Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

Bax napisao: 22 Jan 2018, 00:42 Nisam vise, mada i dalje ponekad bacim oko na starog Zoroa Z10. Ima sad oko 12 godina i 110.000km. I dalje nista narocito nije crklo, ali se onako malo raskantao :)

Imao sam u medjuvremenu epizodu sa domacim Puntom, ali mi je to bilo promasaj.


Evo stare teme od pre 9 godina...

http://forum.vrelegume.rs/viewtopic.php?f=45&p=169823

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Moj i mlađi i manje prešao - pa odoše sonde, sad i ovi cilindri a majstori se krste jer ni jedno ni drugo na Puntu ne riknjava na manje od 200kkm. Ne znam da li nosim auto mehaničaru ili popu da ga osvešta.
A tvoj post sam video.

Ako zatreba cilindar na menjaču, znam gde ima dobar , skinut na 20kkm :)

Mada verujem da će ovaj na pedali rešiti stvar ali videćemo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ne bih rekao,ti cilindrici kvacila su truba kvalitet, guma brzo nabubri,i eto prpblema. Dacu ti ja rado taj cilindar, samo kad bih znao gde je....

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

I meni se čini da tu nema ništa od reparacije... Nije to ni onaj kvalitet niti konstrukcija od nekada. Sve je pravljeno da bude jednokratno i da im po kupovini redovno ostavljaš koji dinar u servisnoj mreži.
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

@DarkoKg
"..zamena za Yugo"


Tako sam i ja govorio ali sam shvatio da definitivno ne stoji poređenje YUga i Punta.
Jedino im je cenovni rang sličan ali Punto zapravo ima sve što ima moderan auto ( ABS, klimu, servo, vazdušne jastuke, kompjuter, elektronsku kontrolu smeše ) a YUGO je imao samo "uređaj za kišu" ( brisače) kad su ostali već imali većinu ovog što sada ima Punto.

Od punta ima lepših ali modernijih , sa nekim stvarno modernijim sistemima i "uređajima" - pa baš i nema sve do luks klase ( kažu neki imaju autopilote i senzore za pešake ).
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Nisu ni isti cenovni rang, ja sam svog platio 9.100 evra, koji je Yugo koštao toliko?

No nije ni Yugo bio baš toliko zastareo kao što kažeš, postojala je i EFI verija sa ubrizgavanjem goriva, a modeli za USA su imali i klimu i automatski menjač.

TT

Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Risto »

Cenim da bi trebalo porediti oba modela u vremenu kada su "lansirani" na tržište. "Naš" je problem što se Yugo prodavao bar 10 (realno 15) godina predugo. Punto je u svoje vreme, kraj prošlog veka, bio sasvim pristojan auto.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Yuga je Zastava počela da proizvodi 1980. godine a Fiat je Punta prve generacije predstavio 1993. i to dovoljno govori. Yugo dakle nije mogao parirati ni tom prvom Puntu, a kamoli Classicu druge generacije i drugog restajla (prvi obimniji restyle bio je 2003. a drugi manji 2008.). Iskreno govoreći i ovog Punta su predugo proizvodili (čak do 2011.) ali je paralelno sa njim od 2005.-te pravljen i Punto treće generacije (Grande Punto) i pravi se i dan danas (opet predugo - Fiatova boljka)... Moraju brže izbacivati nove i savremenije modele inače će im se dešavati ovo što se nedavno desilo sa aktuelnim Puntom kada je na NCAP testovima dobio 0 zvezdica (iako je 2006.-te imao 5 zvezdica).
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

@Risto

A šta se to u međuvremenu promenilo, to jest - šta to novija kola iz Punto segmenta imaju a Punto nema?

Ja koliko znam - ama baš ništa ali ti imaš reč...


@Saša

Taj YUGO što je išao u Ameriku sigurno nije pravi predstavnik svoje vrste. Da su Yugići imali klimu ( do sada nisam ni znao da je postojala varijanta), mnogi bi se vozili i dan danas.

Ralno, Yugo i kad se pojavio - nije imao dosta toga ( negde sam čuo čak ni radio) , a Punto i sada ima sve što imaju i nova kola iz tog segmenta ( bar dok se Risto ne oglasi i razuveri me :) )
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Risto »

Nemam ja ništa protiv Punta, cenim da su ljudi koji su ga kupili kao Punto Classic napravili dobar izbor uzimajući u obzir cenu i uslove pod kojim su "došli" do istog. Punto Classic je danas vrlo dobar kandidat za kupovinu dobrog polovnjaka u dobrom/odličnom stanju za pristojne novce u ovoj zemlji.

Sigurno je da je i taj Punto Classic krajem prošle decenije bio bar blago tehnološki zaostao u odnosu na noviju (i skuplju) konkurenciju. Ne treba biti tvrdoglav i ne prihvatati činjenicu da tehnologija napreduje sa protokom vremena, već Grande Punto je bezbedniji auto, modernije projektovan, sa boljnom ponudom prostora od prošlog modela. Recimo da su 2011. godine, kada je još uvek bila aktivna proizvodnja Punta, u jednoj Škodi Fabia-i nudili moderne turbo motore i DSG menjač.

Nema ovo veze za Puntom, godine čine svoje, vidim ja i koliko je moj auto zastario, iako je u pitanju primerak iz 2011. godine, taj auto originalno potiče iz 2004. godine a od tada je prošlo 14 godina. Da mogu da biram, imao bi auto sa adaptivnim svetlima, adaptivnim tempomatom, 360 kamerom i adaptivnim vešanjem. Ovako, vozim ono što mi se uklapa u trenutne prihode...
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

@Risto

Ništa ti meni ne reče konkretno šta se to novo pojavilo? Da li su točkovi okrugliji, er begovi mekši itd ? :)

Što se bezbednosti tiče, Punta nisam računao u bezbedne dok ga nisam video kako je odvalio Seat-a ( VW grupa). Čeoni sudar, neko uleteo u suprotnu..Punto uništen ( prednji deo), jastuk odreagovao, vozač normalno otvorio nedeformisana vrata i izašao.
Seat - NEPREPOZNATLJIV! Kao da ga je tramvaj spljeskao ( ne znaš da li bio Seat, Punto, Skoda ili Florida), a vrata vozača zatvorena i zgužvana kao harmonika. Morao je kroz prozor ( ili su ga izvlačili kroz isti).

Od tada više poštujem Puntaća s te strane a što se tiče ovog što ja i ti pričamo - iz mog ugla su se u međuvremenu pojavili mnogi lepši, ali ne i moderniji.
Bar ne u ovom segmentu.
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Da je sve bilo kako treba i Yugo bi sada imao sve sto ima i Punto. Sa nestankom Yuga, Punta smo doziveli kao domaci auto, pa otuda i poredjenje, ne po opremi. Punto od 9100 evra je bio precenjen auto. Najbolje se to sada vidi na oglasima. Za 3500 evra mozes da kupis Punta (2009-2011 god.). Tesko za te pare mozes da kupis auto iste klase nekog drugog brenda. Dosta tu opreme fali za te pare. Mi smo navikli na letnje i zimske gremline koji se javljaju kod Punta. To tako nigde ne moze da prodje osim na nasem trzistu. Navikli smo sami da cackamo i popravljamo. Nismo zasticeni kao kupci.
Kvarovi: opadanje laka (uglavnom na crvenim), cilindri kvacila, auspuh, pumpa za gorivo, servo,ZADNJE KOCNICE(na tehnickom dobili obavestenje da to tako treba :rofl: ) sve su to mnogo cesti kvarovi.
Moja racunica je dobra. Kupio sam Italijansku desetku koja je bila stara u momentu kupovine 5 godina i na satu je imala 19000km i platio 4000 evra. Predhodni vlanik je izgubio 1000 evra godisnje tj.5000evra. Sad da ga prodam, za te pare nista ne bi mogao da kupim i zato ga volim i super mi je auto. Koristim ga za odlazak na godisnji odmor i prezadovoljan sam.
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

@DarkoKg

To za ljuštenje laka nikako nije specifičnost Fijata i Punta.
Radi se o "ekološkim lakovima" ( čitaj - jeftiniji za proizvođače) kakvi su postali standard u proteklih deceniju-dve ( u Americi i mnogo duže). Možda malo manje zagađuju ali se definitivno više ljušte.
Po meni je najizraženije na francuskim vozilima ( konkretno Pežo) ali nije retkost videti na Nemcima pa čak i Japancima. Uopšte na vozilma DO 15 godina otprilike.

A što se kvaliteta tiče- fušeraj je globalni trend. Od bele tehnike do auto delova, od Loznice do Lozane.
I na stranim sajtovima ćeš naći ista pitanja i kritike kao ovde..osim sa tom razlikom što oni ne spominju da je bolje tamo negde napolju.
Oni recimo pljuju Bosch rezervne delove ( koje kod nas hvale). Kažu da su odlični u fabričkoj ugradnji ali đubre ako ih kupiš u radnji.
Korisnikov avatar
igor_harris
Reactions:
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od igor_harris »

Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

@Пунтилак
Koje je boje tvoj punto? Ja sam prvo imao bordu desetku koja je bila sklapana u Kragujevcu. Zao mi je sto nemam sliku da vidis nasta su licila ta vrata i kako su samo bila ispeckana. Pricam o autu koji je tad imao samo 2 godine. Posle toga sam trazio samo desetku koja je bila sklapana u Italiji i samo sivu boju. A crni puntici, tek oni zalosno izgledaju. Losa boja je bila namenjena samo za Classic i domacim desetkama. To nije bio slucaj sa ostalim Fiatovim modelima i ostalim brendovima koliko sam ja primetio. Jedino dok sam vozio bordu desetku, imao sam punu kesu raznih preparata kako bi koliko toliko sanirao ogrebotine.
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

@DarkoKg

Imamo različita iskustva po tom pitanju, a nekako mi se čini da druge nisi ni pogledao.
Pogotovo Pežoe osmotri...
Ljuštenje laka je sada vrlo česta pojava


@igor
viewtopic.php?t=3844
https://www.carcomplaints.com/Toyota/Ya ... ling.shtml
http://forum.skodaforum.rs/fabia-1999/l ... se-ljusti/
http://www.forum.hr/showthread.php?t=869167
Poslednja izmena od Пунтилак u 29 Jan 2018, 15:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori