Vazduhoplovi
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24668
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Dobar film Flight. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
@snork

Ovog bucka kada vidim na slici ni ne ocekujem da moze da izdrzi 5G.
Ali slike su vrhunske, kakav li je samo osecaj (hladan)

@BRABUS
Hvala, nisam iskreno znao za tako nesto

@Zu
Koliku G silu moze da ima putnicki 2-3-4G, ako sam negde dobro procitao?

Vec si pisao da ti je za prijemni jedina razlika bila u odnosu na vojne je test G sile

Re: Vazduhoplovi
Pojma nemam za max G za putnicke avione. Koliko znam, u uputstvu za nas avion se nigde ne navodi.
Vec sam pisao - najveci G sam doziveo kada je pokojni Steva Popov, sve zajedno sa putnicima, preveo B737 u niski let iznad piste 30 u Beogradu da nakupi brzinu, a zatim povukao i u zaokretu na jug, prebrisao iznad tornja.
Meni je zeludac bukvalno zalepio za dupe, a kako je bilo putnicima koji sve ovo vise osecaju nego mi u nosu aviona, mogu samo da mislim.
Da.... nekada je prijemni bio isti (sem G), i radio se na istom mestu u Zemunu. Koliko znam, samo smo mi i Francuzi imali isti lekarski za civilne i vojne pilote.
Vec sam pisao - najveci G sam doziveo kada je pokojni Steva Popov, sve zajedno sa putnicima, preveo B737 u niski let iznad piste 30 u Beogradu da nakupi brzinu, a zatim povukao i u zaokretu na jug, prebrisao iznad tornja.
Meni je zeludac bukvalno zalepio za dupe, a kako je bilo putnicima koji sve ovo vise osecaju nego mi u nosu aviona, mogu samo da mislim.
Da.... nekada je prijemni bio isti (sem G), i radio se na istom mestu u Zemunu. Koliko znam, samo smo mi i Francuzi imali isti lekarski za civilne i vojne pilote.
Re: Vazduhoplovi
@zuzazu Jel to bio missed approach ili zajebancija?
@speedy Mislim da je na 320 Negde oko 1.2-1.3g na poletanju i na 30 degree bank
2-3-4g je definitivno u domenima vojnih mlaznih i akrobatskih aviona
@speedy Mislim da je na 320 Negde oko 1.2-1.3g na poletanju i na 30 degree bank
2-3-4g je definitivno u domenima vojnih mlaznih i akrobatskih aviona
Re: Vazduhoplovi
Ne razumem, go-around ili zajebancija?
Bilo je poletanje na redovnom letu.
Mislim da si nesto pobrkao sto se tice putnickih aviona.
Postoje razna ogranicenja u G sili za jedan vazduhoplov. Recimo koliko G moze da izdrzi trap, ili koliko G je maneuver margin pre aktiviranja stick shaker, i svi su daleko veci od ovih koje navodis.
Mislim da speedy pita nesto drugo, a to je koliki apsolutni G moze da izdrzi avion.
Zaboravih sta su mi pricali ovi sa F16, mislim da su se obeznanili na 9G, sto znaci da avion moze da izdrzi mnogo vise nego sto navodis. Koliko ce pilot izdrzati zavisi od kondicije, duzine trajanja G, evolucije koja se radi....
Bilo je poletanje na redovnom letu.
Mislim da si nesto pobrkao sto se tice putnickih aviona.
Postoje razna ogranicenja u G sili za jedan vazduhoplov. Recimo koliko G moze da izdrzi trap, ili koliko G je maneuver margin pre aktiviranja stick shaker, i svi su daleko veci od ovih koje navodis.
Mislim da speedy pita nesto drugo, a to je koliki apsolutni G moze da izdrzi avion.
Zaboravih sta su mi pricali ovi sa F16, mislim da su se obeznanili na 9G, sto znaci da avion moze da izdrzi mnogo vise nego sto navodis. Koliko ce pilot izdrzati zavisi od kondicije, duzine trajanja G, evolucije koja se radi....
Re: Vazduhoplovi
Nismo se razumeli, ja sam mislio na koj g load trpi putnik u toku normalnog leta
Za maximum load koji moze da izdrzi putnicki avion znam da zavisi od dosta faktora (trajanje, flaps, itd), ali negde se secam da sam video da je opseg za Bombardier Global Expeess od -1 do 3g
Razicite komponente (stajni trap, sedista, etc) u civilnom avionu se testiraju na dosta vece g sile, ali su one trenutne, skoro citao neki izvestaj sa incidenta gde je na hard landing-u trap A320 imao oko 3g load i da je morao da se zameni, ali nije bilo drugih delova aviona koji su stradali
Za maximum load koji moze da izdrzi putnicki avion znam da zavisi od dosta faktora (trajanje, flaps, itd), ali negde se secam da sam video da je opseg za Bombardier Global Expeess od -1 do 3g
Razicite komponente (stajni trap, sedista, etc) u civilnom avionu se testiraju na dosta vece g sile, ali su one trenutne, skoro citao neki izvestaj sa incidenta gde je na hard landing-u trap A320 imao oko 3g load i da je morao da se zameni, ali nije bilo drugih delova aviona koji su stradali
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24668
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Au danas 10+ sati u 747, hebo te letove. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
I sad letis taj long haul, kad oba pilota gledaju oci iznutra
Packed passenger plane was left flying on autopilot after BOTH pilots fell asleep in the cockpit
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... pilot.html
Both pilots 'slept' for an HOUR as packed airliner flew on for 600 miles
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... miles.html
'More than half' of pilots have slept while flying
https://www.bbc.com/news/uk-24296544
'Biggest threat'
The Civil Aviation Authority (CAA) supports the proposals and said the incident on 13 August where both pilots were asleep was an isolated one.
In that case, a report found the pair fell asleep after both had only five hours sleep in the previous two nights.
But of the 500 commercial pilots surveyed by Balpa, 43% said they believed their abilities had been compromised at least once a month in the last six months by tiredness, with 84% saying it had been compromised at some stage during the past six months.
And 49% said pilot tiredness was the biggest threat to flight safety - three times more than any other threat.
Vlasti kazu jedno, udruzenje pilota drugo. Iz licnog iskustva tvrdim da je tacno sto tvrdi udruzenje pilota. I godinama tvrdim, najveca opasnost u vazduhoplovstvu je umor. Ali posto umor ne moze da se izmeri, onda se vade da ne mogu da definisu limite za zamor.
Ovde gde sam sada, to izgleda ovako:
Krenes po podne oko 16h i vratis se oko 3h ujutro, kuci si u 4, ako Bog da zaspis u 5. Minimalno reme odmora, pa isti dan kada si sleteo u 3 - imas nov let ponovo oko 16h. U 7 radnih dana (ne 6, kao sav normalan svet), ocekujes 4 nocna leta iz noci u noc. Pa tako nedeljama i mesecima...
Ovaj sto se slupao u Trabzonu nije znao sta radi i koje dugme pritiska od umora. Isto je i sa Fly Dubai u Rostovu, Air India u Mangaloru, i ko zna koliko jos letova gde su kompanije zajedno sa vazduhoplovnim vlastima sakrile pravi uzrok pada aviona.

