Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
- carov2
- Postovi: 4895
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Zbog čega tvoj 530d ima, a 520d nije imao?
Je l' svaki F10 530d ima hidraulični servo?
Šta znači sport, a šta znači običan ZF8?
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Je l' svaki F10 530d ima hidraulični servo?
Šta znači sport, a šta znači običan ZF8?
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
-
- Site Admin
- Postovi: 1891
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Poenta je da nije tacno da ima manje izbora, vec ili se ne zna ili nece da se odabere ili su neki drugi proriteti. Kao sto rekoh, uvek je tako bilo. Vecina automobila nisu nista posebno.Romanticni_Piroman napisao: 01 Maj 2025, 03:29
Od pocetka si negativan i mozda se pecam, al ajde. Moj novi pazar je automatik koji, osim sto je benzinac, malo toga ima od onoga sto zapravo zelim. Nije ni bitno, ne moram da otvaram temu uopste, a ovu sam otvorio cisto iz tuge. Meni je dovoljno da vidim jednog sto pise kao yugisa ili apex da mi dan bude lepsi![]()
Poenta je da izbora ima sve manje i manje i 100% ovo sto je Apex rekao. Najveci problem je tezina. Nema nikakvog smisla da se pritiska smanjenje goriva (sto je rezultiralo da se prave ovi 0.9 motori) radi ocuvanja zivotne sredine, a automobili po 2 tone sto direktno poveca potrosnju. Tezina je nesto sto se mnogo oseca, pogotovu u automobilima normalne snage, koje vozimo 95% nas. Svaka osoba manje/vise u autu pravi orgromnu razliku koja se oseca i na pedali gasa, i na kocnici, i na volanu.
Koa sto ivan rece u svakoj kategoriji postoji auto koji ti nudi vozacku zabavu. Ali je na kupcu da odabere.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32171
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Težina je uglavnom oprema. Prvo imaš podugačak spisak bezbednosnih sistema koje moraš da imaš i u baznoj verziji. A onda svako od nas voli i još ponešto od opreme da ima. Koliko god da sva ta oprema nije neophodna, te se vraćamo osnovama, opet ima stvari koje znače. Meni lično, da kupujem nov auto, na spisku bi bilo štošta nešto što često nema u baznim verzijama. Kad kupuješ lako je kliktati i dodavati opremu, jedino što vidiš da raste je cena. Ostalo kupca ne zanima.
Onda proizvođači prave lakše motore, manje zapremine, olakšavaju karoseriju ali opet moraju da je ojačaju i trka ide u nedogled. Na sve to ide i ekološki momenat. Prvo je turbo bio rešenje sad je to delimična elektrifikacija, dok ne pređemo na potpunu. Šta nas još čeka u narednih 10-20 godina, videćemo. U svakom slučaju, na ovim prostorima nećemo se skoro rešiti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, pa i manuelnih menjača. Tako da neće ti automobili izumreti tako brzo.
Skoro sam vozio novog Swifta i davno nisam slađe vozio neki auto. Iako je 1.2 tri cilindra sa 86KS mild hibrid ukombinovan sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Aktuelni Yaris se isto jako lepo vozi, samo je pitanje da li neko hoće hibrid.
Da gledam nov auto C segmenta, ovako na prvu bih otišao do Mazde da probam novi 2.5 140KS. Čujem da je odličan.
Ima izbora, nije da nema.
Onda proizvođači prave lakše motore, manje zapremine, olakšavaju karoseriju ali opet moraju da je ojačaju i trka ide u nedogled. Na sve to ide i ekološki momenat. Prvo je turbo bio rešenje sad je to delimična elektrifikacija, dok ne pređemo na potpunu. Šta nas još čeka u narednih 10-20 godina, videćemo. U svakom slučaju, na ovim prostorima nećemo se skoro rešiti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, pa i manuelnih menjača. Tako da neće ti automobili izumreti tako brzo.
Skoro sam vozio novog Swifta i davno nisam slađe vozio neki auto. Iako je 1.2 tri cilindra sa 86KS mild hibrid ukombinovan sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Aktuelni Yaris se isto jako lepo vozi, samo je pitanje da li neko hoće hibrid.
Da gledam nov auto C segmenta, ovako na prvu bih otišao do Mazde da probam novi 2.5 140KS. Čujem da je odličan.
Ima izbora, nije da nema.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da
^ Neka opcija - prežvakali smo da bi to kod mene bio volan bez serva - bi ipak morala da me privuče. Nemam problem sa malom snagom, preći ću preko prednjeg pogona, visokog težišta, izgleda, ekrana, ali daj barem nešto da me zaista privuče a ne da mi je tek "pa, OK".
