Nasao na fejsu. Procleans.
Detailing
- Darko
- Postovi: 9440
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7760
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Detailing
Nemoj cackati tu plastiku. Kontam da se uopste ni ne vidi.
Je l' znas ko te je zakacio? Bas maler...
Je l' znas ko te je zakacio? Bas maler...
Re: Detailing
Da li neko koristi duvač za sušenje auta posle pranja? Neka preporuka?
- Darko
- Postovi: 9440
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
Ko zna. Na nekom parkingu iako pazim gde i kako parkiram. Dobro je da je poliranje mnogo izvuklo. Ko ne zna ne bi primetio.DukeNS napisao: 01 Apr 2018, 14:26 Nemoj cackati tu plastiku. Kontam da se uopste ni ne vidi.
Je l' znas ko te je zakacio? Bas maler...
A sa crnom plastikom mozda se malo poigram pa je ismigram i predjem crnim sprejom za branike.
Re: Detailing
Moraces da naneses kit, zato sto ce se videti udubljenje koje ces da napravis smirglom.
Re: Detailing
Ne diraj ništa
Re: Detailing
tekst preuzet sa facebook stranice Garage73bgd (link na dnu):
Kako efikasno i bezbedno oprati automobil u samouslužnoj perionici?
Život u gradu velikom broju auto entuzijasta otežava samostalno pranje automobila. Srećom sve veći broj samouslužnih perionica znatno pomaže u rešavanju ovog problema. Danas je sasvim moguće kvalitetno i bezbedno oprati automobil u samouslužnoj perionici, sve sto je potrebno je malo vremena i osnovna oprema. Iako u samouslužnim perionicama pravila uglavnom zabranjuju pranje sunđerom unutar boksa za pranje, resenje ipak postoji. Kako biste izbegli komplikacije i neprijatne situacije, planirajte da pranje obavite uveče, kada nema gužve, tako da možete polako i detaljno oprati svoj automobil. U prilog noćnom pranju ide i generalno pravilo da se automobil uvek pere van uticaja direktne sunčeve svetlosti i isključivo kada lak nije vruć na dodir. Poštovanje ovog pravila je jako bitno kako biste izbegli formiranje fleka od vode koje nastaju suviše brzim sušenjem iste na laku. Kada uzmete sve u obzir, možete i sami zaključiti da dobro osvetljena perionica u večernjim satima zaista predstavlja idealan izbor za samostalno pranje automobila.
Neophodna oprema
Pranje automobila
Alati i oprema koji su Vam potrebni za pranje su identični kao i za pranje u “kućnim” uslovima:
1. 2 kofe
Jedna kofa sa šamponom za pranje i druga sa čistom vodom - poželjno sa grit guardom kako rukavica ne bi dodirivala dno kofe. Dobro je koristiti kofe sa poklopcem, tako svu opremu možete uredno složiti u kofe i poklopiti ih kako bi bilo lakše nositi opremu i kako bi ostala čista izmedju pranja.
2. 2 rukavice za pranje automobila
Iako su sundjeri najčesce korišćeni alat za pranje automobila, sundjere treba izbegavati. Zbog strukture materijala sundjeri zadržavaju čestice nečistoće na svojoj površini što u toku pranja uzrokuje ostećenja laka. Umesto sundjera, koristite rukavice za pranje koje su osmišljene tako da nečistoće uvlače u svoju teksturu i dalje od laka čime se rizik od oštećenja znatno smanjuje.
3. Šampon za pranje automobila
Pri odabiru šampona birajte one koji su ph neutralni i proizvode dosta pene. Nikada ne koristite kućne preparate poput sredstva za pranje sudova jer su previše agresivna za Vaš automobil i uklanjaju zaštitu sa laka.
4. Kvalitetan peškir za sušenje
Možda kupovina kvalitetnog peskira za sušenje automobila ne zvuči kao važna stavka medjutim jako je poželjno da koristite isključivo peškire koji su posebno dizajnirani za sušenje automobila. Široko poznata Jelenska koža deli nedostatke sa sunđerom jer zbog svoje strukture zadržava čestice nečistoće na površini, pa time oštećuje lak vašeg automobila pri sušenju što svakako želite da izbegnete.
