Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Evo par slika sa zamene seta kvacila i semeringa radilice.
Prikačeni fajlovi
20180523_093412.jpg
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Moram jednu po jednu sliku u svakom postu nece drugacije...
Prikačeni fajlovi
20180523_093520.jpg
20180523_093520.jpg
Poslednja izmena od Eskimko u 24 Maj 2018, 21:30, izmenjeno 2 puta ukupno.
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

.
Prikačeni fajlovi
20180523_093652.jpg
20180523_094407.jpg
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl »

Rascerecili Punta. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Danas mi se upalila zuta lampica za motor. Sad sam video na dijagnostici da prijavljuje gresku za bobinu 1. Evo slike.
Da li tu gresku coil 1 sigurno prijavljuje zbog bobine da ne moze da bude zbog kablova ili svecica?
Prikačeni fajlovi
20180524_223703.jpg
20180524_223616.jpg
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20474
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Heinz »

Kakav poluproizvod...
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Heinz napisao: 24 Maj 2018, 23:37 Kakav poluproizvod...
Na sta mislis?
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20474
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Heinz »

Na Punta.
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Heinz napisao: 24 Maj 2018, 23:49Na Punta.
Pa ne ocekujes valjda da set kvacila bobina traje 200 000 km na autu starom 14 godina
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Sta da se ne ocekuje da traje duze, meni je na autu evo bobina 31 godinu a i kvacilo se jos drzi.
Na drugom autu bobina je 22 godine.
Oba auta vise od 14 godina i vise od 200,000km.

Sto se dijagnostike tice, treba sve proveriti sto stvara varnicu. Ne zna citac kodova pouzdano sta je neispravno, ocita da sagorevanje nije dobro na tom 1. cilindru. A razloga moze biti "milion" pa i sama bobina moze a ne mora da bude uzrok paljenja lampice greske.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Ljubitelju, podsećaš me pomalo na "Trigera" iz Mućki, odnosno taj tvoj Volvo na onu njegovu jednu te istu metlu kojom čisti ulice već 30 godina. :rofl:

Jbg, Volvo je to, kvalitet, njemu se bobine i kvačilo regenerišu na svakih 20 godina. :D Mi što vozimo Fiate moramo ipak da ih menjamo kad se potroše. :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Jeste kvalitet ocigledno, samo sto je to Renault i bobina i motor. Volvo kada odabere i napravi to traje, nije za dzabe slogan -for life-. :sreckovic:
Doslo cudno vreme da je kvalitet francuza pojam za Fiat, tj za to sto su smuckali u Puntu klasik. )
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork »

Volvo je uvek bio pojam kvaliteta i jedina marka (uz Saab) za koju nikada nisam čuo da je neko rekao nešto loše. Ali ni današnji Volvoi sigurno nisu tako pouzdani kao oni od pre 25-35 godina. Nasuprot tome, Fiat je mnogo kvalitetniji nego što je bio u to vreme. :)

Model Punto je prošao kroz više generacija i poboljšanja, a pogotovo u varijanti sa 1.2 8v motorom je veoma jednostavan i pouzdan. Ne znam šta su gospoda u Kragujevcu radila, :) ali moja italijanska Z10 za 11 godina nije imala problema. Ok, posle 9 godina je promenjen cilindar kvačila, ali više što me je nerviralo škripanje, nego zbog funkcionalnosti.

Koliko će kvačilo trajati, na svakom auto zavisi od toga kako je dimenzionisano i kako se auto koristi. Ako je stalno u kreni-stani gradskoj vožnji, naravno da će se brže potrošiti.Postoje automobili koji imaju potpuno isto kvačilo u svim varijantama motora. Primer: Lancia Kappa. Šta mislite, koji od 2.0, 2.4, 3.0 atmo benzinaca, 2.0 turbo benzinca i 2.4 turbo dizela ima najveći moment na leru / kretanju iz mesta, pa će najbrže "pojesti" kvačilo? :D
Ђенерал Јанковић
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Off topic
Volvo je kao i druge marke imao greske u konstrukciji, greske u odabiru materijala koji se prebrzo haba i tako to ali je obicno i veoma brzo otklanjao uocene greske i trajno ih resavao kroz revidirane delove koji su onda ok i zamenjuju one prvobitno nedovoljno kvalitetne. Retko ostane neki kvar sistemske prirode na koji fabrika ne reaguje i ne izda upustvo kako se (manje vise) trajno i jednokratno resava.

