Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- ivke74
- Postovi: 327
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mislim da je oko 11000din nov, polovan ne bih uzimao. Klima je radila bez ikakvog problema 16 godina ili 270000km . Nikad je nisam servisirao i dopunio, da hladnjak nije procureo verovatno bi još služila.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
I da si je servisirao svake godine, pukao bi hladnjak, tako da uzivaj. Ustedeo si pare za par hladnjaka, na konto servisiranja za 15 godina....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jeste malo skuplji kvar nego što je mogao biti.
Ali sa druge strane, makar znaš ba čemu si.
Ima mnogo vozača koji su išli za servis klime nekoliko puta i nusu otklonili kvar.
Iz prve ruke znam da postoje dva tipa hladnjaka VODE u zavisnosti od kačenja ventilatora (moj tip je, a kako bi drugačije, onaj skuplji DENSO tip).
Nisam imao “sreće” da menjam hladnjak klime, pa ne znam da li i za njega ima dva tipa, ali svakako će ti u radnji da kažu koji je najbolji odnos cena/trajnost.
Ali sa druge strane, makar znaš ba čemu si.
Ima mnogo vozača koji su išli za servis klime nekoliko puta i nusu otklonili kvar.
Iz prve ruke znam da postoje dva tipa hladnjaka VODE u zavisnosti od kačenja ventilatora (moj tip je, a kako bi drugačije, onaj skuplji DENSO tip).
Nisam imao “sreće” da menjam hladnjak klime, pa ne znam da li i za njega ima dva tipa, ali svakako će ti u radnji da kažu koji je najbolji odnos cena/trajnost.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24646
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Za te pare vrhunski su to automobili nakon toliko godina. Ja na Stilu 2006. nisam nista na klimi dirao, hladila uvek kao frizider, od 2017. do ove godine.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ovde u komsiluku u bloku 70a servis radi punjenje za 4000rsd. Verovatno cu i ja otici da se to dopuni, posto moze ona bolje da hladi, mada mogao bih da proverim te temperature na izduvu, cisto da imamo referentne tacke.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Evo moja ocitavanja, napolju je 32 stepena po prognozi.
Nikad pipana klima.
Podesavanja na obe slike su, zatvorena klapna za recirkulaciju(znaci recirkulise), nivo duvanja 3. Centralni tunel, duvanje, a tu je i ubacen senzor.
Ova gde je nesto niza temp 6.9, je posle voznje od par 100na metara, dakle evidentno je da to dodatno malo potera temp nanize.
Visa temeratura 8.3 je vezana za stajanje u mestu, to se stabilizovalo, posle 5 minuta rada u leru, po paljenju klime, mada ovaj citac ne registruje brze promene temp, malo je inertan.
PS, isto se oseca da on ugasi kompresor, svakih minut recimo pa ga upali ali to moj merac ne registruje, ali se na telu oseti....


8 картинка
Nikad pipana klima.
Podesavanja na obe slike su, zatvorena klapna za recirkulaciju(znaci recirkulise), nivo duvanja 3. Centralni tunel, duvanje, a tu je i ubacen senzor.
Ova gde je nesto niza temp 6.9, je posle voznje od par 100na metara, dakle evidentno je da to dodatno malo potera temp nanize.
Visa temeratura 8.3 je vezana za stajanje u mestu, to se stabilizovalo, posle 5 minuta rada u leru, po paljenju klime, mada ovaj citac ne registruje brze promene temp, malo je inertan.
PS, isto se oseca da on ugasi kompresor, svakih minut recimo pa ga upali ali to moj merac ne registruje, ali se na telu oseti....


8 картинка
Arogan napisao: 27 Jun 2025, 19:28 Evo moje merenje:
- prvo sam se uverio da mi je unimer ispravan, senzor unimera sam stavio ispod retrovizora, odmah pored originalnog senzora auta i pokazao mi je identičnu temperaturu koo što pokazuje auto, 30 stepeni, dok je na telefonu 29 stepeni što je OK jer sam bio na 8 km od centra grada, ne mora da bude baš potpuno ista temperatura plus sunce/hlad ...
