Kupovina e-Golf

Razne informacije u vezi kupovine automobila
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1475
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kupovina e-Golf

Post od pedalaš »

ljubitelj napisao: 06 Avg 2024, 10:46 Pogledao kod njih cene za nove npr, Li Ion paket baterija 18x65mm sastavljen od Samsung ćelija, 84V 20Ah 1,8kWh košta 80.500 dinara sa PDVom.

Za 54 kWh (što je 350-400km) je potrebno 30 ovih paketa.
U konačnom baterijskom pakovanju sa tih ukupno 54 kWh, sastavljenom od tih 30 osnovnih paketa ( 84V 20Ah 1,8kWh ), koliko je tih osnovnih paketa najpre spojeno serijski u veće module ( od 400 V ), a koliko posle tih modula paralelno ? Ugrubo samo.

Nije mi jasna ta osnovna cena koji su naveo ( "80.500 dinara sa PDVom" za osnovni paket ). Naime, kada je drugar oko N.G. pitao za cenu baterije za e-MINI iz 2021, sa baterijom od 32,6 kWh, neto, 28,9 kWh, na naponu od 350 V, rekoše mu u DELTI da celo baterijsko pakovanje ima pet modula ( 4 ista i jedan manji ), a da svi moduli zajedno koštaju mislim oko 12.000 evra.
Korisnikov avatar
AleksandarAca
Reactions:
Postovi: 1079
Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od AleksandarAca »

Vidim da ima i u Sapcu neki Logic Gate servis koji radi baterije.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1814
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od milosg »

nidza napisao: 08 Avg 2024, 11:55 U polovni SUS svakodnevno ulažeš 15-20x više u RSD/km, tako da je u toj matematici odgovor.

Veći problem sa EV je što nemaš gde u Srbiji da rešavaš problem sa baterijom, već moraš da se cimaš do Zg.
Meni nije jasno što ti ne voziš elektro, kad je toliko dobro i povoljno :)
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1475
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kupovina e-Golf

Post od pedalaš »

ljubitelj napisao: 09 Avg 2024, 09:21 E ovo je dobro, pa ti misliš da je baterija jedan komad od 318kg :kezo:
Jel misliš i da za 2500 eura dobiješ NOVU neku takvu sličnu bateriju ?
Ili ipak košta i u Zagrebu NOVA isto/slično kao i kod ostalih a to je mnoogo više za ceo paket :)
Pišu ljudi po nekim forumima da za oko 2.500 zaista možeš da dobiješ potpuno novu baeriju, ali, za blagi hibrid ... :)
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1814
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od milosg »

Imao bih strah da i novi elektro auto držim kući u garaži, a kamoli polovan ili neki sa repariranim baterijama. :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od ljubitelj »

pedalaš napisao: 09 Avg 2024, 11:58
ljubitelj napisao: 09 Avg 2024, 09:21 E ovo je dobro, pa ti misliš da je baterija jedan komad od 318kg :kezo:
Jel misliš i da za 2500 eura dobiješ NOVU neku takvu sličnu bateriju ?
Ili ipak košta i u Zagrebu NOVA isto/slično kao i kod ostalih a to je mnoogo više za ceo paket :)
Pišu ljudi po nekim forumima da za oko 2.500 zaista možeš da dobiješ potpuno novu baeriju, ali, za blagi hibrid ... :)
I za manje para, shodno kapacitetu i cena je tako mala, uslovno :)
Gledao na sajtu firme iz Rume i može se skockati potpuno novi paket baterija ispod 1.500 za blagi hibrid.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od ljubitelj »

pedalaš napisao: 09 Avg 2024, 11:41
ljubitelj napisao: 06 Avg 2024, 10:46 Pogledao kod njih cene za nove npr, Li Ion paket baterija 18x65mm sastavljen od Samsung ćelija, 84V 20Ah 1,8kWh košta 80.500 dinara sa PDVom.

Za 54 kWh (što je 350-400km) je potrebno 30 ovih paketa.
U konačnom baterijskom pakovanju sa tih ukupno 54 kWh, sastavljenom od tih 30 osnovnih paketa ( 84V 20Ah 1,8kWh ), koliko je tih osnovnih paketa najpre spojeno serijski u veće module ( od 400 V ), a koliko posle tih modula paralelno ? Ugrubo samo.

Serijski se spaja 5 paketa od 84V 20Ah i dobija novi (medju paket da tako nazovem) od 400V 20Ah sa 9,0kWh kapaciteta.
To je odredjeno arhitekturom vozila, radni napon sistema.

Onda po želji paraleleno dodaješ te pakete od po 9kWh, znači 5+5+5+5+5+5 (30 ukupno) bude novi komplet paket od 400V 54kWh.
I košta ugrubo 30x 80.500 dinara.
To se odnosi na Li Ion u pakovanju 18x65mm ćelija, koje su de facto standard pa je najveća ponuda proizvodjača (čitati povoljnije od pakovanja u vrećicama) u ponudi kao aftermarket.

Za Mini ne znam koje vrste po hemiji baterija koristi, koje je pakovanje osnovne baterije- ćelije.
Ne koštaju isto ni sve 18650 ćelije, Samsung spada u skuplje (i kao kvalitetnije) recimo.

A na sajtu firme iz Rume ima u ponudi i tzv. refurbished baterija, cena je oko 1/2 nove ali ja to ne bih ni razmatrao mada na prvi pogled deluje primamljivo.

Ok, možda jeste i to rešenje za krpež pred prodaju (uvaljivanje) EV polovnog vozila ali kao neko trajnije ne bih rekao da ima smisla. (na primer da za sebe zadržiš EV još recimo 5 godina eksploatacije).

Kako god, najbolje po trajnosti su baterije koje je koristila Toyota za Priuse koje su se dokazale decenijama unazad, a i dan danas se masovno koristi ta hemija za prenosne uredjaje jer su jeftine (NiMH).
Njihov problem je mala gustina energije pa iako su male cene i trajne nije baš za EV pogodno jer ih treba jaaaaako mnogo komada za željene kapacitete.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od ljubitelj »

pedalaš napisao: 09 Avg 2024, 11:41
Naime, kada je drugar oko N.G. pitao za cenu baterije za e-MINI iz 2021, sa baterijom od 32,6 kWh, neto, 28,9 kWh, na naponu od 350 V, rekoše mu u DELTI da celo baterijsko pakovanje ima pet modula ( 4 ista i jedan manji ), a da svi moduli zajedno koštaju mislim oko 12.000 evra.
Ne znam koja je hemija u tom E Miniju ni koje pakovanje ali ako je recimo standardno 18x65mm ćelija moglo bi se ući u računicu npr.
Na sajtu firme iz Rume u ponudi je paket baterija 48V 10,5Ah sa ćelijama Sanyo (vodi se kao Panasonic pošto ih je kupio) po ceni od 21.500 RSD sa PDVom.
Težina 1.870grama.
I onda kombinuješ šta je za tvoju potrebu, 7 paketa serijski daje medju paket od 350V 10,5Ah pa onda 10takvih paralelno.
Znači sa 70 osnovnih paketa napravi se celo baterijsko pakovanje 350V približno 35kWh što zajedno košta 1.505.000 dinara ili oko 12.750 evra.


Uglavnom nema tu neke prečice oko cene, manje više isto košta kada se kupuje na tržištu aftermarket ponude i u Zagrebu i u Beogradu....zavisi količinski popust, neka akcija, neka povoljnost trenutno itd.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od ljubitelj »

nidza napisao: 09 Avg 2024, 09:59 @l@ljubitelj U Zagreb odvezeš auto, ne bateriju. Trošimo vreme na praznu priču, u Srbiji nema ko bi pružio ekvivalentnu uslugu još uvek.
Tačno, nema da znam jer nema ni potražnje za takvom uslugom. Nema u Srbiji ko može da plaća tako skupe usluge a stranci (auti sa stranim tablicama) još uvek imaju brojne administrativne prepreke da bi eventualno dolazili ovde.
Plus im je daleko, dalje od Zagreba pošto većina tih EV dolazi na šlepu a to košta takodje solidno.

Trošimo vreme na praznu priču kako je EV jeftino zadovoljstvo za popravku a praksa pokazuje da nije tako ni približno.

Kao sa EV tako je bilo i sa turbom kada se pojavio masovnije pre 40tak godina pa kod nas nije bilo usluge popravke, tako je bilo i sa ECU raznim pre 20tak godina kada nije bilo usluge popravke, tako je bilo i sa TNG pre 20tak godina kada nije bilo usluge ugradanje sekvencijalnih sistema...tako je sa svim novim tehnologijama.

U početku primene nimalo jeftino dok se dovoljno ne omasovi, a onda kada nastane potražnja pojavi se i ponuda usluga.

Već vidjeno toliko puta.

Srbija ima tek nekih 3,000+ EV registrovano, od toga velika većina novih još u garanciji.
Koliko ima ljudi sa polovnim EV kojima treba usluga komplet koju forsiraš?

Ima li tu neke matematike da to opravda??
Direktno, zašto ti ne predješ na polovan EV kome uradiš jeftinu reparaciju baterija u Zagrebu i onda jeftino narednih 5 ili 8 godina voziš taj EV.

I naravno prodaš ta 2 SUS koja imaš kao veliki trošak jer svakodnevno prelaziš dosta kilometara pa je to još više vidljiva ušteda. Zašto tebi matematika ogromne uštede ne odgovara?
Ja sam napisao već procenu koliko bi mene koštao prelazak na EV, meni neprihvatljivo visoko. (čitati nemam toliko para ni za važnije stvari u životu od auta).
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4892
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Kupovina e-Golf

Post od carov2 »

Uff, teška priča


Sent from my iPhone using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od ljubitelj »

kami napisao: 08 Avg 2024, 17:44 Šta te zanima konkretno? Vozim egolfa 7.5 sa većom baterijom. Kupljen sa 95.000km, sad je na 140.000km.
Svakodnevno ga vozim, range 200-230km, zavisno od težine noge.
Mene bi neke stvari interesovale iz ugla svakodnevnog korisnika koji nema svoj punjač- elektranu- izvor besplatnog punjenja.

Sa 200km dnevno to je oko godinu dana upotrebe vozila za tih 45,000km, pretpostavljam.
Ima li toplotnu pumpu za grejanje (ukoliko dobro razumem neki imaju nekima je opcija, nisam pohvatao koje godište koja verzija opreme)?
Ako ima kako se pokazala kada je napolju recimo -5C i hladnije, ono jutra zimi u januaru/ februaru?

Na ADAC testu EV vidim da je prosečna potrošnja EV oko 30kWh u zimskom periodu, kako se kod tebe kretala potrošnja ove protekle (baš blage) zime?

Da li ima tvoj više onih režima vožnje, Eco Eco+ ??
Nešto sam našao da je u tom Eco+ režimu maksimalna brzina ograničena na 90km/h i da se isključuje hladjenje/grejanje pa mi to deluje baš preterano ekonomisanje.
Doduše to je MQB platforma valjda, prethodni model E Golfa, kako je kod tvog regulisano to oko redukovanja potrošnje radi dometa?

Imaš li dodatni AC punjač u samom autu (vidim da je dodatna oprema kod VW), kako radiš dopune, na kućnoj utičnici ili drugačije?

Do koje kilometraže procenjuješ da ćeš ga koristiti, gledao na mobile. de i E Golfova nema koji su dobacili do 200,000km od 505 u ponudi (raspon cena 11,000-15,000 su). U čemu je štos :zbunjen:

I na kraju, pošto je u garanciji auto jer kupljen ovde kod nas ili uvezen?

Hvala na svakoj informaciji.
kami
Reactions:
Postovi: 985
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Kupovina e-Golf

Post od kami »


ljubitelj napisao:
kami napisao: 08 Avg 2024, 17:44 Šta te zanima konkretno? Vozim egolfa 7.5 sa većom baterijom. Kupljen sa 95.000km, sad je na 140.000km.
Svakodnevno ga vozim, range 200-230km, zavisno od težine noge.
Mene bi neke stvari interesovale iz ugla svakodnevnog korisnika koji nema svoj punjač- elektranu- izvor besplatnog punjenja.

Sa 200km dnevno to je oko godinu dana upotrebe vozila za tih 45,000km, pretpostavljam.
Ima li toplotnu pumpu za grejanje (ukoliko dobro razumem neki imaju nekima je opcija, nisam pohvatao koje godište koja verzija opreme)?
Ako ima kako se pokazala kada je napolju recimo -5C i hladnije, ono jutra zimi u januaru/ februaru?

Na ADAC testu EV vidim da je prosečna potrošnja EV oko 30kWh u zimskom periodu, kako se kod tebe kretala potrošnja ove protekle (baš blage) zime?