Već to nije bilo lako zbog malih brzina i zemljanog ukolotočenog puta, no kao deca smo učili da vozimo na traktorima bez serva.
Mada, sa druge strane, i osnovni 106, Lupo, Punto... je pružao poneki osećaj koji danas ni najopremljeniji naslednici nemaju - baš usled lakoće, fine izbalansiranosti u startu, da, slabih, ali odzivnih motora.
Nema svako priliku (ni finansijski niti iz drugih razloga) da odabere Lotus ili neku GR Tojotu.
Poenta je u podvučenom, retko kod kog auta se sasvim odvoji - postoje ekskluzive poput modela Gordona Mareja, ali van njih je to retkost.nidza napisao: 29 Apr 2025, 17:50 Servo se i tako praktično ugasi, ako ne i sasvim, na svim kolima sa direktnijim volanom.
Preterana ocena. I žene mogu voziti, voze i vozile su bez serva.nidza napisao: 29 Apr 2025, 17:50Zašto bi se lišio normalne upotrebe auta, koja uključuje i manevrisanje pri niskim brzinama. Formula 1 ima servo asistiran volan.
Već to nije bilo lako zbog malih brzina i zemljanog ukolotočenog puta, no kao deca smo učili da vozimo na traktorima bez serva.
Nek' pišu o udobnoj i stabilnoj, relativno dostupnoj a dobroj hidropneumatici starih Sitroena. Recimo.
milosg napisao: 30 Apr 2025, 10:02Pišeš ovo na pogrešnom mestu, rekao bih. Na forumu je priliv novih članova koji automobile biraju zajedno sa supružnicima, gde je najpopularnija tema potrošnja i da li na autoputu troši 5.8 ili 6.3, gde se često više piše o adaptivnom tempomatu nego o nekom utisku iz vožnje, preporučuje se Škoda kamik itdRomanticni_Piroman napisao: 29 Apr 2025, 00:07 Mogu da pricam satima o ovome, ali nema portebe, poenta se razume i posle 2 recenice. Toliko od mene, prosto tuga kad pomislim na buducnost automobilizma. Misljenja sam da automobile iz perioda 2006-2016 treba cuvati i odrzavati, jer ce biti trazeni, ali to je samo moje misljenje![]()
Malo generalizujem i preterujem, ali konzumerizam je globalni trend pa se vidi i ovde

Da, ali:Ivan napisao: 30 Apr 2025, 10:50Auto moze biti dobar po mnogo parametara, pogotovo da je lepo voziti u njemu, a da je operisan od zabave i povratnih informacija.
YUgisa napisao: 30 Apr 2025, 10:10Mislim da niko nema problem sa tehnologijom i lakocom, nego sa time kada se nesto prodaje kao unapredjeno, a ustvari je losije... Umesto da je auto dobro izbalansiran, ustvari je mehanicki bedno reseno i elektronikom ispeglano, kada najosnovnije stvari koje mozes uraditi sa par dugmica bez skretanja pogleda sa puta ti moras da udjes u milion raznih pod menija jer ekran u autu mora biti veci od monitora za racunar...
Nije stvar da posle voznje izadjes kao da si u teretani bio, ali nije ni poenta i da je sve tako lagano da stalno gledas jel si komandu uradio kako treba jer nemas nikakvih povratnih informacija. Da li je lakoca za vozaca zaista dodatnih 500kg opreme i 5m lima...
Uostalom uvek je do sada postojao izbor ko hoce ovako i onako, samo u novije vreme se insistira na jednom ekstremu.
Pa da, ali ispada prema ovome da ti zapravo ne voliš vožnju. To je OK. Tema je, pak, usmerena na aute kakve privlače ljude koji vole da voze.member napisao: 30 Apr 2025, 16:01 Da i ja napišem koju.
Svi mi patimo od prestiža i da dobacimo dalje u životu. Moj otac je u školu išao peške, a patio je da ima biciklO. Kad je kupio bicikl, patio je da ima Fiću. Kad je kupio Fiću , već tada uveliko se vozio Golf, a bogatiji ljudi su vozili Merc 200D. I tako, ti postigneš nešto,a letvica ide naviše.
Danas Vožnja automobilom nije IN. To je postao mehanizam kao što ideš u WC, obuvaš cipele itd. Vožnja automobilom više nije znak prestiža. To je fiziološka potreba tj kretanje. To kretanje treba da bude olakšano, da bismo mi imalo više vremena i koncentracije za obavljanje drugih poslova.
Ukratko: kao mobilni telefoni. Nekad bili znak prestiža, danas obično sokoćalo.
Ja prvi sam za EV.
I mnogo mi se dopada ceovtaj koncept. Prevazišao sam gasiranje, šaltanje, ubrzanje itd. Jednostavno, više me ne zanimaju takve informacije. Ja navijam za što više EV, da se ne zamaram servisima, uljima itd.
Jednostavno sam potisnuo auto na 10-20-30 mesto u životu, kao da je rerna, usisivač itd.
Nije da nema smisla.Ivan napisao: 01 Maj 2025, 07:19E tako i zanimljivija voznja u autu, ako moze u klotu, ako ne onda tugica umesto da se zrtvuje deo neke druge karakteristike radi bolje voznje ili da se doda jos malo para![]()
Mada, sa druge strane, i osnovni 106, Lupo, Punto... je pružao poneki osećaj koji danas ni najopremljeniji naslednici nemaju - baš usled lakoće, fine izbalansiranosti u startu, da, slabih, ali odzivnih motora.
Nema svako priliku (ni finansijski niti iz drugih razloga) da odabere Lotus ili neku GR Tojotu.
- YUgisa
- Postovi: 889
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Mene su cesto pitali sta bih vozio da ne mogu da vozim Yuga, reko trenutno finansijski najverovatnije Aygo, ali trenutna generacija nije ni malo blizu prve generacije koja je meni simpaticna 

Being second is to be the first of the ones who loose...
- Gazu
- Postovi: 2705
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Hehe, a onda kad bi svi vozili SUV-ove, i bankine bi bile višlje, i šta smo onda izradili. Postepeno bi takvi ljudi morali da pređu u dampera.YUgisa napisao: Mislim ta prica sa lakocom u ekstremu mi je ko i od vozaca kad cujem da njima treba SUV zato da ne moraju da razmisljaju kada raspizde tockom u bankinu... Da li onda treba svi da vozimo SUV ili mozda ipak da savladamo voznju u dovoljnom kvalitetu.

Meni takvi argumenti posebno idu na živac što je tu u pitanju neko ko bi po mom mišljenju trebao da nauči nešto dodatno kako bi bio bezbedniji i po druge, a ovako je prešao u još veće i opasnije vozilo, i još je rizičniji po ostale nego što bi inače bio.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4895
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Ta prednost SUV vozila u našoj Srbiji, nije bezveze, uz samo malo nepažnje može lako da strada, guma, felna…tu je SUV stvarno u prednosti da možeš opuštenije da voziš, bez straha da će autu nešto biti.
Išao sam ja sa relativno niskim Audijem A5 po Grčkoj(plaže) svuda gde i drugar sa Tuaregom, ali sam sa druge strane, sa trenutnim autom, pocepao dve gume na pružnom prelazu u gradu u kojem živim.
U redu je da neko ne voli SUV, ja takođe nisam veliki ljubitelj, ali kapiram prednosti i mislim da nisu male, neko samo zbog toga odabere tu vrstu vozila.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Išao sam ja sa relativno niskim Audijem A5 po Grčkoj(plaže) svuda gde i drugar sa Tuaregom, ali sam sa druge strane, sa trenutnim autom, pocepao dve gume na pružnom prelazu u gradu u kojem živim.
U redu je da neko ne voli SUV, ja takođe nisam veliki ljubitelj, ali kapiram prednosti i mislim da nisu male, neko samo zbog toga odabere tu vrstu vozila.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 889
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Bolest modernog sveta da smo svi jednaki. I sposobni i nesposobni imaju jednaka prava na sve. Ljudi se uvrede kad kazem da vozacka dozvola nije pravo nego zasluga. To sto zivimo u svetu gde je tesko bez auta, ne znaci da svako treba da ima pravo na istog bez obzira da li ima finansije za to.Gazu napisao: 04 Maj 2025, 16:18 Meni takvi argumenti posebno idu na živac što je tu u pitanju neko ko bi po mom mišljenju trebao da nauči nešto dodatno kako bi bio bezbedniji i po druge, a ovako je prešao u još veće i opasnije vozilo, i još je rizičniji po ostale nego što bi inače bio.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Ne mora svako da bude ljubitelj auta i voznje, ali svako ko je za volanom treba da bude zaista sposoban da ga vozi. Cinjenica da ima nesto sto olaksava voznju, ne znaci da vozac treba da bude manje sposoban. Zakone fizike nije niko pobedio, ni covek ni racunar.
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da
@motorista iskreno te ne razumem, kazes da bi se odrekao stvari koje voznju cine zanimljivijom poput vece snage, zadnjeg pogona i nizeg tezista, zarad volana bez serva, a pritom volan bez serva prednji pogon manje prenosi informacija u odnosu na zadnji pogon hidro servo.
