Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12359
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Smrad bude od curenja ulja sa dekle na izduvnu granu.

A sto se tice termostata, njega mozes celog da ispipas, i tragove curenja gledaj 1h sat posle voznje kad se auto ohladi, prepipaj sve trazeci baricu, obicnu curka dole na hladnjaku gde ispustaju antifriz ili na termostatu
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Arogan
Reactions:
Postovi: 209
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Zaboravio sam da napomenem:
- dekla je suva ko barut, makar sa prednje strane, zamenjena je pre dve godine (na poklopcu ventila), Posle zamene su uklonjeni tragovi ulja ispod nje (sredstvom za omašćivanje).
- sa zadnje strane ima od ranije tragova ulja, gde nisam mogao da dohvatim krpom natopljenu sredstvom za omašćivanje) ali tu nije pojačan miris kada primaknem nos,
- Posle dugo, dugo, godina neću morati da dosipam ulje od zamene do zamene (ovo Shell 10w40 spalo svega do pola za skoro godinu dana), ne verujem da curi ulje jer bi morao da ga dolivam, za razliku od antifriza ...
- proveravam uvek spoj dojnjeg creva i hladnjaka - nema antifriza pod prstom i sve je suvo kao barut na celom hladnjaku,
- na asfaltu/betonu nema (niti je ikada bilo) kapi ulja i kap antifriza - što me devodi so pomisli da čak iako curi, da odmah sagoreva na vrućem metalu.
- I motorni prostor je suv, izuzev št se sliva ulje vrv iz menjača na gumenu harmoniku poluosovine, ali takav je bio i pre 10-12 godina i ti nema velike temperature)...
Arogan
Reactions:
Postovi: 209
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Evo još jenog kandidata za pojavu neugodnog mirisa u zagrejanom motornom prostoru - kućište temostata, ima tragova "soli" na ulasku creva. Šelna je dobro stegnuta.
Mada, kada sam primakao nos tu nije bio pojačan miris.
Tu nije bilo tragova tečnosti na pipanje prstom ni za vreme rada zagrejanog motora, niti neposredno posle gašenja, niti posle sat vremenja stajanja na parkingu.
Sinoć sam njušio malo duže i najjači miris je kroz rešetke maske haube i onaj tanki otvor ispod između maske haube i branika.
Pošto mi je strana hladnjaka do požarnog zida potpuno suva moguće da curi sa strane hladnjaka klime, a to ne mogu da vidim jel je usko. Jedino kada temperatura padne, možda će da se vidi isparavanje između dva hladnjaka. Mada, ako curi na hladnjaku, sigurno bi mi potrpošnja antifriza bla mnogo veća od simbolične - za tri meseca padne sam max na polovimu min/max, a pošto je boca uska u tom delu, to je samo 1-1,5dL.

Probno sam kapnuo malo ulja i malo antifriza na zagrejanu zaštitnu masku izduvne grane, različito miruši ta isparavanja, kod mene je definitivno miris antifriza.
Prikačeni fajlovi
Punto crevo 3.jpg
Punto crevo 3.jpg (89.79 KiB) Pogledano 222 puta
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12359
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Antifriz tesko da smrdi na paljevinu, neka plastika se verovatno ispostila i sada gori, cest slucaj, i kod drugara i na staroj Z10 se to oseti. Takodje proveri sijalicna grla, negde ti se mozda stvara elektro otpor koji gori plastiku, i dezintegrise je, cesto se to desi na sijalicnim grlima kratkih svetala.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48752
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza »

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Odgovori