Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Evo par slika sa zamene seta kvacila i semeringa radilice.
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moram jednu po jednu sliku u svakom postu nece drugacije...
Poslednja izmena od Eskimko u 24 Maj 2018, 21:30, izmenjeno 2 puta ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Rascerecili Punta. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Danas mi se upalila zuta lampica za motor. Sad sam video na dijagnostici da prijavljuje gresku za bobinu 1. Evo slike.
Da li tu gresku coil 1 sigurno prijavljuje zbog bobine da ne moze da bude zbog kablova ili svecica?
Da li tu gresku coil 1 sigurno prijavljuje zbog bobine da ne moze da bude zbog kablova ili svecica?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kakav poluproizvod...
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na sta mislis?
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa ne ocekujes valjda da set kvacila bobina traje 200 000 km na autu starom 14 godina
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sta da se ne ocekuje da traje duze, meni je na autu evo bobina 31 godinu a i kvacilo se jos drzi.
Na drugom autu bobina je 22 godine.
Oba auta vise od 14 godina i vise od 200,000km.
Sto se dijagnostike tice, treba sve proveriti sto stvara varnicu. Ne zna citac kodova pouzdano sta je neispravno, ocita da sagorevanje nije dobro na tom 1. cilindru. A razloga moze biti "milion" pa i sama bobina moze a ne mora da bude uzrok paljenja lampice greske.
Na drugom autu bobina je 22 godine.
Oba auta vise od 14 godina i vise od 200,000km.
Sto se dijagnostike tice, treba sve proveriti sto stvara varnicu. Ne zna citac kodova pouzdano sta je neispravno, ocita da sagorevanje nije dobro na tom 1. cilindru. A razloga moze biti "milion" pa i sama bobina moze a ne mora da bude uzrok paljenja lampice greske.
- Saša
- Postovi: 14248
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ljubitelju, podsećaš me pomalo na "Trigera" iz Mućki, odnosno taj tvoj Volvo na onu njegovu jednu te istu metlu kojom čisti ulice već 30 godina. 
Jbg, Volvo je to, kvalitet, njemu se bobine i kvačilo regenerišu na svakih 20 godina.
Mi što vozimo Fiate moramo ipak da ih menjamo kad se potroše. 

Jbg, Volvo je to, kvalitet, njemu se bobine i kvačilo regenerišu na svakih 20 godina.


Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jeste kvalitet ocigledno, samo sto je to Renault i bobina i motor. Volvo kada odabere i napravi to traje, nije za dzabe slogan -for life-.
Doslo cudno vreme da je kvalitet francuza pojam za Fiat, tj za to sto su smuckali u Puntu klasik. )

Doslo cudno vreme da je kvalitet francuza pojam za Fiat, tj za to sto su smuckali u Puntu klasik. )
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Volvo je uvek bio pojam kvaliteta i jedina marka (uz Saab) za koju nikada nisam čuo da je neko rekao nešto loše. Ali ni današnji Volvoi sigurno nisu tako pouzdani kao oni od pre 25-35 godina. Nasuprot tome, Fiat je mnogo kvalitetniji nego što je bio u to vreme. 
Model Punto je prošao kroz više generacija i poboljšanja, a pogotovo u varijanti sa 1.2 8v motorom je veoma jednostavan i pouzdan. Ne znam šta su gospoda u Kragujevcu radila,
ali moja italijanska Z10 za 11 godina nije imala problema. Ok, posle 9 godina je promenjen cilindar kvačila, ali više što me je nerviralo škripanje, nego zbog funkcionalnosti.
Koliko će kvačilo trajati, na svakom auto zavisi od toga kako je dimenzionisano i kako se auto koristi. Ako je stalno u kreni-stani gradskoj vožnji, naravno da će se brže potrošiti.Postoje automobili koji imaju potpuno isto kvačilo u svim varijantama motora. Primer: Lancia Kappa. Šta mislite, koji od 2.0, 2.4, 3.0 atmo benzinaca, 2.0 turbo benzinca i 2.4 turbo dizela ima najveći moment na leru / kretanju iz mesta, pa će najbrže "pojesti" kvačilo?

