SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Zaključana tema
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23513
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Day Walker »

Danas bio sa drugarom da pazari auto, i ne znam kome manjka prostora na zadnjoj klupi u CX5 kad je nas cetvorica od 180-185 sedelo komotno.

Dobro, ko god je van prosecne visine i ne treba da trazi sebe u ovoj klasi.

Slika
Slika

Vozili smo ga seoskim putem i malo blagog offroada, dakle nismo samo sedeli u mestu.
Prijatno iznenadjenje da je na zadnjoj klupi udobno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4860
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od carov2 »

pedalaš napisao:
carov2 napisao: 26 Nov 2023, 13:35
pedalaš napisao:BMW nudi zaista savršene te sisteme asistencije, ali je velika šteta što su mnogi od tih sistema samo opcional, pa nije retko danas videti neki BMW od preko 100 ili 150 hiljada, a da na njemu nema radarski tempomat i sistem za aktivno centriranje vozila. A nema jer to uvoznik i ne stavlja na najveći deo vozila koja se naručuju za lager, salon ili kao testna vozila. To se lako vidi sa spiska opcionala na svim diletskim oglasima za nova ili demo vozila BMW-a
I ja ne vidim logiku da se radarski tempomat kao opcija stavi na iznad pomenuti vrhunski M primerak ( i4 M50), ali da ga ne stave na neke druge mnogo skuplje testne primerke, koji i nisu u osnovi zamišljeni kao "trkači",, niti su M verzije. Jer su to "krstarice". Alu, bez tih sistema
A još mi je nejasnije kada opciono stave radarski tempomat, ali ne i sistem za aktivno centriranje vozila ( kao kod tog i4 M50).
Prosto, ne vidim doslednost i logiku u izboru opcione aktivno bezbednosne opreme od strane onih koji određuju konfiguraciju tih vozila za lager.
Kada je za unapred poznatog kupca, za vozila koja se tek poručuju iz proizvodnje, to poštujem. Kupac bira šta želi za svoje pare. Pa I potpuno maltene go BMW.
Verovatno gledaju da auto bude što jeftiniji, a i pre toga za sličan novac stavljaju neke druge stvari, dopadljive za većinu kupaca.
Ne verujem da je samo neobaveštenost, a pada mi napamet i da sve to kod BMWa možda košta relativno mnogo?!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naravno da nije "neobaveštenost" razlog zašto radarski tempomat i aktivno centriranje ima možda 20-30% salonskih i demo primeraka. Pri čemu oni nisu "klotare". Ima tu primeraka kod kojih ukupna vrednost opcionala bude i preko 60% od cene tog vozila bez opcija. Imaju brdo opcija na sebi (i "ovo" i "ono" ), ali najčešće ta dva sistema nemaju. A onda naletiš na neki primerak sa procentualno skromnom vrednošću opcija, kao što je gore pominjani "sportista" i4 M50 (na tom konkretnom primerku ima opcija za 12.588), na koji je stavljen i najjednostavniji ACC ( Aktivni tempomat sa Stop&Go funkcijom, koji za ta kola košta samo 735,00, a što je smešna cifra kada se ima u vidu da kod BMW-a samo npr. "komforni pristup", zavisno od modela, zna da košta i preko 1.000 ).
A pored njega onda stoji neki drugi model ili demo primerak, značajno skuplji, sa dosta većom cenom i procentom opcionala (jer ima "sve i svašta" od opcija), ali taj ipak ne samo da nema ni taj osnovni ACC, već ni banalni "komforni pristup".
Prosto, ne postoji konzistentnost i logika u "štikliranju opcionala" za salonske/lager/demo primerke. Ili logika i postoji, samo ja ne uspevam da je uočim :)
Da se ne ponavljam u potpunosti, da li te opcije možda uslovljavaju da se doplati još nešto pa se onda nagomila neka cifra?

U svakom slučaju su to neke stvari koje se ne vide golim okom za razliku od sportskih branika, kožnih sedišta itd.