5. Meguiars Quick Detailer ili sličan proizvod
6. Nekoliko kvalitetnih mikrofiber krpa
Pranje točkova
* Važno je napomenuti da opremu za pranje točkova nikada ne treba koristiti za pranje laka automobila, čestice kočione prašine koje se akumuliraju na točkovima veoma lako oštećuju lak ukoliko ostanu u rukavici za pranje ili peškiru za sušenje.
1. Ph neutralno sredstvo za čišcenje točkova
Ova sredstva, kao što je najpoznatiji Car Pro Iron X, znatno olakšavaju pranje točkova tako što iz laka izvlače čestice metala, prvenstveno kočione prašine. Pri korišćenju je jako važno da striktno pratite uputstva proizvodjača kako bi postigli maksimalan efekat.
2. Šampon za pranje točkova
Šamponi za točkove su slični šamponima za lak sa tim što su obično za nijansu agresivniji, alternativno i šampon koji koristite za ostatak automobila će obaviti posao sasvim korektno.
3. Kofa
Može biti identična onima koje koristite za pranje samog automobila ali bi je trebalo na neki način označiti kako bi bili sigurni da se baš ta kofa svaki put koristi za pranje točkova.
4. Rukavica za pranje
Ista kao i dve za sam automobil, medjutim, isto kao i u slučaju kofe, dobro je da rukavica za točkove bude druge boje ili označena na drugi način kako je ne bi pomešali sa rukavicama za lak.
5. Četka za pranje točkova
Četka specijalizovana za čišćenje teško pristupačnih unutrašnjih delova točka, znatno olakšava i ubrzava proces pranja.
6. Gel za gume
Koristite gel, a ne tečno sredstvo, kako bi izbegli prskanje sredstva sa guma na lak u vožnji
Priprema
Ukoliko u perionici koju koristite postoji česma, napunite sve tri kofe vodom. U jednu od kofa za pranje automobila dodajte auto šampon u koncentraciji koju preporučuje proizvođač. Isto tako, u kofu za pranje točkova dodajte šampon za pranje točkova. Jako je vazno da isperete svu opremu pre upotrebe, čak iako ste je oprali posle prethodnog pranja. Dobra je praksa da sve tri kofe budu na neki način obeležene kako bi svaki put koristili istu kofu za istu namenu i tako smanjili mogućnost da oštetite lak na svom automobilu. Ako na perionici ne postoji česma, kofe je moguće napuniti i samom puškom za pranje, ali taj postupak zahteva praksu i ume da bude vrlo nezgodan, zato je naša preporuka da izaberete perionicu na kojoj postoji česma kako bi izbegli mokru odeću I obuću pri punjenju kofa.
Pranje točkova
Nakon što napunite kofe možete početi sa pranjem. Krenite od točkova. Ukoliko su kočioni diskovi izrazito vreli usled jakih kočenja, sačekajte da se ohlade bar desetak minuta, nikako nije preporučljivo polivati vrele diskove hladnom vodom.
Pre svega točkove i prostor unutar blatobrana detaljno ispuškirajte čistom vodom. Vodite računa da ne prskate previše ostatak automobila, posebno leti, kako bi se smanjila šansa da se voda osuši na laku ostavljajući fleku. Kada završite sa puškiranjem sva četiri točka uz pomoć puške uzburkajte mešavinu vode i šampona u kofi kako bi dobili maksimalnu količinu pene iz šampona.
Ukoliko koristite Iron X ili sličan proizvod naprskajte ga na mokre točkove i uvek pratite uputstva proizvođača, način upotrebe se može neznatno razlikovati od sredstva do sredstva. Sačekajte dok proizvod ne počne da menja boju, pa zatim koristeći četku i kofu za točkove detaljno i pažljivo očistite unutrašnjost felni i kočiona klešta. Zatim pomoću rukavice operite lica felni. Krenite od gornjeg dela točka kako bi se voda i nečistoće slivali niz delove koje niste još prešli. Kada postupak završite na sva četiri točka, pređite na detaljno ispiranje puškom koristeći program sa čistom demineraizovanom vodom.