- zatim sam postavio senzor unimera u ventilacioni otvor, upalio kola u leru i pustio klimu, ali da uvlači spoljni vazduh, temperatura je padala do 8 stepeni, zatim je 8 stepeni trajalo 30-tak sekundi, zatim se temperatura na kratko popela do 12-13 stepeni i osetio se blagi miris buđi (kao par sekundi kad se ugasi klima ali i dalje radi ventilacija pa prepostavljam da kompresor ima neku zaštiti da povremeno prekida rad). Posle nekoliko sekundi ponovo je caknuo kompresor i temperatura se ponovo spustila do 8 stepeni, nestao je miris buđi i to je trajalo opet 30 sekundi i tako u krug.
- zatim sam krenuo u vožnju i pustio da recirkulira vazduh (to već nisam mogao da snimam, nemam 4 ruke). Dok se vozi, temperatura padne na 6 stepeni i to traje sve do semafora. Zatim, dok stoji, opet se oseti miris budji i temperatura se popenje na kratko na 12 stepeni, a zaim opet cakne kompresor i sputi se na 6 stepeni ako recirkulira vazduh. Dakle dok se vozi izgleda da kompresor mnogo duže radi nego dok se stoji na semaforu, kada se ugasi na svakih 30-tak sekundi. Takođe, temperatura je manja za 2 stepena u ventilacionom otvoru ako recirkulita već ohlađeni vazduh u odnosu ako svež (vruć) vazduh ulazi s' polja.
ZAKLJUČAK:
- Da je cena "malog servisa" klime 2-2.500 dinara, bilo bi vreme da se uradi,
- Pošto je cena 4.600 dinara, a klima radi kako tako, ništa neću da diram, da je ne ureknem![]()
Šalu na stranu, da je spoljna temperatura bila 40 stepeni umesto današnih 30, verovatno bi merenja bila drugačija, a kompresor bi duže neprekidno radio na ler gasu ....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sta kaze AI pomocnik:
Ukratko:
Tvoja klima na Fiat Punto 1.2 8v radi sasvim dobro.
Detaljna analiza:
Spoljašnja temperatura: 32 °C (prilično toplo)
Režim rada: recirkulacija uključena, nivo ventilatora 3/4 → optimalno za test
Izduvna temperatura nakon stabilizacije (u leru): 8.3 °C
Izduvna temperatura u vožnji: 6.9 °C
Šta to znači:
8.3 °C u mestu je sasvim normalno. Klima na leru uvek radi malo slabije jer kompresor ne dobija maksimalni obrtni momenat i kondenzator nema dovoljno protoka vazduha (nema hlađenja iz kretanja).
6.9 °C u vožnji je jako dobar rezultat – to pokazuje da sistem radi efikasno kada su optimalni uslovi (hlađenje kondenzatora u vožnji, bolje odvlaživanje).
Zaključak:
Sve je u granicama normalnog. Čak i vrlo dobrog za auto tog godišta i tipa.
Klima ti je dobro napunjena, sistem verovatno nema ozbiljne zapušenosti, i kompresor radi kako treba.
Ako se u vožnji temperatura spusti čak i do oko 6–7°C pri spoljašnjih 32°C – klima se ponaša baš kako treba.
Ukratko:
Tvoja klima na Fiat Punto 1.2 8v radi sasvim dobro.
Detaljna analiza:
Spoljašnja temperatura: 32 °C (prilično toplo)
Režim rada: recirkulacija uključena, nivo ventilatora 3/4 → optimalno za test
Izduvna temperatura nakon stabilizacije (u leru): 8.3 °C
Izduvna temperatura u vožnji: 6.9 °C
Šta to znači:
8.3 °C u mestu je sasvim normalno. Klima na leru uvek radi malo slabije jer kompresor ne dobija maksimalni obrtni momenat i kondenzator nema dovoljno protoka vazduha (nema hlađenja iz kretanja).
6.9 °C u vožnji je jako dobar rezultat – to pokazuje da sistem radi efikasno kada su optimalni uslovi (hlađenje kondenzatora u vožnji, bolje odvlaživanje).
Zaključak:
Ako se u vožnji temperatura spusti čak i do oko 6–7°C pri spoljašnjih 32°C – klima se ponaša baš kako treba.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.