Model Punto je prošao kroz više generacija i poboljšanja, a pogotovo u varijanti sa 1.2 8v motorom je veoma jednostavan i pouzdan. Ne znam šta su gospoda u Kragujevcu radila,

Koliko će kvačilo trajati, na svakom auto zavisi od toga kako je dimenzionisano i kako se auto koristi. Ako je stalno u kreni-stani gradskoj vožnji, naravno da će se brže potrošiti.Postoje automobili koji imaju potpuno isto kvačilo u svim varijantama motora. Primer: Lancia Kappa. Šta mislite, koji od 2.0, 2.4, 3.0 atmo benzinaca, 2.0 turbo benzinca i 2.4 turbo dizela ima najveći moment na leru / kretanju iz mesta, pa će najbrže "pojesti" kvačilo?

Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Off topic
Volvo je kao i druge marke imao greske u konstrukciji, greske u odabiru materijala koji se prebrzo haba i tako to ali je obicno i veoma brzo otklanjao uocene greske i trajno ih resavao kroz revidirane delove koji su onda ok i zamenjuju one prvobitno nedovoljno kvalitetne. Retko ostane neki kvar sistemske prirode na koji fabrika ne reaguje i ne izda upustvo kako se (manje vise) trajno i jednokratno resava.
Kada je vec prica o bobinama Toyota, Nissan, Daihatsu, Mtisubishi, Hyundai, Porse, VW, Mercedes, BMW i jos sijaset brendova nemaju tematiku bobina kao pitanje kvaliteta. Barem ja ne znam nikoga ko ih ima da postavlja ovde postavljeno pitanje.
"Slucajno" sam izostavio Opel. Sto se tice Saaba oni su imali povelike probleme sa bobinama- kaseti paljenja na 9000 seriji i specijalni postupak demontaze i montaze usled ulja u njima pri zameni svecica. Ali i za to je nadjeno resenje, i za crvene i za crne kasete (paket bobina).
Gotovo sam siguran i da bobina u Z10 proizvodu i bobina u original Fiatu radjenom za Evropu nije istog kvaliteta niti duzine trajanja.
Fiat je sasvim ok za trazenu cenu kostanja, kada je @Heinz dotakao Fiat namestilo se malo zezanja na racun Zastave/Fiat kombo
Danasnji Volvo je pouzdan koa i ostali tj nikako, kada Mercedes nije pouzdan koji je nekada bio sinonim za kvalitet makar mehanike i elektrike sta reci za ostatak evropske (ili sto lici da je evropske) auto industrije.
Ne verujem da ce ijedan od aktuelnih modela doziveti 20tak godina eksploatacije bez krupnijih kvarova (kvar zbog koga stane u voznji ili ne moze da upali) za vecinu proizvedenih primeraka, ne znam koji bi brend smeo da izdvojim kao posebno pouzdan.
Kvalitet auta nije danas u modi, nek izdrzi 5-7 godina bez ikakve greske a posle nek se kvari, ideal marketing prodajnih menadzer.
Kinezi su specijalisti takvog ciklusa, usavrsili su ciljani kvalitet za predvidjeni ciklus trajanja.
Slicno, svi imaju skromni momenat na leru osim turbo benzinca mada je i on slabasan da bi opteretio lamelu na leru/kretanju iz mesta.
Recimo da ce najbrze pojesti kvacilo najslabili 2.0 atmo benzinac, za nekih 300.000km dok sa ostalim motorima potraje i nesto duze. Naravno ako vozac zna da koristi kvacilo i ne trka se od semafora do semafora.
Volvo je kao i druge marke imao greske u konstrukciji, greske u odabiru materijala koji se prebrzo haba i tako to ali je obicno i veoma brzo otklanjao uocene greske i trajno ih resavao kroz revidirane delove koji su onda ok i zamenjuju one prvobitno nedovoljno kvalitetne. Retko ostane neki kvar sistemske prirode na koji fabrika ne reaguje i ne izda upustvo kako se (manje vise) trajno i jednokratno resava.
Kada je vec prica o bobinama Toyota, Nissan, Daihatsu, Mtisubishi, Hyundai, Porse, VW, Mercedes, BMW i jos sijaset brendova nemaju tematiku bobina kao pitanje kvaliteta. Barem ja ne znam nikoga ko ih ima da postavlja ovde postavljeno pitanje.
"Slucajno" sam izostavio Opel. Sto se tice Saaba oni su imali povelike probleme sa bobinama- kaseti paljenja na 9000 seriji i specijalni postupak demontaze i montaze usled ulja u njima pri zameni svecica. Ali i za to je nadjeno resenje, i za crvene i za crne kasete (paket bobina).
Gotovo sam siguran i da bobina u Z10 proizvodu i bobina u original Fiatu radjenom za Evropu nije istog kvaliteta niti duzine trajanja.
Fiat je sasvim ok za trazenu cenu kostanja, kada je @Heinz dotakao Fiat namestilo se malo zezanja na racun Zastave/Fiat kombo

Danasnji Volvo je pouzdan koa i ostali tj nikako, kada Mercedes nije pouzdan koji je nekada bio sinonim za kvalitet makar mehanike i elektrike sta reci za ostatak evropske (ili sto lici da je evropske) auto industrije.
Ne verujem da ce ijedan od aktuelnih modela doziveti 20tak godina eksploatacije bez krupnijih kvarova (kvar zbog koga stane u voznji ili ne moze da upali) za vecinu proizvedenih primeraka, ne znam koji bi brend smeo da izdvojim kao posebno pouzdan.
Kvalitet auta nije danas u modi, nek izdrzi 5-7 godina bez ikakve greske a posle nek se kvari, ideal marketing prodajnih menadzer.
Kinezi su specijalisti takvog ciklusa, usavrsili su ciljani kvalitet za predvidjeni ciklus trajanja.
Off topicOff topic
Primer: Lancia Kappa. Šta mislite, koji od 2.0, 2.4, 3.0 atmo benzinaca, 2.0 turbo benzinca i 2.4 turbo dizela ima najveći moment na leru / kretanju iz mesta, pa će najbrže "pojesti" kvačilo?
Slicno, svi imaju skromni momenat na leru osim turbo benzinca mada je i on slabasan da bi opteretio lamelu na leru/kretanju iz mesta.
Recimo da ce najbrze pojesti kvacilo najslabili 2.0 atmo benzinac, za nekih 300.000km dok sa ostalim motorima potraje i nesto duze. Naravno ako vozac zna da koristi kvacilo i ne trka se od semafora do semafora.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Možda neki drugi delovi, ali bobina je toliko jednostavna stvar, da mi nije jasno šta tu uopšte crkava. Običan mali transformator, jedini problem je što sekundar daje visoki napon od nekoliko kV. Da li je tu problem kvalitet izolacije, pa vremenom dođe do proboja? Po meni bi svaka bobina trebalo "večno" da traje, osim ako u nju ne dospe voda, ulje, prljavština. Inače, kod mene u Lanči su fabričke bobine Iskra made in Slovenia.ljubitelj napisao: 27 Maj 2018, 13:12 Gotovo sam siguran i da bobina u Z10 proizvodu i bobina u original Fiatu radjenom za Evropu nije istog kvaliteta niti duzine trajanja.

Turbo benzinac ima malu statičku kompresiju (1:8) i smešnu snagu i moment dok se turbina ne zavrti. Najveće ima 3.0 V6. Mada ako je reč o kretanju na velikoj uzbrdici ili pod velikim opterećenjem, onda se turbo benz. mora naterati na 2000-3000 obr/min pa tek onda puštati kvačilo, što sigurno nije dobro za dužinu trajanja.ljubitelj napisao: 27 Maj 2018, 13:12 Slicno, svi imaju skromni momenat na leru osim turbo benzinca mada je i on slabasan da bi opteretio lamelu na leru/kretanju iz mesta.

Ђенерал Јанковић