Puškiranje
Kada ste isprali točkove, možete nastaviti sa puškiranjem ostatka automobila kako bi uklonili površinske nečistoće. Koristite program sa toplom vodom i šamponom. Nikada nemojte previše prilaziti laku diznom puške kako ne bi doslo do oštećenja laka. Puškiranje počnite od krova i krećite se na dole, ideja je da voda spira nečistoću preko delova koji još nisu tretirani. Kao i kod pranja točkova možete uz pomoć puške uzburkati vodu u kofi sa šamponom kako bi dobili više pene.
Pranje
Kada je automobil detaljno ispuškiran, možete preći na pranje rukavicom. Princip je jednostavan, rukavicu umočite u kofu sa šamponom i vrlo laganim pritiskom na rukavicu operete jedan panel ( ili jednu polovinu u slučaju većih panela ). Kao i kod puškiranja krećete od krova na dole, prvo operite delove iznad nivoa lajsni vrata ( uglavnom oko polovine visine vrata ). Delovi ispod nivoa lajsni, posebno sajtne i branici uvek su više zaprljani od ostatka automobila, za ove delove koristite drugu rukavicu. Rukavice označite ili koristite rukavice različitih boja kako bi uvek jednu rukavicu koristili za istu namenu i tako sprečili oštećenja pri sledećem pranju.
U svim fazama pranja koristite ravnolinijske pokrete. Ako se slučajno desi da u nešto od opreme upadne veća čestica nečistoće i da usled toga dodje do oštećenja u vidu ogrebotine, ravne linije se lakše saniraju od kružnih.
Pošto ste oprali jedan panel , rukavicu ispirate u kofi sa čistom vodom, a kako čestice nečistoće padaju na dno kofe trudite se da ne prilazite dnu, posebno ukoliko kofe nemaju grit guard. Nastavite na sledeći panel i postupak ponavljajte sve dok ne operete ceo automobil. Kada završite sa spoljnim delovima, otvorite vrata i gepek i rukavicom koju ste koristili za delove ispod nivoa lajsni nežno pređite sve štokove. Naravno, vodite računa da voda ne dospe u unutrašnjost automobila.
Ispiranje
Sledeći korak je da demineralizovanom vodom bez šampona temeljno isperete automobil, kao i do sada krenite od krova i idite na dole dok ne isperete kompletan automobil, posebnu pažnju obratite na ispiranje retrovizora, branika, spojlera i svih ostalih delova gde se pena može zadržati. Na kraju još jednom isperite točkove.
Sušenje
Ako u perionici nema gužve, iskoristite tu situaciju te automobil osušite u samom boksu za puškiranje gde je osvetljenje obično najbolje. Koristan trik je automobil upaliti i provozati nekoliko metara napred nazad, uz malo oštrija kočenja kako bi voda iz retrovizora, lajsni i branika što pre iscurela. Ovaj trik pomaže da se smanji pojava fleka nastalih curenjem vode iz ovih delova pošto se automobil osuši. Samo sušenje počinje tako što čist peškir za sušenje blago naprskate Detailerom. Nikada nemojte brisati lak automobila sasvim suvim peškirom ili krpom. Sušenje kao i svaki postupak do sada počinjete od krova i nastavljate na dole. U ovom postupku nema potrebe za pritiskom, sama težina peškira je dovoljna za efikasno sušenje. Idealno je da za delove ispod nivoa lajsni koristete drugi peškir iz istog razloga iz kojeg koristite dve rukavice.
Kada osušite ceo automobil pranje je skoro gotovo. Posebnim peškirom ili mikrofiber krpom osušite točkove. Osušite posebnom krpom i gume, te ih po želji tretirajte sredstvom za gume. Preporuka je da se koriste sredstva za gume u obliku gela kako bi se izbeglo prskanje sredstva po laku u vožnji.
Ako na laku ne primećujete tragove i mrlje od sušenja, možete detaljno isprati i spakovati svoju opremu. Poželjno je da svu opremu posla pranja detaljno operete, obavezno pratite uputstva proizvodjača za pranje peškira, nepravilno pranje može smanjiti moć upijanja pri sledećoj upotrebi. U slučaju da posle sušenja primećujete tragove pokreta peškira ili mrlje od vode ( skoro sasvim sigurno na tamnijim bojama ) čeka vas i sledeci, poslednji korak.
Uklanjanje tragova od vode
Automobili tamne boje imaju apsolutno najdublje i najupečatljivije refleksije, ali su i najosetljiviji, pa se na njima često i posle temeljnog pranja primećuju tragovi nastali sušenjem vode. Srećom postoji brz, jednostavan i bezbedan način da se ovi tragovi uklone. Sve što vam je potrebno je nekoliko mikrofiber krpa i detailer ili brzi vosak. Mi preporučujemo Meguiars detailere jer su se, jednostavno, najbolje pokazali u praksi.
Apsolutno čistu mikrofiber krpu savijte na četiri dela, na jednu stranu naprskajte malo detailera, zatim sa par poteza naprskajte panel, nežno ga prebrišite vlažnom stranom krpe, a zatim osušite suvom stranom. Kada primetite da suva strana krpe ne ostavlja savršeno suv panel okrenite krpu na deo koji niste koristili ili uzmite novu krpu. Obrišite redom panel po panel, najbolje bi bilo da veće panele podelite na dva ili tri dela koja ćete prelaziti jedan po jedan. Naravno, još jednom idete od krova na dole.
Nakon ovog koraka ostaje vam samo da uživate u svom savršeno čistom i blistavom automobilu.
Iako deluje komplikovano i zahtevno, ovo uputstvo je, zapravo, samo niz jednostavnih pravila. Ono što je važno jeste da se usvoji princip koji se primenjuje, te da ga prilagodite vašim potrebama. Ukoliko imate mogućnosti ispoštujte kompletnu proceduru, a ukoliko to nije slučaj poštovanje navedenih principa će u svakom slučaju maksimalno zaštititi lak vašeg automobila.
tekst preuzet sa:
http://www.facebook.com/notes/garage73/ ... 404538768/
Kako efikasno i bezbedno oprati automobil u samouslužnoj perionici?
Život u gradu velikom broju auto entuzijasta otežava samostalno pranje automobila. Srećom sve veći broj samouslužnih perionica znatno pomaže u rešavanju ovog problema. Danas je sasvim moguće kvalitetno i bezbedno oprati automobil u samouslužnoj perionici, sve sto je potrebno je malo vremena i osnovna oprema. Iako u samouslužnim perionicama pravila uglavnom zabranjuju pranje sunđerom unutar boksa za pranje, resenje ipak postoji. Kako biste izbegli komplikacije i neprijatne situacije, planirajte da pranje obavite uveče, kada nema gužve, tako da možete polako i detaljno oprati svoj automobil. U prilog noćnom pranju ide i generalno pravilo da se automobil uvek pere van uticaja direktne sunčeve svetlosti i isključivo kada lak nije vruć na dodir. Poštovanje ovog pravila je jako bitno kako biste izbegli formiranje fleka od vode koje nastaju suviše brzim sušenjem iste na laku. Kada uzmete sve u obzir, možete i sami zaključiti da dobro osvetljena perionica u večernjim satima zaista predstavlja idealan izbor za samostalno pranje automobila.
Neophodna oprema
Pranje automobila
Alati i oprema koji su Vam potrebni za pranje su identični kao i za pranje u “kućnim” uslovima:
1. 2 kofe
Jedna kofa sa šamponom za pranje i druga sa čistom vodom - poželjno sa grit guardom kako rukavica ne bi dodirivala dno kofe. Dobro je koristiti kofe sa poklopcem, tako svu opremu možete uredno složiti u kofe i poklopiti ih kako bi bilo lakše nositi opremu i kako bi ostala čista izmedju pranja.
2. 2 rukavice za pranje automobila
Iako su sundjeri najčesce korišćeni alat za pranje automobila, sundjere treba izbegavati. Zbog strukture materijala sundjeri zadržavaju čestice nečistoće na svojoj površini što u toku pranja uzrokuje ostećenja laka. Umesto sundjera, koristite rukavice za pranje koje su osmišljene tako da nečistoće uvlače u svoju teksturu i dalje od laka čime se rizik od oštećenja znatno smanjuje.