Packed passenger plane was left flying on autopilot after BOTH pilots fell asleep in the cockpit
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... pilot.html
Both pilots 'slept' for an HOUR as packed airliner flew on for 600 miles
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... miles.html
'More than half' of pilots have slept while flying
https://www.bbc.com/news/uk-24296544
'Biggest threat'
The Civil Aviation Authority (CAA) supports the proposals and said the incident on 13 August where both pilots were asleep was an isolated one.
In that case, a report found the pair fell asleep after both had only five hours sleep in the previous two nights.
But of the 500 commercial pilots surveyed by Balpa, 43% said they believed their abilities had been compromised at least once a month in the last six months by tiredness, with 84% saying it had been compromised at some stage during the past six months.
And 49% said pilot tiredness was the biggest threat to flight safety - three times more than any other threat.
Vlasti kazu jedno, udruzenje pilota drugo. Iz licnog iskustva tvrdim da je tacno sto tvrdi udruzenje pilota. I godinama tvrdim, najveca opasnost u vazduhoplovstvu je umor. Ali posto umor ne moze da se izmeri, onda se vade da ne mogu da definisu limite za zamor.
Ovde gde sam sada, to izgleda ovako:
Krenes po podne oko 16h i vratis se oko 3h ujutro, kuci si u 4, ako Bog da zaspis u 5. Minimalno reme odmora, pa isti dan kada si sleteo u 3 - imas nov let ponovo oko 16h. U 7 radnih dana (ne 6, kao sav normalan svet), ocekujes 4 nocna leta iz noci u noc. Pa tako nedeljama i mesecima...
Ovaj sto se slupao u Trabzonu nije znao sta radi i koje dugme pritiska od umora. Isto je i sa Fly Dubai u Rostovu, Air India u Mangaloru, i ko zna koliko jos letova gde su kompanije zajedno sa vazduhoplovnim vlastima sakrile pravi uzrok pada aviona.
- ivancho
- Postovi: 3855
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Potvrđujem. Crew planer (softver) računa osam sati odmora, naravno bez obzira da li je dan ili noć. Tj upravo ovo što Zu kaže, da li si došao u 4 ili 5 ujutru, imao si 8 sati odmora i možeš opet popodne da letiš.....zuzazu napisao: 03 Nov 2018, 10:42 Krenes po podne oko 16h i vratis se oko 3h ujutro, kuci si u 4, ako Bog da zaspis u 5. Minimalno reme odmora, pa isti dan kada si sleteo u 3 - imas nov let ponovo oko 16h. U 7 radnih dana (ne 6, kao sav normalan svet), ocekujes 4 nocna leta iz noci u noc. Pa tako nedeljama i mesecima...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24668
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
To je ono sto sam te pitao da li oboje spavaju u kokpitu. Uzas jedan. Tempirana bomba. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
@ BRABUS
Nisam se mozda najbolje izrazio ali kapetan (zu) je sve strucno objasnio
Mada si i ti na putnike u avionu objasnio
@zu
Na koliko se menja plan letenja? Tj koliko vozis iste linije? Je l' to bude uvek ista poseda uvek?
Nisam se mozda najbolje izrazio ali kapetan (zu) je sve strucno objasnio