Dešava se neobjašnjivo nepoznavanje, ali uvek treba imati na umu da ljudi iz salona prilikom konfiguracije projektuju šta želi većina, tj. gledaju svoj interes, da što lakše prodaju auto.


Sent from my iPhone using Tapatalk
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1466
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš »

Koliko sam ja gledao cenovnik modela BMW-a (i njihovih opcija), opcioni sistemi asistencije načelno nisu uslovljeni nekim drugim opcijama, kao što je, primera radi, slučaj sa hladjenjem ili masažom sedišta, koje opcionale ne možeš da izabereš bez da si prethodno izabrao i neka posebna sportska i/ili kožna sedišta. Ili sa opcionim grejanjem volana, koje obično traži i opcioni volan.
Naravno, sistemi asistencije mogu biti samostalni ili deo nekog većeg paketa opcionala (a ovo drugo uslovno možeš nazvati uslovljavanjem).
A šta kupci najviše traže, jasno ti je čim udješ u salon i vidiš da je ogromna većina u M Sport opremi, pa i sa dodatkom onih crnih opcionih lajsni koje nisu uključene u opcionu M sport opremu (kao što je dodatna opciona "M spoljašnja lajsna visokog sjaja "Shadow line" sa proširenim sadržajem", što podrazumeva i "crne bubrege" ). Ja ne pamtim da sam ušao u salon i video neki u "Sport Line" opremi. Zašto se toliko forsira ta "crnina" i "žalost", ne znam. Ali, svakako je stvar ukusa. Očito je najviše tražena.
Korisnikov avatar
jovanvuk
Reactions:
Postovi: 443
Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
Lokacija: SM
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od jovanvuk »

Na premium markama automobila , oprema je individual nema kategorija opreme kao kod not premiuma.

Cena automobila nije direktno proporcionalna opremi.

Oprema zavisi od onog prvog kupca šta je on hteo/želeo da plati da ima.

Zašto je to tako, e pa zato što im se može jer su premium, jbg.

Spisak opreme aktivne bezbednosti (bez doplate ) je sa svakom generacijom sve poduži , ali isto tako i pasivne ( doplata žestoka ) .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9526
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Gaginh0 »

Saša napisao: 26 Nov 2023, 14:18 Ko je retko na autoputu (kao ja, recimo) - njemu to ne znači previše. :)
Jednom kad se navikneš palićeš ga i u zoni 30.

Kad je davljenje magistralom upališ ga i pratiš auto ispred tebe. Ne razmišljaš o ograničenju i policiji jer će taj ispred prvi da "strada" a ti ćeš ukočiti ili će auto sam ukočiti.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
ftj
Reactions:
Postovi: 13885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od ftj »

Sustina tempomata je tempomat, sve preko toga je samo jos malo olaksavanja al u oba slucaja dobijas sustinu. U prevodu, mogao bih bez adaptivnog al bez tempomata ne. Dnevna doza mudrosti.
Exodusbgd
Reactions:
Postovi: 9
Pridružio se: 18 Nov 2023, 18:18

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Exodusbgd »

Branya napisao:Kod tih sistema je sve super dok je put suv. Cim ima nekih barica, vode, snega ne rade kako treba.

Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Nov vozač ovde. Potvrđujem napisano.

Škoda Fabia, nova, danas upalila u sred vožnje neko čudno žuto upozorenje. Većinu ih znam, ali ovo prvi put videh u životu. Stanem u sporednu ulicu, proguglam - ispada da je greška sa front collision senzorom (zaledio se na snegu). Očistio ga malo,, ugasila se lampica.

Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
mironiko
Reactions:
Postovi: 884
Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
Lokacija: Petrovaradin
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od mironiko »

Day Walker napisao:Danas bio sa drugarom da pazari auto, i ne znam kome manjka prostora na zadnjoj klupi u CX5 kad je nas cetvorica od 180-185 sedelo komotno.

Dobro, ko god je van prosecne visine i ne treba da trazi sebe u ovoj klasi.