Kada je vec prica o bobinama Toyota, Nissan, Daihatsu, Mtisubishi, Hyundai, Porse, VW, Mercedes, BMW i jos sijaset brendova nemaju tematiku bobina kao pitanje kvaliteta. Barem ja ne znam nikoga ko ih ima da postavlja ovde postavljeno pitanje.
"Slucajno" sam izostavio Opel. Sto se tice Saaba oni su imali povelike probleme sa bobinama- kaseti paljenja na 9000 seriji i specijalni postupak demontaze i montaze usled ulja u njima pri zameni svecica. Ali i za to je nadjeno resenje, i za crvene i za crne kasete (paket bobina).

Gotovo sam siguran i da bobina u Z10 proizvodu i bobina u original Fiatu radjenom za Evropu nije istog kvaliteta niti duzine trajanja.

Fiat je sasvim ok za trazenu cenu kostanja, kada je @Heinz dotakao Fiat namestilo se malo zezanja na racun Zastave/Fiat kombo :)

Danasnji Volvo je pouzdan koa i ostali tj nikako, kada Mercedes nije pouzdan koji je nekada bio sinonim za kvalitet makar mehanike i elektrike sta reci za ostatak evropske (ili sto lici da je evropske) auto industrije.

Ne verujem da ce ijedan od aktuelnih modela doziveti 20tak godina eksploatacije bez krupnijih kvarova (kvar zbog koga stane u voznji ili ne moze da upali) za vecinu proizvedenih primeraka, ne znam koji bi brend smeo da izdvojim kao posebno pouzdan.
Kvalitet auta nije danas u modi, nek izdrzi 5-7 godina bez ikakve greske a posle nek se kvari, ideal marketing prodajnih menadzer.
Kinezi su specijalisti takvog ciklusa, usavrsili su ciljani kvalitet za predvidjeni ciklus trajanja.

Off topic
Primer: Lancia Kappa. Šta mislite, koji od 2.0, 2.4, 3.0 atmo benzinaca, 2.0 turbo benzinca i 2.4 turbo dizela ima najveći moment na leru / kretanju iz mesta, pa će najbrže "pojesti" kvačilo?
Off topic


Slicno, svi imaju skromni momenat na leru osim turbo benzinca mada je i on slabasan da bi opteretio lamelu na leru/kretanju iz mesta.
Recimo da ce najbrze pojesti kvacilo najslabili 2.0 atmo benzinac, za nekih 300.000km dok sa ostalim motorima potraje i nesto duze. Naravno ako vozac zna da koristi kvacilo i ne trka se od semafora do semafora.:)
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork »

ljubitelj napisao: 27 Maj 2018, 13:12 Gotovo sam siguran i da bobina u Z10 proizvodu i bobina u original Fiatu radjenom za Evropu nije istog kvaliteta niti duzine trajanja.
Možda neki drugi delovi, ali bobina je toliko jednostavna stvar, da mi nije jasno šta tu uopšte crkava. Običan mali transformator, jedini problem je što sekundar daje visoki napon od nekoliko kV. Da li je tu problem kvalitet izolacije, pa vremenom dođe do proboja? Po meni bi svaka bobina trebalo "večno" da traje, osim ako u nju ne dospe voda, ulje, prljavština. Inače, kod mene u Lanči su fabričke bobine Iskra made in Slovenia. :)

ljubitelj napisao: 27 Maj 2018, 13:12 Slicno, svi imaju skromni momenat na leru osim turbo benzinca mada je i on slabasan da bi opteretio lamelu na leru/kretanju iz mesta.
Turbo benzinac ima malu statičku kompresiju (1:8) i smešnu snagu i moment dok se turbina ne zavrti. Najveće ima 3.0 V6. Mada ako je reč o kretanju na velikoj uzbrdici ili pod velikim opterećenjem, onda se turbo benz. mora naterati na 2000-3000 obr/min pa tek onda puštati kvačilo, što sigurno nije dobro za dužinu trajanja. :)
Ђенерал Јанковић
Odgovori