Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7463
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba »

Eh kako sam zeleo da postanem pilot :) a sada me je sramota jel nisam zapamtio ni tip aviona, a drugar mi je bas sve detalje ispricao, on ce i da ga odrzava, samo ovaj put su uzeli dobar to sam zapamtio :) Zvucim kao moja tasta - razlikuje 2 tipa automobila, crvene i one ostale :)
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Embraer 135.
Bez tendera, može mu se.
Posade su već otišle na školovanje. Igrom slučaja iz Pink-a.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48093
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Slika

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24689
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Sad ce brze familije moci na operacije u Svicu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
kragujevac
Reactions:
Postovi: 3491
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Vazduhoplovi

Post od kragujevac »

Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Korisnikov avatar
speedy stikis
Reactions:
Postovi: 2120
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Vazduhoplovi

Post od speedy stikis »

Nemoj da ste na kraj srca oni se bore da njima bude bolje pojedini ni ne spavaju pa mora da su zasluzili jedan novi avioncic :dobarvic:
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

zuzazu napisao: 10 Okt 2018, 22:07 Podgorica je prilicno specificna.

Ako nije Jugovina, pocetni prilaz je preko aerodroma, u odletu do Skadarskog jezera, a zatim zaokretom prema severu i pisti 36. Staza 36 ima ILS, a za 18 mora da se radi circle to land sto niko ne voli (a ovi novi u AS jos u Beogradu uzite gace jer ne znaju kako to da odrade).
Oduvek sam se pitao kad slecem u Podgoricu zasto se ne slece sa severa nego se ide do Skadarskog. Pretpostavljam zato sto descend rate ne dozvoljava to, jel da?

Zasto je tako komplikovan circle to land?
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Falkon 50 je nabavljen davne 1981 godine, Lir Jet je nesto mladji. Cinjenica je da su matori ali cinjenica je i da si sto siromasnija drzava imas i vozni -letacki park. npr Austrija uopste nema vladin avion za prevoz drzavnika.
Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20518
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

BRABUS napisao: 11 Okt 2018, 20:44
zuzazu napisao: 10 Okt 2018, 22:07 Podgorica je prilicno specificna.

Ako nije Jugovina, pocetni prilaz je preko aerodroma, u odletu do Skadarskog jezera, a zatim zaokretom prema severu i pisti 36. Staza 36 ima ILS, a za 18 mora da se radi circle to land sto niko ne voli (a ovi novi u AS jos u Beogradu uzite gace jer ne znaju kako to da odrade).

Oduvek sam se pitao kad slecem u Podgoricu zasto se ne slece sa severa nego se ide do Skadarskog. Pretpostavljam zato sto descend rate ne dozvoljava to, jel da?

Zasto je tako komplikovan circle to land?
Planine na severu su prilicno visoke, nemam kod sebe karte Podgorice, ali kada se “ocisti” od prepreka i udje u dolinu, jednostavno je nemoguce izgubiti visinu da bi se sletelo u RWY 18. Nekada su sa B727 i dc9, stari vukovi radili i to.

Circle to land je najtezi manevar, koji se jos zove i “low circuit” i radi se na 1200ft iznad zemlje, jako blizu pisti. Mnoge kompanije nisu ni usle dublje u razradu manevra. Sve mora biti uradjeno bez greske. Manevar bi trebao da izgleda kao na fotki, ali ako duva vetar (a duva, i to je razlog zasto bi neko sa juga okretao na sever), mora biti izvrsen niz korekcija vetra (potrebno dobro racunanje) da bi se avion doveo na tacnu poziciju u finalu.

Posto se vizuelni prilazi rade na min 1500 ft, projekcija kako pilot vidi pistu sa 1200 ft, potpuno je drugacija i nenormalna. Sad na to jos dodati kisu i kurolomiju u Podgorici.... nije lako.

49E3FF98-1E24-416D-B0CD-F3A30EA37D6F.jpeg
49E3FF98-1E24-416D-B0CD-F3A30EA37D6F.jpeg (5.76 KiB) Pogledano 2008 puta
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

A tu je i granica na skadarskom jezeru (sa Albanijom).

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

Whow, hvala na info, z@jebano izgleda bas
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Ovaj ga je baš dobro zvekno...

http://newsinflight.com/2018/10/12/air- ... n-takeoff/

Air India Express, Boeing 737-800, hit the localizer antenna on takeoff from Tiruchirappalli International Airport, in South India.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Evo ga prilaz za Podgoricu sa severa.
Na 10 milja od VORa tj., da ne delimo dlaku na dva dela - na 10 milja do praga piste, minimalna visina je 6800 ft (da bi se nadvisile prepreke). Po racunici, to je 3800 ft vise od optimalne visine sa koje se moze dohvatiti pista, tako da je sletanje direktno sa severa prilicno nehigijeneski i sa danasnjim sistemima za monitoring prilaza niko nece da bude heroj da bi ustedeo 5 minuta koliko mu je duze da ide na sletanje sa juga.
3AB53938-140F-41EE-91E9-00F3F09B9760.png
3AB53938-140F-41EE-91E9-00F3F09B9760.png (216.74 KiB) Pogledano 1954 puta
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

cozmo napisao: 12 Okt 2018, 12:08 Ovaj ga je baš dobro zvekno...

http://newsinflight.com/2018/10/12/air- ... n-takeoff/

Air India Express, Boeing 737-800, hit the localizer antenna on takeoff from Tiruchirappalli International Airport, in South India.
I jos nastavio da leti normalno ka Dubaiju. Wtf. Pa su morali da ga skrecu na Mumbai sa 36000 fita za svaki slucaj. Ja ne znam zasto su uopste oni nastavili da lete posle ovoga umesto da se vrate na aerodrom.
Odgovori