3. Šampon za pranje automobila
Pri odabiru šampona birajte one koji su ph neutralni i proizvode dosta pene. Nikada ne koristite kućne preparate poput sredstva za pranje sudova jer su previše agresivna za Vaš automobil i uklanjaju zaštitu sa laka.
4. Kvalitetan peškir za sušenje
Možda kupovina kvalitetnog peskira za sušenje automobila ne zvuči kao važna stavka medjutim jako je poželjno da koristite isključivo peškire koji su posebno dizajnirani za sušenje automobila. Široko poznata Jelenska koža deli nedostatke sa sunđerom jer zbog svoje strukture zadržava čestice nečistoće na površini, pa time oštećuje lak vašeg automobila pri sušenju što svakako želite da izbegnete.
5. Meguiars Quick Detailer ili sličan proizvod
6. Nekoliko kvalitetnih mikrofiber krpa
Pranje točkova
* Važno je napomenuti da opremu za pranje točkova nikada ne treba koristiti za pranje laka automobila, čestice kočione prašine koje se akumuliraju na točkovima veoma lako oštećuju lak ukoliko ostanu u rukavici za pranje ili peškiru za sušenje.
1. Ph neutralno sredstvo za čišcenje točkova
Ova sredstva, kao što je najpoznatiji Car Pro Iron X, znatno olakšavaju pranje točkova tako što iz laka izvlače čestice metala, prvenstveno kočione prašine. Pri korišćenju je jako važno da striktno pratite uputstva proizvodjača kako bi postigli maksimalan efekat.
2. Šampon za pranje točkova
Šamponi za točkove su slični šamponima za lak sa tim što su obično za nijansu agresivniji, alternativno i šampon koji koristite za ostatak automobila će obaviti posao sasvim korektno.
3. Kofa
Može biti identična onima koje koristite za pranje samog automobila ali bi je trebalo na neki način označiti kako bi bili sigurni da se baš ta kofa svaki put koristi za pranje točkova.
4. Rukavica za pranje
Ista kao i dve za sam automobil, medjutim, isto kao i u slučaju kofe, dobro je da rukavica za točkove bude druge boje ili označena na drugi način kako je ne bi pomešali sa rukavicama za lak.
5. Četka za pranje točkova
Četka specijalizovana za čišćenje teško pristupačnih unutrašnjih delova točka, znatno olakšava i ubrzava proces pranja.
6. Gel za gume
Koristite gel, a ne tečno sredstvo, kako bi izbegli prskanje sredstva sa guma na lak u vožnji
Priprema
Ukoliko u perionici koju koristite postoji česma, napunite sve tri kofe vodom. U jednu od kofa za pranje automobila dodajte auto šampon u koncentraciji koju preporučuje proizvođač. Isto tako, u kofu za pranje točkova dodajte šampon za pranje točkova. Jako je vazno da isperete svu opremu pre upotrebe, čak iako ste je oprali posle prethodnog pranja. Dobra je praksa da sve tri kofe budu na neki način obeležene kako bi svaki put koristili istu kofu za istu namenu i tako smanjili mogućnost da oštetite lak na svom automobilu. Ako na perionici ne postoji česma, kofe je moguće napuniti i samom puškom za pranje, ali taj postupak zahteva praksu i ume da bude vrlo nezgodan, zato je naša preporuka da izaberete perionicu na kojoj postoji česma kako bi izbegli mokru odeću I obuću pri punjenju kofa.
Pranje točkova
Nakon što napunite kofe možete početi sa pranjem. Krenite od točkova. Ukoliko su kočioni diskovi izrazito vreli usled jakih kočenja, sačekajte da se ohlade bar desetak minuta, nikako nije preporučljivo polivati vrele diskove hladnom vodom.
Pre svega točkove i prostor unutar blatobrana detaljno ispuškirajte čistom vodom. Vodite računa da ne prskate previše ostatak automobila, posebno leti, kako bi se smanjila šansa da se voda osuši na laku ostavljajući fleku. Kada završite sa puškiranjem sva četiri točka uz pomoć puške uzburkajte mešavinu vode i šampona u kofi kako bi dobili maksimalnu količinu pene iz šampona.
