Detailing

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9440
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Detailing

Post od Darko »

swemir napisao: 31 Mar 2018, 15:41 Darko gde si polirao?

Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
Nasao na fejsu. Procleans.
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7760
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Detailing

Post od DukeNS »

Nemoj cackati tu plastiku. Kontam da se uopste ni ne vidi.

Je l' znas ko te je zakacio? Bas maler...
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Detailing

Post od Dare4x4 »

Da li neko koristi duvač za sušenje auta posle pranja? Neka preporuka?
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9440
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Detailing

Post od Darko »

DukeNS napisao: 01 Apr 2018, 14:26 Nemoj cackati tu plastiku. Kontam da se uopste ni ne vidi.

Je l' znas ko te je zakacio? Bas maler...
Ko zna. Na nekom parkingu iako pazim gde i kako parkiram. Dobro je da je poliranje mnogo izvuklo. Ko ne zna ne bi primetio.
A sa crnom plastikom mozda se malo poigram pa je ismigram i predjem crnim sprejom za branike.
botr
Reactions:
Postovi: 451
Pridružio se: 27 Maj 2013, 19:10
Lokacija: Istok Srbije

Re: Detailing

Post od botr »

Moraces da naneses kit, zato sto ce se videti udubljenje koje ces da napravis smirglom.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Detailing

Post od McGruja »

Ne diraj ništa
zYx
Reactions:
Postovi: 118
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:01
Garaža: F10 525d LCI
Lokacija: Beograd

Re: Detailing

Post od zYx »

tekst preuzet sa facebook stranice Garage73bgd (link na dnu):

Kako efikasno i bezbedno oprati automobil u samouslužnoj perionici?

Život u gradu velikom broju auto entuzijasta otežava samostalno pranje automobila. Srećom sve veći broj samouslužnih perionica znatno pomaže u rešavanju ovog problema. Danas je sasvim moguće kvalitetno i bezbedno oprati automobil u samouslužnoj perionici, sve sto je potrebno je malo vremena i osnovna oprema. Iako u samouslužnim perionicama pravila uglavnom zabranjuju pranje sunđerom unutar boksa za pranje, resenje ipak postoji. Kako biste izbegli komplikacije i neprijatne situacije, planirajte da pranje obavite uveče, kada nema gužve, tako da možete polako i detaljno oprati svoj automobil. U prilog noćnom pranju ide i generalno pravilo da se automobil uvek pere van uticaja direktne sunčeve svetlosti i isključivo kada lak nije vruć na dodir. Poštovanje ovog pravila je jako bitno kako biste izbegli formiranje fleka od vode koje nastaju suviše brzim sušenjem iste na laku. Kada uzmete sve u obzir, možete i sami zaključiti da dobro osvetljena perionica u večernjim satima zaista predstavlja idealan izbor za samostalno pranje automobila.

Neophodna oprema

Pranje automobila
Alati i oprema koji su Vam potrebni za pranje su identični kao i za pranje u “kućnim” uslovima:

1. 2 kofe
Jedna kofa sa šamponom za pranje i druga sa čistom vodom - poželjno sa grit guardom kako rukavica ne bi dodirivala dno kofe. Dobro je koristiti kofe sa poklopcem, tako svu opremu možete uredno složiti u kofe i poklopiti ih kako bi bilo lakše nositi opremu i kako bi ostala čista izmedju pranja.
2. 2 rukavice za pranje automobila
Iako su sundjeri najčesce korišćeni alat za pranje automobila, sundjere treba izbegavati. Zbog strukture materijala sundjeri zadržavaju čestice nečistoće na svojoj površini što u toku pranja uzrokuje ostećenja laka. Umesto sundjera, koristite rukavice za pranje koje su osmišljene tako da nečistoće uvlače u svoju teksturu i dalje od laka čime se rizik od oštećenja znatno smanjuje.
3. Šampon za pranje automobila
Pri odabiru šampona birajte one koji su ph neutralni i proizvode dosta pene. Nikada ne koristite kućne preparate poput sredstva za pranje sudova jer su previše agresivna za Vaš automobil i uklanjaju zaštitu sa laka.
4. Kvalitetan peškir za sušenje
Možda kupovina kvalitetnog peskira za sušenje automobila ne zvuči kao važna stavka medjutim jako je poželjno da koristite isključivo peškire koji su posebno dizajnirani za sušenje automobila. Široko poznata Jelenska koža deli nedostatke sa sunđerom jer zbog svoje strukture zadržava čestice nečistoće na površini, pa time oštećuje lak vašeg automobila pri sušenju što svakako želite da izbegnete.
5. Meguiars Quick Detailer ili sličan proizvod
6. Nekoliko kvalitetnih mikrofiber krpa