Slika
Slika

Vozili smo ga seoskim putem i malo blagog offroada, dakle nismo samo sedeli u mestu.
Prijatno iznenadjenje da je na zadnjoj klupi udobno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uu, dobra boja. Slika

A drago mi je da je osećaj prostora bio zadovoljavajući i da je bilo udobno. Verovatno tokom nedelje idem(o) na test-vožnju, pa ćemo videti kako se i nama sviđa u vožnji, plus uporediti sa Sportage-om. Onako, u statičnom pristupu (u salonu), nekako smo imali osećaj da je baš veća spolja nego iznutra.

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Astra >> Lambo
lmilan02
Reactions:
Postovi: 15
Pridružio se: 19 Nov 2021, 11:03

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od lmilan02 »

Audi je jedno vreme izbacivao aktivni tempomat čak i kad se izabere i nudio povrat para jer nisu imali čipove za to. Videh da se ljudi u SAD žale na formumima.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1879
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Dzoni_m »

Day Walker napisao: 26 Nov 2023, 18:06 Danas bio sa drugarom da pazari auto, i ne znam kome manjka prostora na zadnjoj klupi u CX5 kad je nas cetvorica od 180-185 sedelo komotno.

Dobro, ko god je van prosecne visine i ne treba da trazi sebe u ovoj klasi.

Slika
Slika

Vozili smo ga seoskim putem i malo blagog offroada, dakle nismo samo sedeli u mestu.
Prijatno iznenadjenje da je na zadnjoj klupi udobno.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kad vidim te felne zgadi mi se. Mazda svake godine promeni dizajn felni. Ja sam imao srecu i ubo (po meni) najlepse felne koje su isle na CX-5. Sledece lepe su sadasnje sa Takumi paketa. Ostalo, bas lose. Inace ta boja (ethereal blue) je jedina plava koju treba uzeti u razmatranje. Ona druga plava je grozna sto se tice kvaliteta. Kao i crvena. Sad sam se zeznuo i uzeo je i nikada vise. Uzasno osetljiva.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1466
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš »

lmilan02 napisao: 27 Nov 2023, 13:08 Audi je jedno vreme izbacivao aktivni tempomat čak i kad se izabere i nudio povrat para jer nisu imali čipove za to. Videh da se ljudi u SAD žale na formumima.
Jedan moj drugar je poručio SUV sa upravljanjem i na zadnjim točkovima. I oko dva meseca pre planirane isporuke mu je rečeno da proizvodjač veli da nema čipova i da može ili da potpuno odustane od kola ili odustane od te opcije ili da sačeka najmanje jedno pola godine, ako tada bude možda neko bolje vreme. Odustao je od te opcije. A radarski tempomat i slične opcione sisteme svakako nije hteo mada je sve to imao na prethodnim kolima.
Kabal
Reactions:
Postovi: 3105
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Kabal »

ftj napisao: 26 Nov 2023, 19:50 Sustina tempomata je tempomat, sve preko toga je samo jos malo olaksavanja al u oba slucaja dobijas sustinu. U prevodu, mogao bih bez adaptivnog al bez tempomata ne. Dnevna doza mudrosti.
Kad intezivno koristis adaptivini tempomat i sednes u auto sa obicnim tempomatom vidis koliko je to drugacije, definitivno adaptivni je must have na danasnjem autu.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21755
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od nidza »

Sve postane "must have" kad se navikneš, iako nije. Tako i treba posmatrati, da ne upadnete u depresiju.
Kabal
Reactions:
Postovi: 3105
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Kabal »

Nije nista naravno, ali i jeste kad vec ima opcija.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

pedalaš
Reactions:
Postovi: 1466
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš »

nidza napisao: 27 Nov 2023, 14:40 Sve postane "must have" kad se navikneš, iako nije. Tako i treba posmatrati, da ne upadnete u depresiju.
Čovek je lako kvarljiva roba. I jako lako se pokvari. :)
Zaključana tema