Da li ima tvoj više onih režima vožnje, Eco Eco+ ??
Nešto sam našao da je u tom Eco+ režimu maksimalna brzina ograničena na 90km/h i da se isključuje hladjenje/grejanje pa mi to deluje baš preterano ekonomisanje.
Doduše to je MQB platforma valjda, prethodni model E Golfa, kako je kod tvog regulisano to oko redukovanja potrošnje radi dometa?

Imaš li dodatni AC punjač u samom autu (vidim da je dodatna oprema kod VW), kako radiš dopune, na kućnoj utičnici ili drugačije?

Do koje kilometraže procenjuješ da ćeš ga koristiti, gledao na mobile. de i E Golfova nema koji su dobacili do 200,000km od 505 u ponudi (raspon cena 11,000-15,000 su). U čemu je štos :zbunjen:

I na kraju, pošto je u garanciji auto jer kupljen ovde kod nas ili uvezen?

Hvala na svakoj informaciji.
Punio sam ga kod kuće svake večeri, tj, kad dodjem kuci, nakacim ga i do jutra je otprilike pun. Punjač mu je na 8A, tako da za 1h punjenja puni 1.8kWh - gubici, nisam računao gubitke. Nisam pratio da ga punim samo noću kada je jeftina struja, već kad dodjem, nakacim ga. Često BiH ga dopunio negde u gradu, TC i ostalim lokacijama gde ima besplatnih punjača. Neka moja dnevna km je oko 100km u proseku. Da se puni samo noću, to otprilike izadje nekih 70din/100km.

Što se tiče toplotne pumpe, moj nije imao. Pričam u prošlim vremenu jer sam ga prodao juče, pa tražim sad novo EV. Potrošnja leti, sad kad je bas toplo 35+ bude oko 14kWh/100km moje vožnje. Zimi 20kWh/100km. Kada je napolje ispod 30C troši 12.5-13kWh/100km. I leti i zimi klimu/grejanje držim na 20C. Auto uvek vozim u evo modu jer mi je u eco modu lepši za vožnju, može lepše da se dozira gas. U normal modu papuča gasa je preosetljiva i bude dosta cimanja u vožnji. Da, napomenuo BiH da "menjač" drzim u B gde je rekuperacija na najvišem nivou. Vremenom naučiš auto, tako da papučicu za kočnicu koristiš jako retko.

Kao što napisah, u eco modu zimi ispod 0C meni troši 20kWh, stim da meni auto stoji napolje. Ujutru na prvo paljenje, trenutna potrošnja bude 7kWh i krene da pada. U eco modu grejač troši 2kW/h, dok u normal modu troši 3.5kW/h. Klima je smešan potrošač. Na prvo paljenje, auto na Suncu troši 1kW/h, za održavanje trosi 400w/h. Po ADAC-u trosi 30kWh, a ja mogu da kažem i 60, zašto? Često sam u Pazaru kod mojih, dole je baš velika gužva, pa je sasvim normalno da neku relaciju od 2km prelazis 30 minuta. Za razliku od SUS motora gde se za grejanje koristi toplota motora, kod EV se koristi grejač. Ako imaš relaciju od 2km i prelazis je 30 minuta, taj grejač će grejati tih pola sata i trosice 4kw/h, znači 2kw za pola sata i 2km puta, računica kaže 100kw za 100km tim tempom + utrošak struje za kretanje vozila što bude neki 110kWh/100km.

Imao sam punjač za 230v utičnicu.

Moj sam prodao sa 141.000km, u garanciji do 160.000km ili 1.2027. moj je imao garanciju jer je imao kompletnu servisnu istoriju iz VW.

Uvezen je od preko.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

ftj
Reactions:
Postovi: 13898
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od ftj »

kako bre 2 km 30 minuta, pa da hodam na rukama tolko bi mi trebalo.
kami
Reactions:
Postovi: 985
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Kupovina e-Golf

Post od kami »

Tako je kako je, ali previše automobila, a svi su skoncentrisani na centar ..

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15325
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina e-Golf

Post od pedja »

Ni noću nije lako stići do Beka na ćevape :D

Tamo nema puno izbora, a ako moraš u centar, na onaj kružni tok, naje*ao si, pogotovo ukoliko "ubodeš" vreme.

TapaT

Odgovori