Pranje točkova

* Važno je napomenuti da opremu za pranje točkova nikada ne treba koristiti za pranje laka automobila, čestice kočione prašine koje se akumuliraju na točkovima veoma lako oštećuju lak ukoliko ostanu u rukavici za pranje ili peškiru za sušenje.
1. Ph neutralno sredstvo za čišcenje točkova
Ova sredstva, kao što je najpoznatiji Car Pro Iron X, znatno olakšavaju pranje točkova tako što iz laka izvlače čestice metala, prvenstveno kočione prašine. Pri korišćenju je jako važno da striktno pratite uputstva proizvodjača kako bi postigli maksimalan efekat.
2. Šampon za pranje točkova
Šamponi za točkove su slični šamponima za lak sa tim što su obično za nijansu agresivniji, alternativno i šampon koji koristite za ostatak automobila će obaviti posao sasvim korektno.
3. Kofa
Može biti identična onima koje koristite za pranje samog automobila ali bi je trebalo na neki način označiti kako bi bili sigurni da se baš ta kofa svaki put koristi za pranje točkova.
4. Rukavica za pranje
Ista kao i dve za sam automobil, medjutim, isto kao i u slučaju kofe, dobro je da rukavica za točkove bude druge boje ili označena na drugi način kako je ne bi pomešali sa rukavicama za lak.
5. Četka za pranje točkova
Četka specijalizovana za čišćenje teško pristupačnih unutrašnjih delova točka, znatno olakšava i ubrzava proces pranja.
6. Gel za gume
Koristite gel, a ne tečno sredstvo, kako bi izbegli prskanje sredstva sa guma na lak u vožnji

Priprema

Ukoliko u perionici koju koristite postoji česma, napunite sve tri kofe vodom. U jednu od kofa za pranje automobila dodajte auto šampon u koncentraciji koju preporučuje proizvođač. Isto tako, u kofu za pranje točkova dodajte šampon za pranje točkova. Jako je vazno da isperete svu opremu pre upotrebe, čak iako ste je oprali posle prethodnog pranja. Dobra je praksa da sve tri kofe budu na neki način obeležene kako bi svaki put koristili istu kofu za istu namenu i tako smanjili mogućnost da oštetite lak na svom automobilu. Ako na perionici ne postoji česma, kofe je moguće napuniti i samom puškom za pranje, ali taj postupak zahteva praksu i ume da bude vrlo nezgodan, zato je naša preporuka da izaberete perionicu na kojoj postoji česma kako bi izbegli mokru odeću I obuću pri punjenju kofa.

Pranje točkova

Nakon što napunite kofe možete početi sa pranjem. Krenite od točkova. Ukoliko su kočioni diskovi izrazito vreli usled jakih kočenja, sačekajte da se ohlade bar desetak minuta, nikako nije preporučljivo polivati vrele diskove hladnom vodom.
Pre svega točkove i prostor unutar blatobrana detaljno ispuškirajte čistom vodom. Vodite računa da ne prskate previše ostatak automobila, posebno leti, kako bi se smanjila šansa da se voda osuši na laku ostavljajući fleku. Kada završite sa puškiranjem sva četiri točka uz pomoć puške uzburkajte mešavinu vode i šampona u kofi kako bi dobili maksimalnu količinu pene iz šampona.
Ukoliko koristite Iron X ili sličan proizvod naprskajte ga na mokre točkove i uvek pratite uputstva proizvođača, način upotrebe se može neznatno razlikovati od sredstva do sredstva. Sačekajte dok proizvod ne počne da menja boju, pa zatim koristeći četku i kofu za točkove detaljno i pažljivo očistite unutrašnjost felni i kočiona klešta. Zatim pomoću rukavice operite lica felni. Krenite od gornjeg dela točka kako bi se voda i nečistoće slivali niz delove koje niste još prešli. Kada postupak završite na sva četiri točka, pređite na detaljno ispiranje puškom koristeći program sa čistom demineraizovanom vodom.