Ukoliko koristite Iron X ili sličan proizvod naprskajte ga na mokre točkove i uvek pratite uputstva proizvođača, način upotrebe se može neznatno razlikovati od sredstva do sredstva. Sačekajte dok proizvod ne počne da menja boju, pa zatim koristeći četku i kofu za točkove detaljno i pažljivo očistite unutrašnjost felni i kočiona klešta. Zatim pomoću rukavice operite lica felni. Krenite od gornjeg dela točka kako bi se voda i nečistoće slivali niz delove koje niste još prešli. Kada postupak završite na sva četiri točka, pređite na detaljno ispiranje puškom koristeći program sa čistom demineraizovanom vodom.
Puškiranje
Kada ste isprali točkove, možete nastaviti sa puškiranjem ostatka automobila kako bi uklonili površinske nečistoće. Koristite program sa toplom vodom i šamponom. Nikada nemojte previše prilaziti laku diznom puške kako ne bi doslo do oštećenja laka. Puškiranje počnite od krova i krećite se na dole, ideja je da voda spira nečistoću preko delova koji još nisu tretirani. Kao i kod pranja točkova možete uz pomoć puške uzburkati vodu u kofi sa šamponom kako bi dobili više pene.
Pranje
Kada je automobil detaljno ispuškiran, možete preći na pranje rukavicom. Princip je jednostavan, rukavicu umočite u kofu sa šamponom i vrlo laganim pritiskom na rukavicu operete jedan panel ( ili jednu polovinu u slučaju većih panela ). Kao i kod puškiranja krećete od krova na dole, prvo operite delove iznad nivoa lajsni vrata ( uglavnom oko polovine visine vrata ). Delovi ispod nivoa lajsni, posebno sajtne i branici uvek su više zaprljani od ostatka automobila, za ove delove koristite drugu rukavicu. Rukavice označite ili koristite rukavice različitih boja kako bi uvek jednu rukavicu koristili za istu namenu i tako sprečili oštećenja pri sledećem pranju.
U svim fazama pranja koristite ravnolinijske pokrete. Ako se slučajno desi da u nešto od opreme upadne veća čestica nečistoće i da usled toga dodje do oštećenja u vidu ogrebotine, ravne linije se lakše saniraju od kružnih.
Pošto ste oprali jedan panel , rukavicu ispirate u kofi sa čistom vodom, a kako čestice nečistoće padaju na dno kofe trudite se da ne prilazite dnu, posebno ukoliko kofe nemaju grit guard. Nastavite na sledeći panel i postupak ponavljajte sve dok ne operete ceo automobil. Kada završite sa spoljnim delovima, otvorite vrata i gepek i rukavicom koju ste koristili za delove ispod nivoa lajsni nežno pređite sve štokove. Naravno, vodite računa da voda ne dospe u unutrašnjost automobila.
Ispiranje
Sledeći korak je da demineralizovanom vodom bez šampona temeljno isperete automobil, kao i do sada krenite od krova i idite na dole dok ne isperete kompletan automobil, posebnu pažnju obratite na ispiranje retrovizora, branika, spojlera i svih ostalih delova gde se pena može zadržati. Na kraju još jednom isperite točkove.
Sušenje
Ako u perionici nema gužve, iskoristite tu situaciju te automobil osušite u samom boksu za puškiranje gde je osvetljenje obično najbolje. Koristan trik je automobil upaliti i provozati nekoliko metara napred nazad, uz malo oštrija kočenja kako bi voda iz retrovizora, lajsni i branika što pre iscurela. Ovaj trik pomaže da se smanji pojava fleka nastalih curenjem vode iz ovih delova pošto se automobil osuši. Samo sušenje počinje tako što čist peškir za sušenje blago naprskate Detailerom. Nikada nemojte brisati lak automobila sasvim suvim peškirom ili krpom. Sušenje kao i svaki postupak do sada počinjete od krova i nastavljate na dole. U ovom postupku nema potrebe za pritiskom, sama težina peškira je dovoljna za efikasno sušenje. Idealno je da za delove ispod nivoa lajsni koristete drugi peškir iz istog razloga iz kojeg koristite dve rukavice.
Kada osušite ceo automobil pranje je skoro gotovo. Posebnim peškirom ili mikrofiber krpom osušite točkove. Osušite posebnom krpom i gume, te ih po želji tretirajte sredstvom za gume. Preporuka je da se koriste sredstva za gume u obliku gela kako bi se izbeglo prskanje sredstva po laku u vožnji.
Ako na laku ne primećujete tragove i mrlje od sušenja, možete detaljno isprati i spakovati svoju opremu. Poželjno je da svu opremu posla pranja detaljno operete, obavezno pratite uputstva proizvodjača za pranje peškira, nepravilno pranje može smanjiti moć upijanja pri sledećoj upotrebi. U slučaju da posle sušenja primećujete tragove pokreta peškira ili mrlje od vode ( skoro sasvim sigurno na tamnijim bojama ) čeka vas i sledeci, poslednji korak.
Uklanjanje tragova od vode
Automobili tamne boje imaju apsolutno najdublje i najupečatljivije refleksije, ali su i najosetljiviji, pa se na njima često i posle temeljnog pranja primećuju tragovi nastali sušenjem vode. Srećom postoji brz, jednostavan i bezbedan način da se ovi tragovi uklone. Sve što vam je potrebno je nekoliko mikrofiber krpa i detailer ili brzi vosak. Mi preporučujemo Meguiars detailere jer su se, jednostavno, najbolje pokazali u praksi.
Apsolutno čistu mikrofiber krpu savijte na četiri dela, na jednu stranu naprskajte malo detailera, zatim sa par poteza naprskajte panel, nežno ga prebrišite vlažnom stranom krpe, a zatim osušite suvom stranom. Kada primetite da suva strana krpe ne ostavlja savršeno suv panel okrenite krpu na deo koji niste koristili ili uzmite novu krpu. Obrišite redom panel po panel, najbolje bi bilo da veće panele podelite na dva ili tri dela koja ćete prelaziti jedan po jedan. Naravno, još jednom idete od krova na dole.
Nakon ovog koraka ostaje vam samo da uživate u svom savršeno čistom i blistavom automobilu.
Iako deluje komplikovano i zahtevno, ovo uputstvo je, zapravo, samo niz jednostavnih pravila. Ono što je važno jeste da se usvoji princip koji se primenjuje, te da ga prilagodite vašim potrebama. Ukoliko imate mogućnosti ispoštujte kompletnu proceduru, a ukoliko to nije slučaj poštovanje navedenih principa će u svakom slučaju maksimalno zaštititi lak vašeg automobila.
tekst preuzet sa:
http://www.facebook.com/notes/garage73/ ... 404538768/
Re: Detailing
Ovaj je za preporuku sa ino sajtova, a ima ga od skora i kod nas:Dare4x4 napisao: 01 Apr 2018, 16:37 Da li neko koristi duvač za sušenje auta posle pranja? Neka preporuka?
MetroVac Air Force Blaster Sidekick
Re: Detailing
Da li znaš gde kod nas može da se nabavi?
Re: Detailing
Da bas direktno ne reklamiram:
Google: MetroVac Air Force Blaster Sidekick Srbija
Google: MetroVac Air Force Blaster Sidekick Srbija
- Darko
- Postovi: 9440
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
Kad ti djavo neda mira.Darko napisao: 31 Mar 2018, 10:36Bio sam kod coveka sto radi poliranje. Presao je masinom. I 80% je bolje. Oseti se pod rukom na rubu da je malo hrapavo ali ne primeti se mnogo.ikac2000 napisao: 30 Mar 2018, 17:18 Za ovo na limu uzmi koektor u Fordu da zastitis, tu je boja skinua.
Sad me zanima kako da sredim ovu ogrebanu crnu plastiku ispod branika. Mozda ismirglati pa preci crnim mat lakom?
![]()


- Darko
- Postovi: 9440
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
Konacno posle smiglanja presao i bumper bojom. Vrhunski je sprej.
Pre i posle.


Pre i posle.


- Day Walker
- Postovi: 23515
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Detailing
Odlicno
Sent from my SM-J500FN
Sent from my SM-J500FN