

A što 2x godišnje kada je tehnički 1x godišnje, dosadno mu?
E pa ako je auto odabran radi gledanja onda to nema cenu zar ne :)
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od A170T »

Pa pre tehnickog mora da skine taj kvalitetniji lonac i seceni branik i da namontira fabricki lonac i drugi branik, kad prodje tehnicki skida se fabricki lonac i vraca nazad sve kao sto je bilo. Tako da mu dodje 2 puta godisnje.
Edit: Mada ako krenu ovo sa katalizatorima i izduvnim gasovima sledece godine nece ni biti bitno... I ja i on ostajemo bez auta :)

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
ostabianoniman
Reactions:
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman »

Zdravo svima , Nikola ovde (40) , vlasnik Punta classic 2010 , 1.2 benzinac .

Ja sam menjao lonac& kompletnu cev u Kulicu - auspuh servis kod hale Pionir- pre tri godine i za sad nema znakova propadanja.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

Kulic vise ne radi, tamo sam prvo otisao.
Korisnikov avatar
ostabianoniman
Reactions:
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman »

Eto , nisam znao. Bili su za preporuku.
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Eskimko napisao: 21 Okt 2020, 16:21 Pala je montaza zimskih guma
Vidim da si menjao gume, pa me zanima kako si zadovoljan sa Parksid odvijacem? Vredi li to da se uzme? Da li moze da odvije sraf sa tocka i da li treba pritegnuti kljucem posle njega?
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Za neke kucne uslove cackanja oko auta je sasvim dobar. Odvija srafove na autu dosta lako osim ako ti neki debil od vulkanizera nije stezao pneumatakim pistoljem pa je to zapeklo jos vise od toplote.
Malo je vise glomazan samo da znas.
Po nekoj fabrickoj specifikaciji koliko se secam moze da odvija do 500Nm. Steze bas slabo,moraces npr brezone na tockovima da dotegnes onim kljucem rukom. Bar ja to stezem rukom ne skacem na kljuc kao neki manijaci
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Hvala, tockove menjam sam, ne idem kod vulkanizera. Planiram odvijac i dizalicu krokodilku. Sacekacu kada bude u ponudi sledeci put, sad zadnji put je bio nesto mislim oko 4-5 hiljada.
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Bio je 5 000 koliko se secam.
Kad dizes krokodilkom obavezno stavi neku deblju gumu da ne bi ostetio antikorozivnu zastitu na autu ako je ovaj kragujevacki punto ima uopste.
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Krokodilka mi je u planu, ali problem je u tome sto ja ne znam da kupim jeftinu, a profi mi nije bas neophodna. Gledao sam i Kineze i onu iz Wurth-a. Moja desetka je Italijanska ZFA... :)
Korisnikov avatar
ostabianoniman
Reactions:
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman »

Jel sipao neko Eneos ulje u punta ?
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14220
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Bax, čini mi se. :)

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

ostabianoniman napisao: 22 Okt 2020, 15:28 Jel sipao neko Eneos ulje u punta ?
Sipao ja, i to 10w40, ovo mi je druga tura, nikakve zamerke nemam, nema ni potorsnje sa mojim kilometrazama tipa 8000km godisnje .
Nastavicu sa njim.

Eneos 5w30 sipam i u Toyotu benzinca.

Sto se tice antikorozivne zastite, Punto je ima, ali posle 15 godina slabi to sve
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Odgovori