Puškiranje

Kada ste isprali točkove, možete nastaviti sa puškiranjem ostatka automobila kako bi uklonili površinske nečistoće. Koristite program sa toplom vodom i šamponom. Nikada nemojte previše prilaziti laku diznom puške kako ne bi doslo do oštećenja laka. Puškiranje počnite od krova i krećite se na dole, ideja je da voda spira nečistoću preko delova koji još nisu tretirani. Kao i kod pranja točkova možete uz pomoć puške uzburkati vodu u kofi sa šamponom kako bi dobili više pene.

Pranje

Kada je automobil detaljno ispuškiran, možete preći na pranje rukavicom. Princip je jednostavan, rukavicu umočite u kofu sa šamponom i vrlo laganim pritiskom na rukavicu operete jedan panel ( ili jednu polovinu u slučaju većih panela ). Kao i kod puškiranja krećete od krova na dole, prvo operite delove iznad nivoa lajsni vrata ( uglavnom oko polovine visine vrata ). Delovi ispod nivoa lajsni, posebno sajtne i branici uvek su više zaprljani od ostatka automobila, za ove delove koristite drugu rukavicu. Rukavice označite ili koristite rukavice različitih boja kako bi uvek jednu rukavicu koristili za istu namenu i tako sprečili oštećenja pri sledećem pranju.
U svim fazama pranja koristite ravnolinijske pokrete. Ako se slučajno desi da u nešto od opreme upadne veća čestica nečistoće i da usled toga dodje do oštećenja u vidu ogrebotine, ravne linije se lakše saniraju od kružnih.
Pošto ste oprali jedan panel , rukavicu ispirate u kofi sa čistom vodom, a kako čestice nečistoće padaju na dno kofe trudite se da ne prilazite dnu, posebno ukoliko kofe nemaju grit guard. Nastavite na sledeći panel i postupak ponavljajte sve dok ne operete ceo automobil. Kada završite sa spoljnim delovima, otvorite vrata i gepek i rukavicom koju ste koristili za delove ispod nivoa lajsni nežno pređite sve štokove. Naravno, vodite računa da voda ne dospe u unutrašnjost automobila.

Ispiranje

Sledeći korak je da demineralizovanom vodom bez šampona temeljno isperete automobil, kao i do sada krenite od krova i idite na dole dok ne isperete kompletan automobil, posebnu pažnju obratite na ispiranje retrovizora, branika, spojlera i svih ostalih delova gde se pena može zadržati. Na kraju još jednom isperite točkove.

Sušenje

Ako u perionici nema gužve, iskoristite tu situaciju te automobil osušite u samom boksu za puškiranje gde je osvetljenje obično najbolje. Koristan trik je automobil upaliti i provozati nekoliko metara napred nazad, uz malo oštrija kočenja kako bi voda iz retrovizora, lajsni i branika što pre iscurela. Ovaj trik pomaže da se smanji pojava fleka nastalih curenjem vode iz ovih delova pošto se automobil osuši. Samo sušenje počinje tako što čist peškir za sušenje blago naprskate Detailerom. Nikada nemojte brisati lak automobila sasvim suvim peškirom ili krpom. Sušenje kao i svaki postupak do sada počinjete od krova i nastavljate na dole. U ovom postupku nema potrebe za pritiskom, sama težina peškira je dovoljna za efikasno sušenje. Idealno je da za delove ispod nivoa lajsni koristete drugi peškir iz istog razloga iz kojeg koristite dve rukavice.
Kada osušite ceo automobil pranje je skoro gotovo. Posebnim peškirom ili mikrofiber krpom osušite točkove. Osušite posebnom krpom i gume, te ih po želji tretirajte sredstvom za gume. Preporuka je da se koriste sredstva za gume u obliku gela kako bi se izbeglo prskanje sredstva po laku u vožnji.
Ako na laku ne primećujete tragove i mrlje od sušenja, možete detaljno isprati i spakovati svoju opremu. Poželjno je da svu opremu posla pranja detaljno operete, obavezno pratite uputstva proizvodjača za pranje peškira, nepravilno pranje može smanjiti moć upijanja pri sledećoj upotrebi. U slučaju da posle sušenja primećujete tragove pokreta peškira ili mrlje od vode ( skoro sasvim sigurno na tamnijim bojama ) čeka vas i sledeci, poslednji korak.

Uklanjanje tragova od vode

Automobili tamne boje imaju apsolutno najdublje i najupečatljivije refleksije, ali su i najosetljiviji, pa se na njima često i posle temeljnog pranja primećuju tragovi nastali sušenjem vode. Srećom postoji brz, jednostavan i bezbedan način da se ovi tragovi uklone. Sve što vam je potrebno je nekoliko mikrofiber krpa i detailer ili brzi vosak. Mi preporučujemo Meguiars detailere jer su se, jednostavno, najbolje pokazali u praksi.
Apsolutno čistu mikrofiber krpu savijte na četiri dela, na jednu stranu naprskajte malo detailera, zatim sa par poteza naprskajte panel, nežno ga prebrišite vlažnom stranom krpe, a zatim osušite suvom stranom. Kada primetite da suva strana krpe ne ostavlja savršeno suv panel okrenite krpu na deo koji niste koristili ili uzmite novu krpu. Obrišite redom panel po panel, najbolje bi bilo da veće panele podelite na dva ili tri dela koja ćete prelaziti jedan po jedan. Naravno, još jednom idete od krova na dole.
Nakon ovog koraka ostaje vam samo da uživate u svom savršeno čistom i blistavom automobilu.
Iako deluje komplikovano i zahtevno, ovo uputstvo je, zapravo, samo niz jednostavnih pravila. Ono što je važno jeste da se usvoji princip koji se primenjuje, te da ga prilagodite vašim potrebama. Ukoliko imate mogućnosti ispoštujte kompletnu proceduru, a ukoliko to nije slučaj poštovanje navedenih principa će u svakom slučaju maksimalno zaštititi lak vašeg automobila.


tekst preuzet sa:
http://www.facebook.com/notes/garage73/ ... 404538768/
zYx
Reactions:
Postovi: 118
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:01
Garaža: F10 525d LCI
Lokacija: Beograd

Re: Detailing

Post od zYx »

Dare4x4 napisao: 01 Apr 2018, 16:37 Da li neko koristi duvač za sušenje auta posle pranja? Neka preporuka?
Ovaj je za preporuku sa ino sajtova, a ima ga od skora i kod nas:
MetroVac Air Force Blaster Sidekick
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Detailing

Post od Dare4x4 »

Da li znaš gde kod nas može da se nabavi?
zYx
Reactions:
Postovi: 118
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:01
Garaža: F10 525d LCI
Lokacija: Beograd

Re: Detailing

Post od zYx »

Da bas direktno ne reklamiram:

Google: MetroVac Air Force Blaster Sidekick Srbija
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9440
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Detailing

Post od Darko »

Darko napisao: 31 Mar 2018, 10:36
ikac2000 napisao: 30 Mar 2018, 17:18 Za ovo na limu uzmi koektor u Fordu da zastitis, tu je boja skinua.
Bio sam kod coveka sto radi poliranje. Presao je masinom. I 80% je bolje. Oseti se pod rukom na rubu da je malo hrapavo ali ne primeti se mnogo.

Sad me zanima kako da sredim ovu ogrebanu crnu plastiku ispod branika. Mozda ismirglati pa preci crnim mat lakom?


Slika

Slika
Kad ti djavo neda mira. :kuku: Ismirglao sam. Sad jos da predjem crnim bumper sprejom.


Slika
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9440
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Detailing

Post od Darko »

Konacno posle smiglanja presao i bumper bojom. Vrhunski je sprej.

Pre i posle.

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23515
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Detailing

Post od Day Walker »

Super odradjeno! :navijamo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
blaugrana
Reactions:
Postovi: 7252
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Detailing

Post od blaugrana »

Odlicno

Sent from my SM-J500FN


Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Detailing

Post od Gaginh0 »

Super, tako treba nov auto da se odrzava.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Odgovori