Mada si i ti na putnike u avionu objasnio

@zu
Na koliko se menja plan letenja? Tj koliko vozis iste linije? Je l' to bude uvek ista poseda uvek?
Re: Vazduhoplovi
Plan je u ozbiljnim firmama mesecni, i uz male izmene, trude se da tako i ostane.
Kod mene se menja dnevno, danas za sutra....
U velikoj firmi (Turkish, Ryan, ili sl.) posadu vidis jednom i mozda nikada vise.
Normalno, dobro je kada imas poznatu posadu jer znas kakav je ko.
Linije su (skoro) nebitne, mada se trude da iskusnijim i strancima zalivade triper letove. Njihov pilot otvori vremensku prognozu za tamo negde, vidi da je sranje vreme, pozove plansku sluzbu i odbije let. Onda zovu stranca.
Neko ce se setiti Blaža Sliškovića, bivseg fudbalskog reprezentativca. Za njega su govorili da stavlja glavu gde drugi nece ni nogu. E, to je sudbina stranaca u vecini stranih kompanija, mi stavljamo glavu gde domacin ne bi ni krenuo.
Kod mene se menja dnevno, danas za sutra....
U velikoj firmi (Turkish, Ryan, ili sl.) posadu vidis jednom i mozda nikada vise.
Normalno, dobro je kada imas poznatu posadu jer znas kakav je ko.
Linije su (skoro) nebitne, mada se trude da iskusnijim i strancima zalivade triper letove. Njihov pilot otvori vremensku prognozu za tamo negde, vidi da je sranje vreme, pozove plansku sluzbu i odbije let. Onda zovu stranca.
Neko ce se setiti Blaža Sliškovića, bivseg fudbalskog reprezentativca. Za njega su govorili da stavlja glavu gde drugi nece ni nogu. E, to je sudbina stranaca u vecini stranih kompanija, mi stavljamo glavu gde domacin ne bi ni krenuo.
Re: Vazduhoplovi
Postoje studije o tome koliko ubrzanje čovek može da izdrži, a takođe i koliko može da izdrži bez hrane, vode, na hladnom, toplom, itd. Sproveo ih je dr Jozef Mengele u Aušvicu, tako što je stotine ljudi bukvalno izlagao tim ekstremnim uslovima dok ne umru i pri tome uredno beležio rezultate, koje je posle objavio. Pošto se pre i posle njega niko nije usudio da ubija ljude "za dobrobit nauke" (bar ne da javno objavi rezultate), njegovi radovi predstavljaju jedini izvor ovih podataka i do današnjeg dana se citiraju u naučnim radovima.speedy stikis napisao: 02 Nov 2018, 19:15 Ovog bucka kada vidim na slici ni ne ocekujem da moze da izdrzi 5G.
Ali slike su vrhunske, kakav li je samo osecaj (hladan)![]()
Tamo piše sledeće (reč je o zdravim odraslim osobama): Skoro svako izdrži 6g bez većih povreda. Niko nije izdržao 12g.
Dakle, opseg ubrzanja koji konkretan čovek može da izdrži je negde između. Ubrzanja bolje podnose niži ljudi, dok je višima kičma osetljivija (naravno, zavisi i od mišića oko kičme). Piloti borbenih aviona su svi do 1.75 m visine, poželjno mišićave ("nabijene") konstitucije. Ali ne samo zbog ubrzanja, već i zbog prostora u pilotskoj kabini, koji nije velik.
Ne žališ se, no se samo hvališ?

Ђенерал Јанковић
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
@Zu
Kakvo je stanje sa business jet pilotima moze li se tu zaraditi? Ima li tu komotnijeg zivota tj opustenijeg?
ps
Davim te sa pitanjima, a imao bih 10000 isith
@ snork
Ne znam sta bih rekao za germanskog smrada... Najbolje nista
Ali i dalje mi je bucko sa slike sumnjiv
Ne kazem da ne bi mogao da izdrzi 5G u nekom kracem manevru ali opet na njegovu tezinu mi je malo smesno kada zamislim njegovu facu na toj sili
( to su neke moje predrasude i masta
)
Kakvo je stanje sa business jet pilotima moze li se tu zaraditi? Ima li tu komotnijeg zivota tj opustenijeg?
ps
Davim te sa pitanjima, a imao bih 10000 isith

@ snork
Ne znam sta bih rekao za germanskog smrada... Najbolje nista
Ali i dalje mi je bucko sa slike sumnjiv