Ekran i izgled su nebitni za "zanimljivost voznje".
Takodje su meni bitni i recimo raspored mase napred nazad, tj ponasanje u krivini, menjac takodje, kao sto ima tunjavih automatika tako ima i tunjavih manuelnih menjaca sa dugim/nepreciznim hodom i losim osecajem, kao i losim prenosnim odnosima.
@carov2 spusten auto sa niskoprofilnim gumama od 40 profila pa nanize, pogotovo 35 i 30 nisu reper ponasanja ostalih vozila koji nisu "suv"
Sent from my SM-A556B using Tapatalk
Ekran i izgled su nebitni za "zanimljivost voznje".
Takodje su meni bitni i recimo raspored mase napred nazad, tj ponasanje u krivini, menjac takodje, kao sto ima tunjavih automatika tako ima i tunjavih manuelnih menjaca sa dugim/nepreciznim hodom i losim osecajem, kao i losim prenosnim odnosima.
@carov2 spusten auto sa niskoprofilnim gumama od 40 profila pa nanize, pogotovo 35 i 30 nisu reper ponasanja ostalih vozila koji nisu "suv"
Sent from my SM-A556B using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4895
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Sve je više novijih automobila sa relativno velikim felnama, sa "manje gume", ali si u pravu da se recimo "obična Oktavija" vozi bez brige, pogotovo ako je službena.
Nebitno, penjanje na ivičnjak u Beogradu je osetno lakše sa Kodiaqom.
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Nebitno, penjanje na ivičnjak u Beogradu je osetno lakše sa Kodiaqom.
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 889
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da
Bolji samo u specificnim primerima, ne kao opste pravilo. Tesko se bilo sta poredi po prenosenju informacija kao dobro osmisljen ili modifikovan auto bez serva bez obzira na poziciju pogona.Ivan napisao: 04 Maj 2025, 17:46 @motorista iskreno te ne razumem, kazes da bi se odrekao stvari koje voznju cine zanimljivijom poput vece snage, zadnjeg pogona i nizeg tezista, zarad volana bez serva, a pritom volan bez serva prednji pogon manje prenosi informacija u odnosu na zadnji pogon hidro servo.
Ekran i izgled su nebitni za "zanimljivost voznje".
Takodje su meni bitni i recimo raspored mase napred nazad, tj ponasanje u krivini, menjac takodje, kao sto ima tunjavih automatika tako ima i tunjavih manuelnih menjaca sa dugim/nepreciznim hodom i losim osecajem, kao i losim prenosnim odnosima.
Sent from my SM-A556B using Tapatalk
Ekrani i izgled su vrlo bitni za zanimljivost voznje jer je masa vrlo bitan faktor dinamike voznje. Veca masa moze da se maskira, ali nista ne menja fiziku da je laksi auto za isti nivo razvoja bolji dinamicki u voznji.
Raspored mase je obican mit, barem to 50/50 ili bilo koji drugi odnos po pitanju napred nazad. Jedini bitan raspored mase je po dijagonali auta sto u domenu standardnih auta je skoro zanemarljiv slucaj da je bio faktor u dizajnu (naravno da se vodi racuna o tome ali nije najcesce ni blizu savrsenog).
Being second is to be the first of the ones who loose...
- YUgisa
- Postovi: 889
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
To sto je uradio moze i sa obicnim autom da se radi i ja sam radio brdo puta 

Being second is to be the first of the ones who loose...
- Romanticni_Piroman
- Postovi: 316
- Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
- Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Slazem se za masu da ima ogroman uticaj, to mora da se oseti. Prvi put sam to video na svom swiftu koji bio jako utegnut auto, jos spusten na 9cm. 975kg i kratka medjuosovina. Imao sam osecaj da auto skrece iste milisekunde kad pomerim volan, pre nego sto ja postanem svestan toga. Isto vazi za promenu pravca, gde se auto od 1500kg buni i osecas incerciju, ovde to kao da nema. Na ovoj stazi konkretno sam izgubio samo od MX5 (modifikovan) i Lotus elise, svi ovi tezi tipa R34 GTR, mercedes A klasa AMG itd. nisu imali sanse.
Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze
Ako je tezina toliko presudan faktor zasto je izbor pao na najteze OZ felne ?
Neke ultraledjere bi ucinile auto jos brzim , narocito jer je bitnije skinuti tezinu svega ispod opruge (unsprung weight ) .
Neke ultraledjere bi ucinile auto jos brzim , narocito jer je bitnije skinuti tezinu svega ispod opruge (unsprung weight ) .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .